Vært hos legen

CENH

Junis12s guttemamma
Lillegull har hatt omgangssyken siden forrige torsdag nå og har i løpet av den tiden spist og drukket svært lite. Siste døgnet har han knapt nok drukket og har fortsatt diaré. Ganske tørre bleier også. Dro til legen i dag og vi fikk beskjed om å gi drikke hvert 5.minutt. Og hvis det ikke går og hb fortsatt har tørre bleier kl 15.30, blir han innlagt.

Vanskelig å trompe i han drikke synes jeg, men han har drukket kanskje 1dl vann (vil ikke ha annen drikke) nå de siste to timene. Sover nå, men er spent på hvordan det går etter duppen.

Samme som her det... Og høy feber i tillegg.

Vært litt drikke her heldigvis de siste dagene, og litt mat. Men er ikke gøy det her :(
Vært hos legen idag vi og, mye tyder på uvi og her da..

Storebror april09 <3
Lillesøster juni12<3

Sony Xperia z via appen ;-)

Stakkars lillegutt:(
Håper dere får i han væske så dere slipper innleggelse! Men ikke lett som du sier å tvinge i de drikke heller. Spiser han is? Tenker vannis gir jo litt væske.

Uff:( håper han slipper innleggelse:(
Masse god bedring, håper du oppdaterer oss.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Stakkars lillegutt:(
Håper dere får i han væske så dere slipper innleggelse! Men ikke lett som du sier å tvinge i de drikke heller. Spiser han is? Tenker vannis gir jo litt væske.

Vil ikke ha is heller lengre :/ Han elsker egentlig lollipop..

Uff:( håper han slipper innleggelse:(
Masse god bedring, håper du oppdaterer oss.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Ja, jeg skal oppdatere :)

Samme som her det... Og høy feber i tillegg.

Vært litt drikke her heldigvis de siste dagene, og litt mat. Men er ikke gøy det her :(
Vært hos legen idag vi og, mye tyder på uvi og her da..

Storebror april09 <3
Lillesøster juni12<3

Ja, har fulgt med på dere de siste dagene.. Fikk dere antibiotika i dag eller?

Huff :-( masse god bedring til han. Og håper at det ikke er noe alvorlig og gir seg fort

♥ Prinsesse 03.06.12 ♥
♥ Venter 25.02.14 / 03.03.14 ♥
★ Sladrer med PrinsOgPrinsesse Mamma og RonjaR ★

usj, ikke noe moro når det er sånn. Har du prøvd å gi drikke med sprøyte? Det er mye bedre å tvinge i drikke en liten stund enn å måtte dra på sykehuset hvor de må stikke med nåler og gå med slange i armen eller benet for å få i væske, det er MYE mer skremmende for et lite barn. Men må man på sykehus, så må man på sykehus, men man vil jo gjøre det man kan for å unngå det... Håper det ordner seg og at han blir bedre snart :)

Ja, har fulgt med på dere de siste dagene.. Fikk dere antibiotika i dag eller?
Ja vi fikk det. Var utslag på blod og protein i urinen.
Så for sikkerhets skyld fikk hun det.

Og så kjøpte jeg en sånn kuli til henne, sånn drikke vet du. Den.gikk ned på høykant ;)
Sugerør var stas. prøvd det?
Tilby alt mulig av flytende, blåbærsaft, juice, alt du kan tenke deg å ha i hus.
Bare ikke kullsyre.

Og nå begynner avføringen å bli litt fastere også, så håper det retter seg nå.
Og var under 37 i.temp også før.hun la seg nå.

Storebror april09 <3
Lillesøster juni12<3

usj, ikke noe moro når det er sånn. Har du prøvd å gi drikke med sprøyte? Det er mye bedre å tvinge i drikke en liten stund enn å måtte dra på sykehuset hvor de må stikke med nåler og gå med slange i armen eller benet for å få i væske, det er MYE mer skremmende for et lite barn. Men må man på sykehus, så må man på sykehus, men man vil jo gjøre det man kan for å unngå det... Håper det ordner seg og at han blir bedre snart :)

Har ikke prøvd sprøyte nei, for han brekker seg bare hvis jeg prøver å tvinge på. Drikker mest av kopp som han får holde selv ;) hvor mye tror du jeg bør få i ham for å inngå dehydrering? Legen sa ikke noe om akkurat det.

Har ikke prøvd sprøyte nei, for han brekker seg bare hvis jeg prøver å tvinge på. Drikker mest av kopp som han får holde selv ;) hvor mye tror du jeg bør få i ham for å inngå dehydrering? Legen sa ikke noe om akkurat det.
Vet ikke jeg heller hvor mye de bør ha i seg...
Men jeg mener jeg leste noe om det da jeg googla dehydrering. Noe med 15-20 ml pr kroppsvekt i timen eller noe...

Storebror april09 <3
Lillesøster juni12<3

Vet ikke jeg heller hvor mye de bør ha i seg...
Men jeg mener jeg leste noe om det da jeg googla dehydrering. Noe med 15-20 ml pr kroppsvekt i timen eller noe...

Storebror april09 <3
Lillesøster juni12<3

Hm.. Okey, da er vel ca 120ml på 4 timer til en på 12kg en del for lite:/

Hm.. Okey, da er vel ca 120ml på 4 timer til en på 12kg en del for lite:/
Er ikke sikker altså, på hvor mye. Og nå finner jeg det ikke igjen...
Men 120 ml er ikke så mye nei.
Her en dag fikk vi i frøkna 1 dl på hele dagen... Det må ha vært fredag. Torsdag kom jo alt opp.. Det eneste hun har holdt på etter torsdag er pupp, og det er jo også væske. vet bare ikke hvor mye det er..

Storebror april09 <3
Lillesøster juni12<3

Uff...masse god bedring:)
Håper dere slipper innleggelse!

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Vi berget sånn akkurat unna innleggelse :D Skal fortsette å se det an i morgen.

Vi berget sånn akkurat unna innleggelse :D Skal fortsette å se det an i morgen.
Så bra!
Fått i ham en del væske eller?

Her ber frøkna om mat og drikke nå, så går rette veien her og :)

Storebror april09 <3
Lillesøster juni12<3

Så bra!
Fått i ham en del væske eller?

Her ber frøkna om mat og drikke nå, så går rette veien her og :)

Storebror april09 <3
Lillesøster juni12<3

Så godt å høre at det går rette veien :) Han har "drukket" 2 smoothies og en god del vann :) Og den siste bleia var litt våt ;)

Back
Topp