*** IKM uke 51 ***

Jeg er kjempeheldig som planlegger å ha barnet i studentbarnehage som har opptak hele året, så jeg blir på lista til det klaffer :) men skjønner godt at det kan bli et stort problem for mange hvis man ikke har den sterkeste økonomien osv.. Men alt løser seg hvis man virkelig ønsker det, det er min holdning :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi bor et sted hvor man ikke får bhg etter 1. september, så det er jo egentlig et stort problem for oss, men jeg har ikke noen tanker om å slutte prøvingen nå. Dette er pp 6 og hvem vet hvor høyt det tallet skal bli før vi får en spire som sitter? Det tør jeg ikke vente og se an senere. Men jeg forstår jo også om noen ikke har sjansen til å få det til uten bhg og kanskje har flere barn så de ikke er så redde for at det skal ta lang tid.

Enig med deg, det løser seg jo alltid til slutt på et eller annet vis. :)

Dessuten vil vel de fleste i denne tråden få termin i slutten av august eller helt i begynnelsen av september, så da har man jo sjansen på å rekke 1. september så vidt fortsatt. ;)

Vi bor et sted hvor man ikke får bhg etter 1. september, så det er jo egentlig et stort problem for oss, men jeg har ikke noen tanker om å slutte prøvingen nå. Dette er pp 6 og hvem vet hvor høyt det tallet skal bli før vi får en spire som sitter? Det tør jeg ikke vente og se an senere. Men jeg forstår jo også om noen ikke har sjansen til å få det til uten bhg og kanskje har flere barn så de ikke er så redde for at det skal ta lang tid.

Enig med deg, det løser seg jo alltid til slutt på et eller annet vis. :)

Dessuten vil vel de fleste i denne tråden få termin i slutten av august eller helt i begynnelsen av september, så da har man jo sjansen på å rekke 1. september så vidt fortsatt. ;)
Ja, skjønner virkelig problemstillingen
for mange! Min termin blir 1.september utifra lengden jeg hadde på forrige syklus, så hvis jeg skulle flytte i løpet av nærmeste tida kan det fortsatt kanskje gå bra ;)

Ja, skjønner virkelig problemstillingen
for mange! Min termin blir 1.september utifra lengden jeg hadde på forrige syklus, så hvis jeg skulle flytte i løpet av nærmeste tida kan det fortsatt kanskje gå bra ;)

Min menstermin blir 27. august, men EL-termin blir vel 1. september (eller senere, om EL klusser litt). Så jeg vil som førstegangsfødende ha absolutt størst sannsynlighet for september-baby om det klaffer nå. :p

Jeg har vært hos legen, og legen anbefalte meg å gå til privat gynekolog siden jeg har hatt 3 kjemiske/tidlige SAer. Så da skal jeg til gynekolog til uka, og jeg krysser fingrene for at jeg får Crinone. Jeg har veldig lyst til å prøve det etter EL. :) Jeg er utrolig glad for at legen min tar meg på alvor. Hun teller absolutt med mine kjemiske, og det var hun som foreslo privat gynekolog. Hun sa at det både er lang ventetid offentlig, og lite trolig at jeg får noe særlig hjelp før vi har prøvd ett år. Så hun sa at om jeg gjerne ville ha hjelp rask så kunne det være lurt å vurdere offentlig, og så anbefalte hun en privat gynekolog jeg har fått anbefalt her inne også. :) Kvinnedoktoren i Tønsberg. Så da blir det å reise dit neste uke!

Jeg har vært hos legen, og legen anbefalte meg å gå til privat gynekolog siden jeg har hatt 3 kjemiske/tidlige SAer. Så da skal jeg til gynekolog til uka, og jeg krysser fingrene for at jeg får Crinone. Jeg har veldig lyst til å prøve det etter EL. :) Jeg er utrolig glad for at legen min tar meg på alvor. Hun teller absolutt med mine kjemiske, og det var hun som foreslo privat gynekolog. Hun sa at det både er lang ventetid offentlig, og lite trolig at jeg får noe særlig hjelp før vi har prøvd ett år. Så hun sa at om jeg gjerne ville ha hjelp rask så kunne det være lurt å vurdere offentlig, og så anbefalte hun en privat gynekolog jeg har fått anbefalt her inne også. :) Kvinnedoktoren i Tønsberg. Så da blir det å reise dit neste uke!
Så fint å høre at en kan bli tatt på alvor selv om det "bare" har gått et halvt år! Håper dere finner en god løsning for deg! :)

Så fint å høre at en kan bli tatt på alvor selv om det "bare" har gått et halvt år! Håper dere finner en god løsning for deg! :)

Ja, men det er nok fordi jeg har mistet tre ganger altså. Jeg tror nok legen min ville sagt den vanlige: "Prøv litt til", om ingenting hadde skjedd enda. Jeg hadde uansett fått henvisning videre fra henne med en gang det nærmer seg året da, for hun synes ikke man skal måtte vente i all evighet på videre utredning. Jeg liker henne veldig godt. Hun forstår frustrasjonen min, samtidig som hun forstår at jeg vet at det er vanlig at det tar tid uten at man har noen god grunn for det heller. Så vi er "enige" om man kan kalle det det. :) Jeg ble glad. Og optimistisk nå. Nå er jeg bare veldig spent på gynekologen, og som vanlig gruer jeg meg jo, for jeg liker ikke GU. Men det skal jo komme noe godt ut av det besøket tror jeg da, så da er jeg likevel ganske spent på en positiv måte også. Haha.. Ambivalent!!!

