Tips ????

Spis en eske med lakerol pastiller, lakris, svisker eller så kan du få kjøpt idioform på apoteket. Føler med deg, helt utrolig hvor trengt det skal gå igjennom. :(

Sent from my iPad using BV Forum

Eg vil anbefale deg noe de selger på apoteket. De gir det til deg etter fødselen og på føden. Eg husker bare ikkje ha da heite. Hvite flaska med nåke flytende på. Spør på apoteket, da kan du trygt ta, og funker som bare det

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Duphalac som det er snakk om over her, er redningen min. Det er ikke avføringsmiddel, den smører tarmen, så avføringen blir mykere :) Du kan ta det hver dag :) Jeg var avhengig av det sist svangerskap, bruker det når jeg er på ferie, og har begynt å ta det innimellom nå også. Regner med jeg må begynne å ta det regelmessig snart, merker magen blir hardere og hardere...

Duphalac og lactulose er det samme, men forskjellige produsenter. Selv liker jeg duphalac best pga smaken :)

Når jeg har vært på mitt verste med hard mage har jeg spist en pakke med "lakerol salmiakk" :) Det har hjulpet meg.. Men nå som jeg har blitt kvitt den harde magen, har jeg selvfølgelig fått helt løs mage.. Alt for å ikke kunne være normaaaal...!!!

Synes ofte pasientene m"mine" som sliter har god effekt av ett glass biola hver dag ned linfrø eller loppefrø i.
Svisker hjelper også.

Sent from my iPhone using BV Forum

En kopp kruttsterk kaffe på tøm mage om morgenen... Hvis ikke det gjør deg kvalm, da. Var enten eller for meg en stund, men nå holder jeg heldigvis den hellige kaffikoppen innabords om morgenen igjen :)

(Sniker fra April)

prøv å drikk enda mer vann enn du normalt "skal" gjøre. tarmene tar til seg mer fuktighet/væske i graviditeten enn den normalt gjør og det er det som gjør at fordøyelsen går saktere. Spis noe med fiber og drikk MASSE vann :)

Jeg sverger til Vi-seblin! Har følsom tarm så har vært mye plaget med forstoppelse og treg mage, det funker helt fantstisk og det er bare frø :D

☆★ Sendt fra app'en ☆★

Jeg kan anbefale hjemmelaget knekkebrød. Med linfrø, solsikkekjerner, greskarkjerner, sesamfrø, kruskakli, fiberhusk. Bytt det ut med brødskivene og drikk mye vann.
Si i fra om du ønsker oppskriften:)

Jeg kan anbefale hjemmelaget knekkebrød. Med linfrø, solsikkekjerner, greskarkjerner, sesamfrø, kruskakli, fiberhusk. Bytt det ut med brødskivene og drikk mye vann.
Si i fra om du ønsker oppskriften:)

Oppskrift ønskes! :-)

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Daglig inntak av flytende tran smører tarmene, og spis yoghurt hver dag også

Sent from my iPhone using BV Forum

Hjemmelaget knekkebrød:
1dl linfrø, 1dl sesamfrø, 2dl solsikkekjerner, 1dl greskarkjerner, 2,5dl kruskakli, 2ss fiberhusk, 1 ts salt, 5dl vann. Bland alt det tørre og tilsett vannet. Rør rundt. Smør røren jevnt utover 2 stekebrett dekt med bakepapir. Bruk en pizzaskjærer for å dele opp i passe stykket.Stek på 160grader i ca 1 time( med varmluft) når halve tiden har gått, bytt plass på platene i ovnen. Om du ikke har varmluft, må du steke i to omganger. Alle ovner er forskjellige, så følg med at det ikke blir brent. Det skal være helt sprøtt når det er ferdig. Avkjøl knekkebrødene på rist.

Lykke til! Og håper det hjelper for magen også :)

Back
Topp