Vitaminer?

SakIra

Forelsket i forumet
Augustmødrene 2014
Tenkte jeg skulle være flink og ta litt vitaminer nå, har bestilt fra boots apotek, der var det en type de anbefalte gravide, i tillegg har jeg bestilt mer folat, måtte ha ny forsyning. Også vips! havna det en cb med ukesindikator oppi handlevogna også....haha :P
Har hatt veeeeldig varierende sykluser, fra 22dager til 63dager...så er jo syyykt spent på hvor langt jeg egentlig er på vei.
Appen min går bare ut ifra 28dagers syklus, men jeg er helt sikker på at jeg har kortere syklus, for da skulle jeg hatt tr på besøk i morgen, mens jeg testa positivt allerede på torsdag, da var jeg på dag 24.

Haha, nå skrev jeg meg helt bort fra vitaminene...men det er fryktlig mange tanker i hodet om dagen :P

Jeg bruker de vitaminene som heter gravid. Tror det er noe lifeline eller noe. Er ihvertrfall folat og omega 3... Ver ikke helt hva den siste er for noe. Hehe :-)

Ja, de som jeg har kjøpt er også fra lifeline, men er det nok folat i de til at man ikke trenger og ta ved siden av?? Jeg sjekka ikke det....hehe

Okei, da får jeg sjekke når de kommer, måtte inn på nett og sjekke igjen, og det stod ingenting i beskrivelsen at det var med folat, bare vitaminer og mineraler...så var ikke lett å bli klok på :P

De tar jeg og. Nok folat i de. Du skal ikke ta mer utover det som er der.
Whopps.. Jeg visste ikke at det var folat i de så jeg har tatt det utenom jeg... Det er den orange pakken dere snakker om, 2 omega, 1 brun avling og en megasvært hvit som jeg bruker en halvtime på å få ned ( :p ) vet dere hvor lenge man skal ta det? Sto lite info der synes jeg... På pakken altså..

Whopps.. Jeg visste ikke at det var folat i de så jeg har tatt det utenom jeg... Det er den orange pakken dere snakker om, 2 omega, 1 brun avling og en megasvært hvit som jeg bruker en halvtime på å få ned ( :p ) vet dere hvor lenge man skal ta det? Sto lite info der synes jeg... På pakken altså..
De anbefaler å bruke hvertfall ut 1 trimester! :)

Da har du fått dobbelt opp med folat du. Det er ikke bra.
Du skal ta dem de 3 første mnd av graviditeten. Jeg kommer til å slutte på dem, men prøve å ta hele pakka. De var så ekle og svære og få ned. Også 4 hele stykker. Og de må tas sammen, hadde vært lettere for meg å fordele dem utover dagen.

Da har du fått dobbelt opp med folat du. Det er ikke bra.
Du skal ta dem de 3 første mnd av graviditeten. Jeg kommer til å slutte på dem, men prøve å ta hele pakka. De var så ekle og svære og få ned. Også 4 hele stykker. Og de må tas sammen, hadde vært lettere for meg å fordele dem utover dagen.
Kroppen tar bare til seg den mengden den trenger med folat, heldigvis:)

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg har heldigvis ingen problemer med å svelge alle fire på en gang , men kan forstå at mange har det. De er jo ganske store også i tillegg... Sist jeg var gravid hadde de ulike pakker, alt etter hvor langt du var komt i svangerskapet. Nå så det ut som det bare var denne ene. Så jeg skjønner ikke helt om jeg skal ta disse hele svangerskapet eller hva jeg skal...

Jeg har heldigvis ingen problemer med å svelge alle fire på en gang , men kan forstå at mange har det. De er jo ganske store også i tillegg... Sist jeg var gravid hadde de ulike pakker, alt etter hvor langt du var komt i svangerskapet. Nå så det ut som det bare var denne ene. Så jeg skjønner ikke helt om jeg skal ta disse hele svangerskapet eller hva jeg skal...
Alle 4 på en gang?? Wow!!

Jeg synes det var veldig dårlig info på de pakkene... Men så da trenger jeg ikke ta folat utenom da.. :p

Alle 4 på en gang?? Wow!!

Jeg synes det var veldig dårlig info på de pakkene... Men så da trenger jeg ikke ta folat utenom da.. :p
Ja, enig i at informasjonen er kjempedårlig. Vet liksom ikke helt hva jeg tar, men står på de at daglig anbefalt mengde av folat er i de.

Jeg går fast på høydose med folat. Tar ikke vitaminer utover dette, men prøver å spise sunt og variert :)

Jeg går på vitaminer hver dag uansett (pga en operasjon eg har hatt).. Tar multivitaminer å jern hver dag (og må nok begynne med litt ekstra folat nå) så tar jeg B12 sprøyte hver 3mnd :-)

Æ å bruke derre gravidpakkan :) Har brukt dæm sammenhengende i 4 år no ;)

Back
Topp