Uke 24 og spark !

AprilSkatt<3

Flørter med forumet
Morkaken min ligger forran og i tillegg over indre mormunn, men hvordan er det med dere andre i uke 24 ifht spark ? Jeg kjenner han, godt noen ganger og andre ganger svakere, men er ikke siiiinnsyk styrke enda hver dag! Stresser med alt her kjenner jeg

Jeg kjenner liv hver dag. Enda mer blir det når jeg spiser søtt. Kjenner sparkene under navlen og noen ganger over navlen.

Jeg er i uke 26 og har kjent spark i flere uker.....har kjent liv siden rundt uke 13....

Jeg er uke 24+2. Kjenner tidvise kraftige spark... Men langt ifra så ofte så jeg hadde forventet. Har også morkake foran, hvordan livmormunnen er vet jeg ikke.

Kjenner ham egentlig best rett før jeg sovner, og i det jeg våkner.

Han kommer nok "sterkere" tilbake.

Er i uke 25 og har med sikkerhet kjent liv siden uke 16 ca, men har da ikke foranliggende morkake.
Merker at baby har blitt stor i alle fall, når jeg kjenner bevegelser både på høyre- og venstresiden samtidig, hehe. I hodet mitt er det fremdeles en reke som spreller inni der, ikke en ca. 30 cm lang baby:P

Forstår godt at du stresser når du kjenner i ny og ne, men ikke alltid. Heldigvis blir de bare sterkere og sterkere i musklene nå, så det er nok ikke lenge til du også kjenner hver dag. Spesielt de herlige sparkene midt på blæren, hehe.

Har du angel sound eller annen dopler?

Er i uke 25 og har med sikkerhet kjent liv siden uke 16 ca, men har da ikke foranliggende morkake.
Merker at baby har blitt stor i alle fall, når jeg kjenner bevegelser både på høyre- og venstresiden samtidig, hehe. I hodet mitt er det fremdeles en reke som spreller inni der, ikke en ca. 30 cm lang baby:P

Forstår godt at du stresser når du kjenner i ny og ne, men ikke alltid. Heldigvis blir de bare sterkere og sterkere i musklene nå, så det er nok ikke lenge til du også kjenner hver dag. Spesielt de herlige sparkene midt på blæren, hehe.

Har du angel sound eller annen dopler?

Er de helt alvorlig 30cm når vi er 25 uker på vei?!?! Måtte bare spørre, eg synes det virker så stort :p Hehehehehehheeheh!! Er 25+1 selv :p

Er 22+0 på vei, og har ikke kjent noe spark så langt.. Jeg har også morkaken foran. Kjenner jeg stresser litt hver kveld og tenker alt for mye på det! Men jordmor sa at det fortsatt kunne være et par uker til jeg kjente liv, og enda lengre til regelmessig spark.

"reka" i magen er ca 30 cm, og veier ca 500 gr. Så begynner å vokse seg til.. ;)

Jordmor sa at ifra uke 25, bør en kjenne liv hver dag. Og hvis en ikke gjorde det, ringe til fødeavdelingen, for å få en ekstra sjekk der.

Det jeg har gjort de gangene jeg har vært bekymra, er at jeg har drukket noe kaldt vann, lagt meg på gulvet eller sofa. Trekker pusten dypt noen ganger, lukker øynene og slapper av. Da er det som om han skal bevise for mammaen sin at her er det liv! :P

i morges opplevde jeg for første gang å kjenne at babyen hikker. (jevne "spark" over en kort periode. Utrolig sært, men koselig likevell)

Kjenner bevegelser/spark hver dag, og ser de godt fra utsiden også nå ;) er 23+4 uker.

i morges opplevde jeg for første gang å kjenne at babyen hikker. (jevne "spark" over en kort periode. Utrolig sært, men koselig likevell)

Åå, jeg har gått og tenkte på hvordan "hikken" kom til å kjennes ut. Noen kvelder har jeg tenkte "rart at hun beveger seg så "taktisk", men da er det kanskje hikken det da! :D

Er de helt alvorlig 30cm når vi er 25 uker på vei?!?! Måtte bare spørre, eg synes det virker så stort :p Hehehehehehheeheh!! Er 25+1 selv :p

Ja, hehe på Babyverden står det like lang som en barneskolelinjal! Rart å tenke på:)

Har kjent spark hver dag siden uke 16 :) Er snart 22 uker, og bevegelsene vises godt fra utsiden.

Dere som sier at spark kjennes godt fra utsiden.. Er dere veldig slanke? Her spør mannen om når han vil kjenne noe.. Jeg har svart at over jul/midten av januar. Dette pga veldig god polstring fra før av. :D

Jeg har også morkaken forran, men har kjennt små bevegelser helt fra uke 18. Er nå i uke 25 og kjenner mye sparking hver dag, spesielt når jeg ligger i senga eller slapper av på soffan! Pappaen greier også å kjenne sparkene ved å ha hånden på magen min. Har i ca 3 uker kjennt spark hver dag. Men hvordan er det med dere som kjenner mye sparking tidlig? Har dere store mager eller små? Jeg har lagt på meg kunn 3 kg siden jeg ble gravid og det synes ikke at jeg er gravid viss man ikke vet det. Har en liten kul , men kunne like greit vært at jeg vare var litt lubben. Har aldri vært tynn før, eller vil si jeg har vært normal vektig i forhold til lengden. Er 164 høy å veide 64 kg da jeg ble gravid. Trodde jeg kom til å legge på meg mye, men tydeligvis ikke.

Ser ikke no spesielt på meg, jeg ser bare litt lubben ut. Bærer bebisen godt inni. Jeg har morkake foran og jeg kjenner bare bevegelser når den treffer riktig. Ingenting utvendig. Er 21+3 i dag :)

Her kjente kjæresten min det utenpå fra uke 16.. :) Tror lillegutt er veldig sterk, som pappaen sin, og jeg er rimelig slank og har morkaken på bakre magehusvegg :D 168/53 da jeg ble gravid. Har vel lagt på meg 3 kg.

Nå først kan folk se at jeg er gravid uten at jeg sier det, men da må jeg også ha klær som fremhever det litt :) Spiser i massevis, men legger ikke på meg så mye. Babyen er helt i rute med vekt og lengde, så jeg er ikke bekymret. Jordmoren på OUL sa at babyen tar det den trenger, og at jeg ikke skulle stresse for mye med vekta.

Back
Topp