Åpning

Sylet

Andre møte med forumet
Flere som har vært til kontroll og fått beskjed om å ta d helt med ro framover, pga at det er litt åpning? Jeg har ca 1 cm... Spørs om det blir julebaby!

Jeg gikk med 1 cm i flere uker. Kan jo hende der blir julebaby på deg. Hvor mange uker er du på vei? Hvis du allerede er moden kan det hjelpe med mye sex fremover :) Sikkert herlig for mannen å få den nyheten! :p hehe.. Så lenge du er 37 uker så ville jeg ikke bekymret meg, hvis ikke håper jeg babyen holder seg inne litt til.

Er det vanlig å bli sjekket for dette i kontrollene fremover? Sist ble jeg først undersøkt når jeg var på jordmorkontroll ved termin

Nei, er ikke rutine å sjekke åpning. Men det sjekkes gjerne på kontroll i uke 40, med mindre mor har plager.

Var inne til kontroll på sykehuset, og de syntes kynnerne mine var så harde og regelmessige at de ville undersøke om jeg hadde åpning... Noe det visste seg at jeg har! Så nå er det soffaliv og avslapning fremover..

Oi, du får slappe godt av på sofaen! :)

Flere som har vært til kontroll og fått beskjed om å ta d helt med ro framover, pga at det er litt åpning? Jeg har ca 1 cm... Spørs om det blir julebaby!
Jeg ble sjekket sist fire uker før termin, da hadde jeg 1-2. Gikk til to dager før termin.
Nå er det lenger tid igjen, uke 33, og nå vil legen måle livmorhalsen pga mye og sterke kynnere.
Jeg veit jo at det ikke trenger bety noe skal skje, men håper jeg ikke er så moden allerede nå:/ vil helst vente til over nyttår...:/ men viktigste er jo at hun har det bra selvfølgelig. De skal sjekke morkakegjennomstrømmingen også fordi magen nesten ikke vokser:(

Herliggutt-jan11*jentebaby-feb14

Jeg har ingen tegn på at baby i det hele tatt har tenkt til å forlate kroppen min :( er 37 uker på vei om en dag og har hverken kynnere, mensrier, nedpress, festet hode eller noen åpning :( lei av å vente !

Jeg har ingen tegn på at baby i det hele tatt har tenkt til å forlate kroppen min :( er 37 uker på vei om en dag og har hverken kynnere, mensrier, nedpress, festet hode eller noen åpning :( lei av å vente !
Må ik ha noen av de for å
Plutselig være moden!

har ikke åpning enda men har begynt å åpne seg innvendi med tegn til nebbing:S vet ikke helt hva det er. og har fått beskjed om å ta det med ro...men jordmor sa i dag på kontroll at man godt kunne gå i ukesvis med to cm åpning uten at man tengte være bekymret.. er spennende å se hvor lenge ho har lyst å være mage boer. ligger dypt i bekkenet med hode festet. men håper ho holder seg der til uke 37 i hvertfall. er uke 33 i dag:)

Back
Topp