Jeg har vært kvalm og hatt vondt i magen et par dager nå. Rakk liksom bare akkurat å være ferdig med tr og menssmerter, før noe skjedde igjen. Og eggehvitte utflod og halvåpen tapp. Kroppen er altså i gang med å prøve på EL allerede. Vi får se hvor lang tid det tar denne syklusen. Så da har jeg begynt med EL-tester. Sannsynligvis altfor tidlig, men etter en kjemisk kan man jo ikke vite. Jaja. Testen i dag var ganske sterk, så kroppen min er virkelig rar nå.

1385654263319.jpg

*Taster på app på mobilen*

Jeg har vært kvalm og hatt vondt i magen et par dager nå. Rakk liksom bare akkurat å være ferdig med tr og menssmerter, før noe skjedde igjen. Og eggehvitte utflod og halvåpen tapp. Kroppen er altså i gang med å prøve på EL allerede. Vi får se hvor lang tid det tar denne syklusen. Så da har jeg begynt med EL-tester. Sannsynligvis altfor tidlig, men etter en kjemisk kan man jo ikke vite. Jaja. Testen i dag var ganske sterk, så kroppen min er virkelig rar nå.

Vis vedlegget 41605

*Taster på app på mobilen*
Kanskje det blir en kjempefort syklus fordi kroppen mener du fortjener å rekke barnehageopptaket etter å ha gitt deg så mange kjemiske ;) det tipper jeg!!

Kanskje det blir en kjempefort syklus fordi kroppen mener du fortjener å rekke barnehageopptaket etter å ha gitt deg så mange kjemiske ;) det tipper jeg!!

Kjemperask mente jeg ;)

Kjemperask mente jeg ;)

Det hadde vært flott! :p Men jeg venter og ser. Forrige syklus (også etter en kjemisk) fikk jeg sterke EL-tester i laaang tid før EL kom, så jeg har mer is i magen nå. Jeg har skjønt at de kjemiske virkelig kan tukle med kroppen min. MEN det hadde vært helt fantastisk med rask EL, full klaff og så en baby som velger å komme ut til verden i slutten av august. :p :D ;)

Da trur jeg tanta har pakket og dratt herifra. Nå skal jeg låse døren og nekter slippe henne inn men kjenner jeg henne rett så står hun på døra her natt til lille julaften og skal feire jul med oss!! Æsj hater ubudne gjeste speaielt i jula! :mad:

Men vi skal hvertfall gjøre en formidabel innsats for at hun ikke kommer. Bare hcg-en kan forsvinne så jeg kan få el. Ser ikke ut som testene blir noe særlig svakere de siste dagene. Har ikke testa idag men gårdagens var slik
1385722302375.jpg

Taster på appen :)
SA 7 juli 2013
SA 26 oktober 2013

Da trur jeg tanta har pakket og dratt herifra. Nå skal jeg låse døren og nekter slippe henne inn men kjenner jeg henne rett så står hun på døra her natt til lille julaften og skal feire jul med oss!! Æsj hater ubudne gjeste speaielt i jula! :mad:

Men vi skal hvertfall gjøre en formidabel innsats for at hun ikke kommer. Bare hcg-en kan forsvinne så jeg kan få el. Ser ikke ut som testene blir noe særlig svakere de siste dagene. Har ikke testa idag men gårdagens var slik
Vis vedlegget 41683

SA 7 juli 2013
SA 26 oktober 2013

Håper hun holder seg unna. Vi har ikke plass til ubudne gjester til jul vi heller, så da får hun værsågod å finne på noe annet. :D

Håper du snart får EL. Krysser fingrene for deg!

Sent from my iPad using BV Forum

Kroppen har helt klart begynt å prøve på EL! Utrolig tidlig.

Jeg har hatt halvåpen tapp og eggehvitte utflod i to dager, som jeg fortalte i går, og nå i dag så var tappen helt åpen. Og siden jeg har hatt menssmerter (som jeg pleier før EL) så begynte jeg med EL-tester i går. Den i går var sterk, og den i dag er nesten positiv. Teststreken var sterkere enn kontrollstreken i flere minutter før kontrollstreken tok igjen til slutt, så testen er negativ. Forrige syklus hadde jeg en lang periode med nesten positive EL-tester. Så kroppen surret fælt etter den kjemiske, så jeg er redd det kan ta lang tid denne syklusen og, men jeg har aldri hatt fruktbar utflod og åpen tapp så tidlig før. CD 10 i dag.

Gårsdagens test øverst, dagens nederst:
ImageUploadedByBV Forum1385739603.301472.jpg

Kan jo hende jeg rett og slett egentlig ender med å tilhøre uke 50 (hvis EL kommer før tirsdag). Jaja. Jeg får vente og se, dette kan ta tid.

Sent from my iPad using BV Forum

Last edited:
Her et min el test idag
1385742035736.jpg

Gleder meg å se at den er negativ. :)

SA 7 juli 2013
SA 26 oktober 2013

Jeg hører også hjemme her. IKM 18. desember.

:) Velkommen hit, jeg har satt deg opp på listen. Lykke til!

Back
Topp