Sopp :-\

Aleksing

Elsker forumet
*MIA*
Påskeliljene 2022 ❤️
Nå er jeg igang med fjerde sopp behandling siden jeg ble gravid og er rimelig lei av det:oops: Denne gangen har gubben fått en tube canesten med streng beskjed om å behandle seg, for jeg har mine mistanker om at jeg har smitta han og at han nå gjengjelder tjenesten:p Legen sa at jeg skulle begynne å bare vaske meg med vann, men blir man virkelig ren uten såpe? Jeg bruker såpe fra apoteket med melkebakterier, så jeg kan ikke fatte at den ødelegger bakterie balansen....

13.04.14 tre skal bli fire <3

Nå er jeg igang med fjerde sopp behandling siden jeg ble gravid og er rimelig lei av det:oops: Denne gangen har gubben fått en tube canesten med streng beskjed om å behandle seg, for jeg har mine mistanker om at jeg har smitta han og at han nå gjengjelder tjenesten:p Legen sa at jeg skulle begynne å bare vaske meg med vann, men blir man virkelig ren uten såpe? Jeg bruker såpe fra apoteket med melkebakterier, så jeg kan ikke fatte at den ødelegger bakterie balansen....

Hei,
jeg pleide å være plaget av dette under graviditet, men så fikk jeg et tips om å sove uten truse, og åpne bena litt når jeg sover, slik at det blir "luftigere" der nede. Så det gjør jeg nå. Ingen truse og litt lufting. Resultat: hadde to svangerskap med sopp og det siste, pluss det jeg er i nå, har vært uten sopp. En annen ting som jeg også fikk tips om og fulgte: bruk kun mykt godt dopapir og ikke billig papir. For min del vil det si at jeg faktisk tar med papir når jeg drar noen steder. Vet ikke hvorfor det skulle funke, men de to tiltakene hjalp meg - veldig! Også er de jo ikke så dyre å sette i verk heller :)

Sove uten truse og vasking med bare vann funker bra :) Og hver gang du får sopp må gubben også behandles, fikk smertelig erfare gjentatte infeksjoner pga min :p

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Vanlig canesten salve dere bruker? :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Helt enig med alt som blir nevnt ovenfor her. Vann er godt nok, soving uten truse, unngå trange bukser..:)
Fikk sopp helt i starten av graviditeten, men èn canesten "kur" tok knekken på det. Fikk også tips av legen om å bruke naturellyoghurt der nede om jeg skulle bli mye plaget av det... :P Haha. Men det er jo gode bakterier i det også!

bomullstruser, og i perioder skifte ofte (2-3 ggr om dagen)

jeg har sikkert 30-40 truser pga sopplager

Takk for tips og råd jenter:) Jeg satser også på at det vil hjelpe på problemet å få gubben behandla. Han har ingen symptomer, men nå er det tredje gangen jeg har vært bra og fått det igjen få dager etter sex:p

Får du det kun etter sex? Jeg hadde problemer med det før. Men begynte å bruke glidekrem og halenger oppvarming, da ble det lindre friksjon og soppinfeksjonene ble borte

Får du det kun etter sex? Jeg hadde problemer med det før. Men begynte å bruke glidekrem og halenger oppvarming, da ble det lindre friksjon og soppinfeksjonene ble borte

Disse gangene har jeg det ja. Men ikke for å være for overdelende, hvis jeg hadde brukt glidekrem ville nok ingen av oss kjent at vi drev med noe engang, glid er ikke et problem for meg:p Det er nok, forhåpentligvis, så enkelt som at jeg har smitta han, og da vil jo jeg få det igjen....

Jeg har kuttet kraftig ned på brødspising og har ikke vært plaget med sopp siden. Jeg får sopp med en gang jeg spiser for mye gjærbakst og det forsvinner av seg selv når jeg slutter å spise brød. Vasker alltid bare med vann uten å ta dusjhodet ned. Bruker såpe bak ;)

Vask trusene på 60 grader, det har jeg fått beskjed om. Vasker alle mine truser på 60 med gjevne mellomrom.

