Poenget med kynnere?

Haffani

Elsker forumet
Julegavene 2019
Ja, hva er egentlig poenget? Jeg har jo lest at det er livmoren som "øver seg" til fødselen, men det er så mange som ikke har noe særlig kynnere også. I hvert fall ikke merkbare. Jeg har sykt mye kynnere nå (termin på tirsdag), men betyr det for eks modning? Eller er de helt meningsløse? Føler ikke at de hjelper en dritt...

Det er trening:)Synes det er rart at noen omtrent ikke kjenner de, mens jeg kjenner de som tak og må stoppe opp å konsentrere meg igjennom de til tider. Hos meg har de ført til modning ihvertfall, men det er nok sikkert forskjellig fra person til person og når i svangerskapet de opptrer. Ser for meg de har mer effekt på slutten av svangerskapet når det gjelder modning....

Jeg tror jeg knapt har kjent en kynner - verken forrige svangerskap eller dette.. Har kanskje kjent noen få ganger på kveldene om jeg har hatt fullt kjør hele dagen, men det har liksom ikke vært noe tydelig. Bare at mange føles litt mer presset enn ellers, så tror liksom ikke at det er kynnere det en gang..
Forrige fødsel gikk jo greit likevel, så håper livmora har fått den treninga den trenger uansett :)

Jeg vet ikke helt om jeg har kynnere eller ikke.... Det er jo så mye bevegelse der innenfra. Jeg hadde det på samme måte med nr 1. Da jeg kom på sykehuset sist gang, og egentlig var ganske sliten etter nesten 12 timer med det jeg trodde var rier, ble jeg fortalt at det ikke var rier, men kynnere. Skal innrømme at jeg ble litt skremt da. Jeg var egentlig ganske klar til å få litt hjelp til å takke smertene, så var jeg ikke i gang med fødselen i det hele tatt... (Det skal legges til at fødselen gikk ganske raskt, og at det ikke ble særlig vondere.) Kanskje jeg "fikk igjen" fordi livmora mi ikke hadde øvd seg, hehe...

Æ kjente mine kynnere med at magen ble hard, konstant, men kjente egentlig ikke noe spesielt før vannet mitt hadde gått, og da kom det rier..
Men de såkalte kynnerene hadde vist hjulpet livmora veldig bra :)

Jeg vet ikke helt om jeg har kynnere eller ikke.... Det er jo så mye bevegelse der innenfra. Jeg hadde det på samme måte med nr 1. Da jeg kom på sykehuset sist gang, og egentlig var ganske sliten etter nesten 12 timer med det jeg trodde var rier, ble jeg fortalt at det ikke var rier, men kynnere. Skal innrømme at jeg ble litt skremt da. Jeg var egentlig ganske klar til å få litt hjelp til å takke smertene, så var jeg ikke i gang med fødselen i det hele tatt... (Det skal legges til at fødselen gikk ganske raskt, og at det ikke ble særlig vondere.) Kanskje jeg "fikk igjen" fordi livmora mi ikke hadde øvd seg, hehe...
Med meg var det motsatt sist fødsel, da trodde jeg at jeg hadde kynnere men hadde rier:P

Med meg var det motsatt sist fødsel, da trodde jeg at jeg hadde kynnere men hadde rier:P
Hehe, tror kanskje jeg hadde foretrukket det. Jeg ble jo vettskremt med tanke på hva jeg hadde i vente når det jeg syntes var så vondt ikke var rier engang! Jeg begynte virkelig å tvile på min egen evne til å håndtere smerte.... Men det ble jo som sagt ikke vondere, da! Bare mer intenst, mindre pause mellom kynnere/rier. Rart hvor forskjellige fødsler er! (Eller kanskje ikke, vi er jo skrudd sammen forskjellig, alle sammen! )

Hehe, tror kanskje jeg hadde foretrukket det. Jeg ble jo vettskremt med tanke på hva jeg hadde i vente når det jeg syntes var så vondt ikke var rier engang! Jeg begynte virkelig å tvile på min egen evne til å håndtere smerte.... Men det ble jo som sagt ikke vondere, da! Bare mer intenst, mindre pause mellom kynnere/rier. Rart hvor forskjellige fødsler er! (Eller kanskje ikke, vi er jo skrudd sammen forskjellig, alle sammen! )
Det er fascinerende!!! fantastisk at det vokser fram et lite menneske inni oss og at fødselen,trass smertene, er en slik utrolig spennende og uforutsigbar opplevelse!:)

Nå har jeg sittet og telt kynnere med app mens jeg har spist lunsj. Har hatt 4 stk på 40 min, de varer i 1 min. De er litt ubehagelige, men ikke vonde. Blir lei av dette. Venter liksom bare på at de skal bli vonde, men de går over.

Baah!

Nå har jeg sittet og telt kynnere med app mens jeg har spist lunsj. Har hatt 4 stk på 40 min, de varer i 1 min. De er litt ubehagelige, men ikke vonde. Blir lei av dette. Venter liksom bare på at de skal bli vonde, men de går over.

Baah!
I hear you, sister. Får liksom ETT vondt tak, deretter murring i et kvarters tid, og så er det helt stille. Argh!

I hear you, sister. Får liksom ETT vondt tak, deretter murring i et kvarters tid, og så er det helt stille. Argh!
Ja, den første er som regel litt vond, det er derfor jeg begynner å telle, men så dabber det av. Kjenner jeg er litt støl øverst i magen nå, men mest snurt.

Jeg har ofte vonde og regelmessige kynnere for så at de plutselig dabber av :confused: Skikkelig tak rundt nederste del av mage og rygg. For noe lureri!

Back
Topp