Vi som venter tvillinger eller flere :-) <3

Dobbel lykke <3 2014

Forelsket i forumet
Mailykke <3
Ser ikkje at det er ein slik tråd, så lager ein tråd for oss med som venter flere enn en ;)
Vi har nok en del av dei samme spørsmålene og bekymringer, og er kjempe kjekt å kunne dele erfaringer med hverandre :)

mest sannsynelig 2 eggede her også, fikk ikke noe konkret svar, eneste hun sa til meg på tidlig ul, var at det var tydelig skillevegg! har ny ultralyd time neste torsdag! det blir gøy!!:) håper og få vite kjønn da!!:D Har dere barn fra før? vet jo at det blir tettere oppfølgening når det er to og flere ultralyder, og at det er risikosvangerskap.. har en datter på 4 som er overbegeistra over og få to søsken, sitter og lurer på om jeg skal ta hun med på en ultralyd ettervært.. noen tanker om det?:)

mest sannsynelig 2 eggede her også, fikk ikke noe konkret svar, eneste hun sa til meg på tidlig ul, var at det var tydelig skillevegg! har ny ultralyd time neste torsdag! det blir gøy!!:) håper og få vite kjønn da!!:D Har dere barn fra før? vet jo at det blir tettere oppfølgening når det er to og flere ultralyder, og at det er risikosvangerskap.. har en datter på 4 som er overbegeistra over og få to søsken, sitter og lurer på om jeg skal ta hun med på en ultralyd ettervært.. noen tanker om det?:)

Gratulerer så mye! Vi har en datter som blir 4 år i mars, hun syntes også det er stas med to babyer i magen :) Hvor langt på vei var du da de prøvde å se på ultralyd om det var eneggede eller toeggede? Det med skilleveggen er riktig, jeg har en slørtynn vegg - og til nå 4 spesialister (3 på riksen og 1 på Ahus) som har vurdert de til å være eneggede. Dessverre har jeg en sløv lege, som ikke visste hvordan jeg skulle følges opp, så kom litt sent inn oppfølgingen - tilgjengjeld føler jeg meg godt ivaretatt nå.

Ang å ta din datter med på ultralyd, så er barn veldig forskjellige, men stort sett åpne til ting. De takler både gleder og sorger mye bedre enn oss. Jeg hadde ikke hatt noen problem med å tatt med vår minste, men det har bare ikke passet seg sånn. Lykke til videre, og det er moro at vi nå er 4 stk her inne!! :) Jeg skal til OUL til uka, så det blir spennende å se om terminen blir flyttet mye. Den store tvillingen er nesten en uke "foran" den lille, men den lille er så stor som den skal være etter mensterminen! Kompliserte greier :)

Hvordan fant dere ut at dere ventet tvillinger? Betalte dere selv for tidlig UL og fant det ut der eller?

Jeg har enda ikke vært på UL, så har ikke peiling på hvor mange som gjemmer seg der inne :)

Hvordan fant dere ut at dere ventet tvillinger? Betalte dere selv for tidlig UL og fant det ut der eller?

Jeg har enda ikke vært på UL, så har ikke peiling på hvor mange som gjemmer seg der inne :)

Jeg fikk tidlig ul. Jeg trodde jeg hadde mistet (igjen), har vært gjennom to SA før denne, og pga det fikk jeg tidlig ul. I uke 8 forsvant nemlig alt av symptomer (men jeg blødde ikke). Klarte ikke tanken på å gå et par uker til og lure, for så å begynne å blø (første SA, så begynte jeg å blø i uke 10, men fosteret hadde da vært død noen uker). Legen forstod meg, og ga meg henvisning. Fikk da termin 8+5, så fikk vite det tidlig.

Er det lenge til din OUL?

