Redebygging?

Volvo89

Andre møte med forumet
Hei :) Er gravid med mitt andre barn med termin den 8 januar :) under mitt forrige svangerskap så flyttet vi 3-4 uker før termin, så jeg lurer på når dere som har termin rundt samme dato har begynt med de siste forberedelser som å vaske klær, re opp seng/vogn/vugge.. legge på plass vaskekluter/kosefiller/bleier og diverse stæsj... siden vi flyttet på tett innpå forrige gang så kunne jeg liksom ikke starte med dette før vi var flyttet inn, men driver nå å lurer på om jeg skal starte snart eller om det er litt tidlig... tenker på att jeg får jula midt inni permisjonstiden også, å da er de jo alltid så mye annet man må gjøre... :) men er sammen med en mann som synes ALT er for tidlig senest uka før da :P hehe :)

Jeg har termin ett par dager etter deg og har allerede begynt å vaske klær:) Syns det er så koselig og ikke minst en fin pauseaktivitet fra eksamenslesing! Vi venter med å flytte inn vogn, bilstol og seng til desember tror jeg. Har ikke handlet inn stelleprodukter enda, det kommer nok litt nærmere jul :)

Hei :) Er gravid med mitt andre barn med termin den 8 januar :) under mitt forrige svangerskap så flyttet vi 3-4 uker før termin, så jeg lurer på når dere som har termin rundt samme dato har begynt med de siste forberedelser som å vaske klær, re opp seng/vogn/vugge.. legge på plass vaskekluter/kosefiller/bleier og diverse stæsj... siden vi flyttet på tett innpå forrige gang så kunne jeg liksom ikke starte med dette før vi var flyttet inn, men driver nå å lurer på om jeg skal starte snart eller om det er litt tidlig... tenker på att jeg får jula midt inni permisjonstiden også, å da er de jo alltid så mye annet man må gjøre... :) men er sammen med en mann som synes ALT er for tidlig senest uka før da :P hehe :)

Jeg har termin 22.01.14, har fått ca 14 dager før med de to eldste!!
Jeg har vært klar leeeenge :-) sengen er oppredd og står på rommet vårt, mulig jeg tar av og vasker det på nytt når det nærmer seg mer, meen jeg bare måtte se hvordan det ble!
Vugge, bilstol, stellebord, høystol/vippestol står klart på gjesterommet vårt! Klær er vasket og ligger i kommode :-) Vognen hentet vi på onsdag, voksiposen er lagt oppi og vogna står her på stua (pga plassmangel) den må nok flyttes når juletreet skal inn :-)
Jeg stooorkooser meg med alle forberedelsene...så det før bare stå til at det er litt tidlig!!
Har også pakket babybagen til sykehuset, men ikke pakket noe til meg selv enda!!

Når det er sagt....så har jeg ikke kjøpt en eneste julegave enda eller bakt en eneste julekake....det gjør jeg i desember :-)

Jeg har vasket alle klær! :)
Mangler bare å kjøpe stelleprodukter..
Har termin den 3. men hun ligger i tverrleie, så ser for meg at det blir keisersnitt før jul.. :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Har vaska babyklede, satt saman og redd opp sprinkelsenga, og lammeskinnsposen ligg klar i vogna :) Har pakka babybagen til sjukehuset, og begynt å tenke på fødebagen.. Og endå er det 66 dagar til termin :p
Gjenstår å kjøpe stelleprodukt, der har eg ikkje bestemt meg for kva eg skal bruke endå.. Tenkte å teste litt av det som kom i apotekpakkane :)

Har selv termin tidlig i januar, og skal flytte til ny by om halvanna uke... Så har ikke fått starta noe særlig med redebygginga, må ta alt sammen i starten av desember. Satser på å få tid til å få alt ferdig før noe skjer! :-p

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har termin 24 januar. Sykehus baggen er påbegynt, vasket alle klær i størrelsen 50-56 i helgen :p har alt av utstyr tilgjengelig utenom bilstol. Så føler jeg har kontroll. :)

Hei :) Er gravid med mitt andre barn med termin den 8 januar :) under mitt forrige svangerskap så flyttet vi 3-4 uker før termin, så jeg lurer på når dere som har termin rundt samme dato har begynt med de siste forberedelser som å vaske klær, re opp seng/vogn/vugge.. legge på plass vaskekluter/kosefiller/bleier og diverse stæsj... siden vi flyttet på tett innpå forrige gang så kunne jeg liksom ikke starte med dette før vi var flyttet inn, men driver nå å lurer på om jeg skal starte snart eller om det er litt tidlig... tenker på att jeg får jula midt inni permisjonstiden også, å da er de jo alltid så mye annet man må gjøre... :) men er sammen med en mann som synes ALT er for tidlig senest uka før da :p hehe :)

