Nyfødtfotografering

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Jeg har akkurat kjøpt meg den nyeste utgaven av BabyDrøm, og der har de en artikkel om nyfødtfotografering. Det anbefales å ta bildene de to første ukene etter barnet er født. Bildene ble kjempefine, så dette er noe jeg kunne tenkt meg å gjøre. Er det noen som har erfaringer med dette? Eventuelt som har noen fotografer å anbefale? Det må være i nærheten av Lillehammer hvor jeg bor, orker jo ikke å reise langt så fort etter fødselen.

Jeg har ikke vært med mine to første, men jeg er hobbyfotograf selv, og har tatt noen nyfødtbilder :) Grunnen til at det anbefales å ta bildene såpass tidlig etter fødselen, er at babyene da sover mye og tungt, så det er lettere å "dandere" dem :) Har ikke noen anbefalinger å komme med da jeg bor langt unna Lillehammer, men jeg vet det er en god del fotografer som gjerne tar turen hjem til dere også på en slik fotografering, da det ikke er store plassen man trenger til disse små, og det er gjerne lettere å få tatt fine bilder når dere er hjemme i deres vante miljø. Men det må du nesten høre med hver enkelt fotograf om.

Jeg har tenkt å ta nyfødtbildene selv, gleder meg veldig! Vi tok oss aldri tid eller råd til det med de to første.

Jeg synes sånne bilder ser litt groteske ut, garantert ikke noe som skal tas her i huset.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg synes sånne bilder ser litt groteske ut, garantert ikke noe som skal tas her i huset
Groteske?! Hvordan da? :)
Jeg vil gjerne ta søskefoto når lillesøster er nyfødt! Men kjenner ikke til fotografer utafor Fredrikstad, så få tips dessverre!

Sniker litt;-)
Fotograf Kirsti Hovde på Lillehammer er kjempeflink på nyfødtfotografering!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Groteske?! Hvordan da? :)
Jeg vil gjerne ta søskefoto når lillesøster er nyfødt! Men kjenner ikke til fotografer utafor Fredrikstad, så få tips dessverre!

Vet ikke, bare veldig påtatt. Liker mer tilfeldig bilder jeg, ikke iscenesatt. Synes også at bryllups bilder er helt forferdelig (de som er tatt hos fotograf altså..)

Vet ikke, bare veldig påtatt. Liker mer tilfeldig bilder jeg, ikke iscenesatt. Synes også at bryllups bilder er helt forferdelig (de som er tatt hos fotograf altså..)
Skjønner i og for seg hva du mener. Men personlig synes jeg det kan bli veldig fint :) Kommer liksom an på hva man gjør det til selv, og hvor kreativ fotografen er.

Liker sånn oppstilte bilder jeg, så det passer meg bra:) Dessuten kan jeg tenke meg å forstørre bildet skikkelig og henge det opp på veggen som pynt. Har jo ingen bilder eller malerier på stua, så hadde vært koselig å pynte opp litt.)

Sniker litt;-)
Fotograf Kirsti Hovde på Lillehammer er kjempeflink på nyfødtfotografering!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Har hørt om hu, så har tenkt litt på det. Får ringe og høre hva hun sier. Har snakket med fotograf Katrine, og hun virket kjempehyggelig. Men tror jeg er litt lett å sjarmere:)
Har lyst å ta gravidbilde av meg selv også, tenker å gjøre det i slutten av januar. Kjæresten mente det var bare tull, men jeg vet at mamma ville blitt glad for det hvertfall:)

Back
Topp