Flere som nærmer seg OUL? Er så spennende å se ka alle kommende tvillingmødre venter :-D

Eg venter en jente og en gutt, så toegget altså ;-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Det hender jo at tvillinger blir født tidligere, og enkelte tilfeller prematur. Har dere noe tanke om hvortid mannen bør begynne å holde seg edru og ikkje reise for langt vekk? :)

Inniellom føles det som at ting blir presset nedover. Viss eg foreksempel har sittet eller ligget lenge og står opp og går, så føles det liksom som at det er på vei ut. Er ikkje smertefult eller noe, bare litt ekkelt... Er i veke 27 no, og har kjendt dette innimellom ei stund.
Har to ganger hatt kynnere med nedpress, med langt mellomrom mellom hver gang.

Er det flere som har kjendt noe av dette????

Går veldig bra altså. Er fortsatt oppegående. Uke 30 til lørdag. Sover dårlig, men er vel ikke annet å forvente. Blir greit å gå 14 dager kortere pga ks :)

Sent from my iPad using BV Forum

Formen er bra her også, overraskende bra faktisk :) Er ganske liten for å vere så langt med tvillinger, hadde egentlig forventet å bli kjempe svær. Er oppegående, går tur hver dag. Hadde noen dårlige netter med dårlige liggestillinger, men det har kommet seg veldig. Har funnet oppskriften med puter :P Så no sover eg godt om natta. Kjenner på halsbrannen at det begynner å bli trangt. Men kan absolutt ikke klage. Er begynt med masse kynnere hver dag, men det er vell kansje vanlig :)

Formen er bra her også, overraskende bra faktisk :) Er ganske liten for å vere så langt med tvillinger, hadde egentlig forventet å bli kjempe svær. Er oppegående, går tur hver dag. Hadde noen dårlige netter med dårlige liggestillinger, men det har kommet seg veldig. Har funnet oppskriften med puter :P Så no sover eg godt om natta. Kjenner på halsbrannen at det begynner å bli trangt. Men kan absolutt ikke klage. Er begynt med masse kynnere hver dag, men det er vell kansje vanlig :)

Du høres ut som meg ;) jeg har samme plager og er ikke spesielt enorm enda.. De fleste tror bare jeg er høygravid med 1. Flere har spurt hvor har du gjort av den andre tvillingen ;)

Regner med at nå blir det tyngre etterhvert. Når vi er 30 uker er vi jo høygravide når vi går med tvillinger. Ikke strekkmerker enda, men regner med de røyner på fra nå av ;) merker du noe at de er blitt litt roligere? Mine ligger begge med hodet ned, merker MYE hikking, men ikke så mye spark lenger, mer at magen buler ut og de romsterer inni der ;) de krangler om jeg ligger på siden om natten.. ;)

Hvor skal du føde forresten? Vanlig eller ks? :)

Du høres ut som meg ;) jeg har samme plager og er ikke spesielt enorm enda.. De fleste tror bare jeg er høygravid med 1. Flere har spurt hvor har du gjort av den andre tvillingen ;)

Regner med at nå blir det tyngre etterhvert. Når vi er 30 uker er vi jo høygravide når vi går med tvillinger. Ikke strekkmerker enda, men regner med de røyner på fra nå av ;) merker du noe at de er blitt litt roligere? Mine ligger begge med hodet ned, merker MYE hikking, men ikke så mye spark lenger, mer at magen buler ut og de romsterer inni der ;) de krangler om jeg ligger på siden om natten.. ;)

Hvor skal du føde forresten? Vanlig eller ks? :)

Gratulerer med 30 uker i dag ;-D
Er blitt litt roligere ja, eg har tenkt at det kansje er fordi det er blitt litt trangt inni der..?
Kjenner forskjell fra noen uker siden når eg ikke fikk sove det var så mye spark, og nå er ikkje det eitt problem lenger.
Eg skal på føden på Haukeland. Foreløpig ser det ut til å bli vanlig fødsel og ikke ks, men er forberedt på at det kan forandre seg når det nærmer seg. Skal på kontroll igjen på onsdag, så det gleder eg meg til :-)
Hvor skal du? Ser du skal ha planlagt ks, kan eg spørre hvorfor? :-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Back
Topp