Jeg har termin på samme dato som deg:) jeg begynner å bli ganske ferdig. Seng og vogn har stått klart siden jeg var 4 mnd på vei:p idag kjøpte vi inn de siste møblene til barnerommet. Alt av klær og ting er vakset og satt klart:) mangler bare noen småting som tåteflasker, mer sengetøy, bleier og sånt småtteri. Tenker å ha absolutt alt klart til starten av desember, så skal jeg bare kose meg med julehandling og julepynting:) liker å ha alt klart:) det kan jo skje ting fremover nå:p

Jeg har fått masse klær og de er vasket. Stellebord som jeg har bygd er snart ferdig, og barne teppe som jeg holder på å hekle er langt ifra ferdig.;)

Fra mobil enhet

Jeg føler at jeg ikke har klart noe. Har satt sammen sengen og lagt madrass oppi men plasten er fremdeles på. Prøvde sengekanten oppi men pakket den ned igjen så den ikke blir nedstøvet :)

Har ikke hentet hjem vogn, bilstol eller noe annet. Har bestilt det så håper tingene kommer snart. Har lyst å få det i hus nå før julestresset.

Tenkte å begynne å vaske klærne snart. Men tenkte at jeg førstville få unna klærne vi allerede har i skittentøyskurvene, men de blir jo aldri tom :) Så må vel bare ta det.
Gleder meg til å begynne å vaske, er så koselig :)

Vasker dere ull klærne også før bruk? Fikk beskjed på nøstebarn at jeg ikke trengte å vaske klær der i fra før bruk men de er kanskje behandlet på en annen måte enn vanlig ull klær?

Det meste av utstyr er i hus, og barnerommet nærmer seg klart. Venter bare på elektriker som skal fikse taklys...( det er så himla dyrt, de tar jo en tusenlapp bare de stikker hodet inn døra....blah! :rolleyes: ) ellers har jeg arvet masse babytøy som må vaskes, men så langt har jeg ikke kommet enda ;) Helt utrolig så fort dagene går nå, ikke sååå mange ukene igjen før permisjonen starter..:)

Forrige gang hadde jeg tenkt å gjøre det i uke 37, det var for sent. Så kommer nok til å gjøre det før denne gangen. Tenker uke 35. Men nå flytter vi i uke 30 så alt er jo pakket i esker og blir nok pakket ut og lagt på plass der det skal ligge. Ikke alt da. Stellebordet kommer nok til å stå i boden istedenfor på badet, og bleier kjøper jeg ikke før det nærmer seg.

Her er alt klart av av det som liksom tar tid og må planlegges. Kan re opp vogga på 5 min, men venter til min innleide rundvask er ferdig (ahhhh, som jeg ser fram til de vaskefolka jeg har leid er ferdige - da skal jeg pynte til jul!)
:D :D

Her har ikke det blitt kjøpt inn seng eller vogn enda, heller ikke fått vasket opp klær. Så det går skikkelig dårlig med den redebyggingen du.

Har fått ordnet masse på babyrommet i helga og vasket alle klærne fram til str 62. Mangler bare en maskin med dresser og en med dyner. Så kommer kommodene straks i hus håper jeg, så jeg får lagt unna klærne og sett hvor ting skal henge på veggen. Bygget sammen vogn og bilseter, satt på himmel og kant på senga og uroer og lekebøyler på alle tinga. Så her har det gått unna. Mangler bare å kjøpe no småtteri til sykehuset, så er jeg ferdig:)

Har fått ordnet masse på babyrommet i helga og vasket alle klærne fram til str 62. Mangler bare en maskin med dresser og en med dyner. Så kommer kommodene straks i hus håper jeg, så jeg får lagt unna klærne og sett hvor ting skal henge på veggen. Bygget sammen vogn og bilseter, satt på himmel og kant på senga og uroer og lekebøyler på alle tinga. Så her har det gått unna. Mangler bare å kjøpe no småtteri til sykehuset, så er jeg ferdig:)
Lekebøyler?
Det har jeg ikke tenkt på. Skal de ha leker også? ;) Tror min får vente til han kan leke med lego. ;) Har masse kongler i skogen her som kan hentes inn...

Lekebøyler?
Det har jeg ikke tenkt på. Skal de ha leker også? ;) Tror min får vente til han kan leke med lego. ;) Har masse kongler i skogen her som kan hentes inn...
he he. Har en babygym teppe som jeg satte på bøylen, en babygym som står selv, en bøyle til å ha på bilstolen og en til vippestolen, Så ble ganske mange. Ha ha men de trenger ikke de enda da. Men da er det klart. Var morro å sette på dissa lekene.

Lekebøyler?
Min får åle/krabbe etter katten inntil han kan håndtere duplo. Får begge to trimmet seg litt også tenker jeg:P hehe

Vil rett og slett pynte litt med leker før småttisen kan bruke dem, jeg :D Mor liker fine leker og greier ikke la være...

Back
Topp