Noen som vet ?

linnh85

Glad i forumet
Hei jenter ! :) Her for ca 12 dager takket jeg for meg her inne.. I dag er vi dratt på julebord, noe som gjorde slik at jeg fant ut jeg skulle ta en test, bare for å være helt sikker på at jeg skulle tørre å drikke alkohol.. Dette endte opp i 2 positive tester, og et besøk på sykehuset for å ta en hcg .. Fikk tlf fra sykehuset: For 12 dager siden, da jeg mistet, hadde jeg en hcg på litt over 400, i dag hadde jeg en hcg på over 4000 .. Legen mente at dette er for lite hcg til at dette svangerskapet er noe å gå videre med .. For vår del, mistet vi for 12 dager siden, og har blødd kraftig siden den dagen .. Og blør fortsatt kraftig .. Jeg er veldig forvirret, og skjønner ikke hva som skjer :( Fikk beskjed om å dra til nærmeste sykehus om der kom noe smerte, da legen har mistanke om at dette kan være et svangerskap utenfor livmoren .. Noen som har vært borti dette før ? Og noen som vet hvor mye en hcg bør ha steget etter 12 dager ?

Sent from my iPhone using BV Forum

Takk Takk <3 :) Håper åsså noen kan svare på dette :) Jeg er så utrulig forvirret nå .. Men tørr ikke håpe noe som helst, så tror dette ikke er bra :/

hvor mye er du eventuelt på vei den dagen du målte 4000? det var i dag du målte ? hvor mye er du eventuelt på vei i dag?

Det er det som er .. Legen mente på at jeg kunne ha vært ca 4 uker for 12 dager siden .. Så kanskje ca 6 uker ?

Det er det som er .. Legen mente på at jeg kunne ha vært ca 4 uker for 12 dager siden .. Så kanskje ca 6 uker ?

Har googlet litt og det ser ut som 4000 er normalt ved uke 6 ? Jeg skal google mer

fant tabell hvor det står at på dag 42 (6 uker siden siste mens) så er det vanlig med hcg mellom 1.080 - 56,500

Hcg hormonet tror jeg er der det skal ligge i uke 6 ca, men kraftig blødning så lenge? Så rart !! Håper du finner ut av det snart!

Huff så leit, skjønner du er forvirret. Kanske du bara skal dra til sykehuset og si du har vondt så du får en UL?

Huff, ingen god situasjon å være i! Håper du finner ut av det og at alt er bra med deg!

Om han mistenker sv utenfor livmoren ville jeg ha bedt om sjekk på sykehus med UL og mer til. Det kan være farlig for deg om det er det. Så si at du vil ha full sjekk for å finne ut om du har det, sånn at du kan få hjelp. Om det er sv utenfor livmoren vil du også få tettere oppfølgning ved et evt nytt svangerskap senere.

Ei venninne blødde mye, mer enn normal mens, og hadde smerter. Legen mente hun hadde mistet og at hun burde ta utskrapning for å fjerne rester/slutte å blø.
Hun hørte ikke på legen, og resultatet er en 1 år gammeø gutt....
Så du bør forlange å få UL!
Syns nivået har steget mye til at du skulle ha mistet.. Få det værtfall sjekket bedre...

Ei venninne blødde mye, mer enn normal mens, og hadde smerter. Legen mente hun hadde mistet og at hun burde ta utskrapning for å fjerne rester/slutte å blø.
Hun hørte ikke på legen, og resultatet er en 1 år gammeø gutt....
Så du bør forlange å få UL!
Syns nivået har steget mye til at du skulle ha mistet.. Få det værtfall sjekket bedre...

Jeg har hørt flere slike historier. Utrolig skummelt!
Helt enig med deg at man bør være skeptisk å forlange UL!

Åååååh !!! Ringte inn å sa æ hadde fått vondt å at æ måtte få en ul .. D endte me at dæm blir å legge mæ inn, å får uansett ikke ul før i mårra !! :O :( !! Bah :/

Jeg ønsker deg lykke til ! Vi får inderlig håpe og tro at dette går bra! Krysser fingre for deg !

Da har æ blitt innlagt på sykehuset.. De har tatt en ny hcg, som viser at d har steget med ca 1000 fra i går .. Så no e vi alle forvirra .. Ul i morgen tidlig, men blør like mye som æ har gjort tidligere .. D som nesten e værst , e at vi for 12 daga siden fikk beskjed om at vi hadde mista .. På fredagen som va, va æ me sønnen vår i røntgen .. Ho spurte om mamma, altså jeg var gravid, men d va æ jo "ikke" :( Åååh ..

Da har æ blitt innlagt på sykehuset.. De har tatt en ny hcg, som viser at d har steget med ca 1000 fra i går .. Så no e vi alle forvirra .. Ul i morgen tidlig, men blør like mye som æ har gjort tidligere .. D som nesten e værst , e at vi for 12 daga siden fikk beskjed om at vi hadde mista .. På fredagen som va, va æ me sønnen vår i røntgen .. Ho spurte om mamma, altså jeg var gravid, men d va æ jo "ikke" :( Åååh ..

oi! så du fikk røntgenstråler på deg ?

håper du får svar i morgen tidlig ..det må være utrolig tøft det du gjennomgår nå..tenker veldig på deg..stay strong!

Jeg syns det stiger så bra at du må jo være gravid. Kan du ha mista en tvilling?

Hadde jeg vært deg så hadde jeg forlangt en ultralyd i kveld. Stå på ditt!!!!

Back
Topp