Høyt blodtrykk

babyønske13

Elsker forumet
Når jeg var hos jm på fredag var blodtrykket på 130/80 og litt eggehvit i urinen. Alle andre gangene jeg har vært på kontroll har bt vært på 130/70 og ingenting i urinen. Selvom jm sa at jeg skal ta det med ro og ringe sykehuset i jula hvis jeg blir dårlig, men jeg hadde sånn i forrige svangerskap men begynte ikke før uke 34/35 med storebror. Og var sånn frem til fødsel. Er så engstelig for at det skal utvikle seg til svangerskapsforgiftning og at jeg blir liggende på sykehuset i jula. Har ikke ødem. Men små vondt i huet. Fikk det etter jeg la storebror

Uff, håper du slipper unna alt av sykehus før fødselen! Du får prøve å slappe av som jm sier, og satse på at blodtrykket roer seg :) Ikke så lett å få slappa helt av sånn oppi jula kanskje men..!

Når jeg var hos jm på fredag var blodtrykket på 130/80 og litt eggehvit i urinen. Alle andre gangene jeg har vært på kontroll har bt vært på 130/70 og ingenting i urinen. Selvom jm sa at jeg skal ta det med ro og ringe sykehuset i jula hvis jeg blir dårlig, men jeg hadde sånn i forrige svangerskap men begynte ikke før uke 34/35 med storebror. Og var sånn frem til fødsel. Er så engstelig for at det skal utvikle seg til svangerskapsforgiftning og at jeg blir liggende på sykehuset i jula. Har ikke ødem. Men små vondt i huet. Fikk det etter jeg la storebror

DET var da ikke så høyt, det sies at undertrykket (det siste tallet) skal være under 90. Hos meg har undertrykket lagt på rundt 85 siden uke 12. I dag hadde jeg et blodtrykk på 130/80 akkurat likt som deg og legen var storfornøyd! Så tror du ikke trenger å bekymre deg for noen ting nå i julen :)

DET var da ikke så høyt, det sies at undertrykket (det siste tallet) skal være under 90. Hos meg har undertrykket lagt på rundt 85 siden uke 12. I dag hadde jeg et blodtrykk på 130/80 akkurat likt som deg og legen var storfornøyd! Så tror du ikke trenger å bekymre deg for noen ting nå i julen :)

Syns ikke det hørtes så høyt ut nei :) normalt BT på en utenom graviditet ligger på 120/80 :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har høyt BT og går på medisin for det. Jeg har i tillegg en liten hjertefeil som ble påvist etter jeg ble gravid.
Min måling i dag hos jm var 130/88.
Har prøvd uten medisin og da steg BT veldig. Hadde i snitt uten medisin 140/100. Jm sa idag at det var normalt.
De fant spor av eggehvite sist jeg var på kontroll, mens i dag var alt fint. Jeg er førstegangs fødende, men bekymrer meg ikke veldig.
Har ikke vært dårlig heller. Men merker at hvilepulsen er noe forhøyet enn det som er vanlig for meg.

Back
Topp