Svangerskapsdiabetes, noen erfaringer?

Bkno4426662

Blir kjent med forumet
Hei :-)
Jeg kommer fra legen og har høyt blodtrykk, og legen min tror det er begynnelse på svangerskapsdiabetes, skal ta sukkerbelastning på mandag morgen og skal videre til ul for og sjekke vekt på ungen osv. Jeg har hatt en brå velstkurve og lagt på meg bra. Jeg har vært noe kvalm og lillegutt ligger med hodet ned. Har mye vann i kroppen og kynnere. Er nå i uke 33+3. Har bekkenløsning også og får til fysio.
Mange sier dette er vanlig, men blir litt engstelig for at det skal skje noe snart. Er jo samme når han kommer, men har termin 10. Januar.

Sent from my iPhone using BV Forum

Ingen erfaringer dessverre (eller heldigvis?), men dytter for deg:)

Og lykke til, håper det går bra!

Jeg hadde sist,og har det også denne gang.Sist var de usikker på om jeg reagerte på glukosedrikken,for jeg hadde ingen tegn og jenta var ikke spesielt stor.Født ti dager på overtid.

Det med svangerskapdiabetes er at de er redde komplikasjoner ved fødsel om barnet blir for stort.Spis normalt og slapp av:-) be om glukosetest.Mange sier at så lenge det ikke er sukker i urin då har man det ikke.Det er bare tull,jeg har ikke hatt i urinen noen av gangene.

Var på sykhuset i uka nå,da sa de at det kom til å bli mye mer glukosetester på mange gravide fremover for antall store barn var blitt enormt.

Jeg skal på ul å sjekke vekta på baby neste uke,mega spendt:-) lagt på meg fem kilo på 29 uker,å nå begynner vannet å komme i kroppen

Jo tusen takk for tilbakemelding! :-)
Da trenger det jo ikke bety at jeg må bli satt i gang til uka liksom ;-)
Men er godt det blir fulgt opp:-)føler jeg gjør så godt jeg kan med kosthold og mosjon.

Jeg hadde sist,og har det også denne gang.Sist var de usikker på om jeg reagerte på glukosedrikken,for jeg hadde ingen tegn og jenta var ikke spesielt stor.Født ti dager på overtid.

Det med svangerskapdiabetes er at de er redde komplikasjoner ved fødsel om barnet blir for stort.Spis normalt og slapp av:-) be om glukosetest.Mange sier at så lenge det ikke er sukker i urin då har man det ikke.Det er bare tull,jeg har ikke hatt i urinen noen av gangene.

Var på sykhuset i uka nå,da sa de at det kom til å bli mye mer glukosetester på mange gravide fremover for antall store barn var blitt enormt.

Jeg skal på ul å sjekke vekta på baby neste uke,mega spendt:-) lagt på meg fem kilo på 29 uker,å nå begynner vannet å komme i kroppen
Lykke til med ul du også;-)

Jeg skal ta glukosebelastingstest på tirsdag pga når jeg var på 3D ul i uke 29 så de at lillegutt var større enn normalen, 1668 gram..
Jeg har alltid hatt fint blodtrykk og fine urinprøver, men pga veksten på lillegutt så ville de teste meg :)
Symfysemålene mine ligger perfekt på streken, så den er helt fin :)

Ja det var jo over gjennomsnittet:-) får vel høre det samme imorgen jeg og.Fikk høre det hver Ul de siste mndene sist svangerskap"hun er over gjennomsnitet".Mens den dagen hun skulle bli født var det plutselig "hun er ikke stor babyen din".Klapp igjen hadde jeg lyst å hyle til dem:-)

Ja er redd de tar feil av vekta og slikt jeg, men man er jo nødt til og stole på fagfolk:-)

Man kan aldri stole helt på hva de sier om vekt osv på lille i magen..
Tanta mi fikk svangerskapsdiabetes og fikk beskjed om at hun kommer til å få en stor baby.... Lille var 2600 og 42 lang når hun kom, så de kan ta feil :) Jeg er ikke bekymret :)

Man kan aldri stole helt på hva de sier om vekt osv på lille i magen..
Tanta mi fikk svangerskapsdiabetes og fikk beskjed om at hun kommer til å få en stor baby.... Lille var 2600 og 42 lang når hun kom, så de kan ta feil :) Jeg er ikke bekymret :)
Ikke når de regner det ut på UL engang?

Nei jeg tror ikke de kan være sikkre altså - jeg får alltid ca beskjed :P Men de har nå en bedre ide på UL enn det de har når de bare "klemmer" og "trykker" :P En jeg kjenner fikk beskjed om at babyen nok var veldig liten, ca 3 kg, timer før fødsel. Dette var en erfaren jordmor som de andre mente brukte få helt rett... Babyen kom og veide 4,4!

Jeg har fått beskjed om å ta det med en klype salt, for det er jo umulig og estimere vekten på lille i magen til fødselen.. Jeg fikk beskjed når jeg var på ul i uke 29 at hvis den lille fortsatte å vokse kom jeg til å få en 4.6-4,7 kilos unge ved fødsel...
Tanta mi fikk beskjed om at hennes lille kom til å bli ca 4,3 og hun ble 2.6...
Selvfølgelig om du tar en ul rett før termin vil nok det stemme, men tror det er ganske umulig å si nå ja..
Jeg er litt oppgitt over at jeg fikk den beskjeden jeg fikk, at lillegutt er over gjennomsnittet stort (1668 gram i uke 29) og noen andre som jeg har snakket med var i uke 29 på ul og lille i magen dems veide 100 gram mindre enn min å lå på normalen... Så er jo ganske vanskelig å si synes jeg..

Nei jeg tror ikke de kan være sikkre altså - jeg får alltid ca beskjed :p Men de har nå en bedre ide på UL enn det de har når de bare "klemmer" og "trykker" :p En jeg kjenner fikk beskjed om at babyen nok var veldig liten, ca 3 kg, timer før fødsel. Dette var en erfaren jordmor som de andre mente brukte få helt rett... Babyen kom og veide 4,4!
Akkurat. Min er litt liten, han! Og det bekymrer jo meg litt, såklart. Han er 10 % mindre enn søstrene som var 3500 da de ble født. Hvis UL stemmer, da! Jaja, det er jo innenfor normalen.

Jeg har fått beskjed om å ta det med en klype salt, for det er jo umulig og estimere vekten på lille i magen til fødselen.. Jeg fikk beskjed når jeg var på ul i uke 29 at hvis den lille fortsatte å vokse kom jeg til å få en 4.6-4,7 kilos unge ved fødsel...
Tanta mi fikk beskjed om at hennes lille kom til å bli ca 4,3 og hun ble 2.6...
Selvfølgelig om du tar en ul rett før termin vil nok det stemme, men tror det er ganske umulig å si nå ja..
Jeg er litt oppgitt over at jeg fikk den beskjeden jeg fikk, at lillegutt er over gjennomsnittet stort (1668 gram i uke 29) og noen andre som jeg har snakket med var i uke 29 på ul og lille i magen dems veide 100 gram mindre enn min å lå på normalen... Så er jo ganske vanskelig å si synes jeg..

Jeg tok ul bare tre uker før fødsel,og de bommet med 600g :-) men jeg håper denne bsbyen også ligger på rundt 3500 når den vil ut:-)

Ja... Jeg klarer ikke å stole helt på at de har klart å regne hva lillemann veier ved fødsel når jeg er i uke 29 men :p
Skal ta en ul nærmere termin for å se :)
Jeg var 3530 g og 52 lang når jeg ble født.. Samboer var 3300 g og 47 lang når han var født :)

Back
Topp