Fødebaggen

ASBT

Forelsket i forumet
VIP
Noen som er begynt på den? Føler d blir då mye at jeg må jo ha en hel koffert :P

Tenkte jeg skulle starte ordentlig neste uke:) Jeg føler også det blir VELDIG mye som skal med! hehe! Her har vi bestemt oss for å pakke våre ting i en weekendbag også pakker vi til snuppa i stelleveska:) Orker ikke å styre med trillekoffert osv, føler det blir litt mye :p

Her har jeg pakket bagen klar for lillemann, men mangler en del til meg selv... Skal ut å kjøpe dette når lønna tikker inn til uka :) så bagen blir vel klar til uka tenke jeg :)
Det finnes flere topic ang fødebag/sykehusbag på januarforum hvis dere vil titte der :)

Noen som har tips om hvor jeg kan kjøpe litt store truser/hipster som er billige som det ikke trenger å være så farlig med?:) det er vel det eneste jeg mangler:)

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app

Noen som har tips om hvor jeg kan kjøpe litt store truser/hipster som er billige som det ikke trenger å være så farlig med?:) det er vel det eneste jeg mangler:)

Jeg så store gravidtruser på Kappahl, men hva de kostet vet jeg ikke. Jeg kan ikke ha ting som går over magen, føler det strammer. :D

Jeg har mammatrusene fra hm. Liker de godt.

Begynte å tenke at jeg kanskje skal bruke de tightsene med hull de første dagene også, så kan jeg bare kaste de etter bruk også.. Så får jeg bare finne meg en lang genser så ikke bleierompa syns:p hehe.

Greit med nettingtruser som en får kjøpt på apoteket den første tiden. Bare å kaste de etterpå.
Sist kjøpte jeg med både nettingtruser og noen mer billige fra hm, ble til at jeg brukte de fra apoteket. Tenker å kjøpe de denne gangen også.

Termin 2.februar 2014

Spørsmål angående klær til lillingen når vi kjører hjem fra føden (biltur på over 1t). Vi har bilstolpose og jeg er usikker på hvor mye klær han trenger på seg da i bilen. Har jo egentlig strikket et hentesett i ull, men lurer nå på om d blir for varmt.
Noen som har synspunkter? :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Sykehusbagen er ferdig, mangler bare å putte en cardigan og klær til pappaen oppi. Føler veldig at jeg kommer til å bruke den bagen om ikke så alt for lenge, i dag føler jeg meg generelt veldig rar i formen, så tar det helt piano på sofaen (etter at jeg har gjort siste finish på barnesenga, da, haha) :P

Spørsmål angående klær til lillingen når vi kjører hjem fra føden (biltur på over 1t). Vi har bilstolpose og jeg er usikker på hvor mye klær han trenger på seg da i bilen. Har jo egentlig strikket et hentesett i ull, men lurer nå på om d blir for varmt.
Noen som har synspunkter? :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Lue må de ha i hvertfall.. vi har kjøpt bilstolpose denne ganga. Satser på det er greit å bruke. Kan evt bare åpne glidelåsen om det blir varmt i bilen. Ikke ha for mye tøy på, da får man ikke festet babyen godt nok i bilstolen. Ta heller å legg på lag med tepper og dyner. Lett å fjerne om det blir varmt i bilen

Ja, det hadde vært greit om det var noen truser det ikke gjør noe om jeg kaster etterpå:p er ikke sikkert det frister så mye å ta de med hjem for å vaske dem..!:p hehe.
apoteket har sånne netting truser som sykehuset gir oss under å etter fødsel. de strammer ikke. å er bare å kaste etterpå:)
min sekk er ferdig, å en liten pose til knøtte, men må få kjøpt en større bagg tror jeg....hadde vært greit å ha alt samla på samma plass. trille koffert kan man jo bruke, men blir i så fall bare en med ryanair mål for de er så små at jeg ikke blir flau:P

Jeg har begynt å pakke sykehusbagen til meg selv, men vanskelig å vite hva en skal ha med. Ikke lett! Første gangsfødende. Så har prøvd å lese litt rundt om på nettet. Del gjerne tips og råd om dere har :)
Enn så lenge er det tøffler oppi, amme-bh og amme-topp, Cardigan og en joggebukse...Og toalettveske.

Noen som vet hvor mye en skal ha med til babyen? På kurset vi var på for førstegangsforeldre sa det at det eneste vi trengte ta med var hentesettet og det barnet trengte å ha på seg til turen hjem, evt kunne pappa ta med dette når han kom for å hente oss. Jordmor mente at sykehus lånte deg alt av kle til den lille, men er det liksom heilt fy fy å ta med eget?

Jeg har begynt å pakke sykehusbagen til meg selv, men vanskelig å vite hva en skal ha med. Ikke lett! Første gangsfødende. Så har prøvd å lese litt rundt om på nettet. Del gjerne tips og råd om dere har :)
Enn så lenge er det tøffler oppi, amme-bh og amme-topp, Cardigan og en joggebukse...Og toalettveske.

Noen som vet hvor mye en skal ha med til babyen? På kurset vi var på for førstegangsforeldre sa det at det eneste vi trengte ta med var hentesettet og det barnet trengte å ha på seg til turen hjem, evt kunne pappa ta med dette når han kom for å hente oss. Jordmor mente at sykehus lånte deg alt av kle til den lille, men er det liksom heilt fy fy å ta med eget?
Det er opp til deg hva du vil kle på babyen mens du er der, men de fleste er jo så kort at man rekker ikke å prøve ut alle outfit-er! ;) Jeg har med en body i str 50 og 56, ullstrømpebukse, en ullue og en i bomull (får se an hvor kaldt det er) og en heldress som er ganske tykk til hjemreisen. Har i tillegg med et helseteppe og etpar kluter (i tilfelle gulp).
Låner av sykehuset først, så slipper jeg den klesvasken :p Blir nok å gjøre likevel, hehe..

Back
Topp