Jeg har kuttet kraftig ned på brødspising og har ikke vært plaget med sopp siden. Jeg får sopp med en gang jeg spiser for mye gjærbakst og det forsvinner av seg selv når jeg slutter å spise brød. Vasker alltid bare med vann uten å ta dusjhodet ned. Bruker såpe bak ;)
Jeg har spist mye brødmat etter at jeg ble gravid. Men hvis jeg skal droppe det blir det vanskelig med mat, for det er ofte det eneste som frister...
Vask trusene på 60 grader, det har jeg fått beskjed om. Vasker alle mine truser på 60 med gjevne mellomrom.
Jeg vasker alltid truser på 60°:)

I know the feeling Aleksing!
Når jeg forteller folk at jeg ikke spiser brød til vanlig sier de bare "HÆ? Hva spiser du da? Ingenting?".
Man må rett og slett bare legge om kostholdet, og finne andre ting å spise. Det var vanskelig i starten, men ikke nå mer. Synes jeg har fått det bedre med meg selv etter det. Har omentrent ikke gass heller :)

Jeg spiser feks havregrøt, kornblandinger med melk eller yoghurt. Namnam

Jeg har spist mye brødmat etter at jeg ble gravid. Men hvis jeg skal droppe det blir det vanskelig med mat, for det er ofte det eneste som frister...

Jeg vasker alltid truser på 60°:)

Samme her, håndklær, sengetøy og undertøy på 60°. Derfor gidder ikke jeg å kjøpe dyrt undertøy, bh er en ting, de vaskes i pose på 40°, men trusene blir fort styggere!

Eg og er veldig plaga med sopp, hatt det maaange ganger allerede i svangerskapet. Eg kvidde meg også for å vaske meg nedentil uten intimsåpe, men fy hvor bra det funker når eg bare bruker vann nedentil. Eg har også lagt stringtrusene mine på vent, og kjøpt bomullsttruser. Disse tingene har hjulpet masse!! Har også hørt at det hjelper å ikke barbere seg nedentil.

Har lest på nett at noen ikke blir kvitt soppinfeksjonen før graviditeten er overstått, så er spendt... Men det er som sagt masse masse bedre no etter at eg tok i bruk desse tiltakene :)

Eg og er veldig plaga med sopp, hatt det maaange ganger allerede i svangerskapet. Eg kvidde meg også for å vaske meg nedentil uten intimsåpe, men fy hvor bra det funker når eg bare bruker vann nedentil. Eg har også lagt stringtrusene mine på vent, og kjøpt bomullsttruser. Disse tingene har hjulpet masse!! Har også hørt at det hjelper å ikke barbere seg nedentil.

Har lest på nett at noen ikke blir kvitt soppinfeksjonen før graviditeten er overstått, så er spendt... Men det er som sagt masse masse bedre no etter at eg tok i bruk desse tiltakene :)
Det er noe skikkelig driiit:( Er nok ikke noe alternativ å slutte med å barbere meg, jeg føler meg så utrolig ulekker hvis jeg har hår:p jeg får holde meg til bomullstruser og null såpe og satse på at det ikke dukker opp igjen....

Ikke bruk såpe nei. Hadde soppinfeksjon selv, som jeg ikke ble kvitt. Vaska meg tre ganger daglig med dr greve før hver gang jeg smurte med canesten... Gjorde jo bare vondt verre. Snakka med moren min, som sa dropp såpa og vask med vann. Dagen etter var soppen vekk:) man får jo ofte soppinfeksjon av overdreven vask, friksjon og fuktighet, så glidemiddel har jeg også begynt med :) og bomullstruser

sopp her og.. klør ikke så veldig, men skifter jeg ikke ofte nok blir det en "søt" stank.. Brød kan jeg nok ikke kutte ut.. Det er jo det vi alltid spiser og alltid har spist :/ men om det er brødet som er faktoren her stiller jeg meg skeptisk til.. svetter en del og blir nok en del klamt.. kan nok ikke lufte så godt med to "små" i hus DET hadde tatt seg ut haha..

sopp her og.. klør ikke så veldig, men skifter jeg ikke ofte nok blir det en "søt" stank.. Brød kan jeg nok ikke kutte ut.. Det er jo det vi alltid spiser og alltid har spist :/ men om det er brødet som er faktoren her stiller jeg meg skeptisk til.. svetter en del og blir nok en del klamt.. kan nok ikke lufte så godt med to "små" i hus DET hadde tatt seg ut haha..
Gå med skjørt ;)

Vasker bare med vann og synes det er bra :) ikke hatt sopplager før eller etter graviditet heller :)

Back
Topp