Dritt lei å høre det!!!!

Veronica 1991

Brian Aleksander <3
Januarhula 2014
GANG PÅ GANG sier en kollega av meg at
"Du er så stor"
"ungen i magen kommer til å Bli gigantisk"
"Du har sikkert fått høre flere ganger at du er kjempe stor?"
"Synes litt synd på deg når fødselen kommer"

Irriterer meg over at hun sier det HVER gang vi møtes på jobb!
Dette er en dame på snart 65 år, så trodde hun viste bedre.
Trodde hun tok hintet når jeg ikke sa noen ting tilbake og bare gikk vekk, men neida... Hun fortsetter...
Noen folk vet ikke at dette faktisk kan såre!
:(

Sendt fra iphone via bv forums app

Æsj, sånne tankeløse folk er SÅ irriterende! Jeg forstår godt hvordan du har det, bare at her er det motsatt.
"Oi så liten mage du har".
"Er du SÅ langt på vei? Hvor er magen?"

Enda verre når det blir snakket om bak ryggen på en, for min del i svigerfamilien. "Hun har fått en fin liten kul, men hun legger jo ikke på seg."

Det er sårt begge veiene tror jeg! Jeg føler jo at jeg er unormal som er "så liten". Babyen er normal i str, og at jeg ikke klarer å legge på meg ellers på kroppen rår jeg dessverre ikke over. Skulle gjerne lagt på meg litt rundt omkring ellers på kroppen, men jeg får det ikke til uansett hvor hardt jeg prøver :(

Man må bare prøve å overse det tror jeg, men i det lange løp så tar man det jo til seg, når man hele tiden blir påminnet hvor stor/liten man er!

Æsj, sånne tankeløse folk er SÅ irriterende! Jeg forstår godt hvordan du har det, bare at her er det motsatt.
"Oi så liten mage du har".
"Er du SÅ langt på vei? Hvor er magen?"

Enda verre når det blir snakket om bak ryggen på en, for min del i svigerfamilien. "Hun har fått en fin liten kul, men hun legger jo ikke på seg."

Det er sårt begge veiene tror jeg! Jeg føler jo at jeg er unormal som er "så liten". Babyen er normal i str, og at jeg ikke klarer å legge på meg ellers på kroppen rår jeg dessverre ikke over. Skulle gjerne lagt på meg litt rundt omkring ellers på kroppen, men jeg får det ikke til uansett hvor hardt jeg prøver :(

Man må bare prøve å overse det tror jeg, men i det lange løp så tar man det jo til seg, når man hele tiden blir påminnet hvor stor/liten man er!
Helt klart at det går begge veier!
Jeg skjønner ikke at folk ikke skjønner at det faktisk er stygt sagt?!
Blir oppgitt jeg...

Uff, hva folk får seg til å si til gravide... Skjønner ikke hvorfor noen MÅ kommentere størrelsen på magen for enhver pris. Når man er gravid skal man liksom finne seg i alt av spørsmål og det er helt greit at alle skal ta på magen. Haha.. Noen ganger vil jeg bare låse meg inne for å slippe å se folk..

Kjenner meg igjen - heldigvis er kommentarer fra mine kollegaer håndterlige, men alle andre jeg møter i diverse møter via jobb - de kunne tatt seg en bolle i stedet for å være opptatt av at det ser ut som jeg er sprekkferdig når som helst!!

Jeg tror jeg ville svart på en tydelig, men høflig måte til denne dama at det er fortvilende å få slike kommentarer, det er jo ikke akkurat noe en kan gjøre om på..!

sniker fra februar ;)
vet du, når hun MÅ si noe HVER gang, da minner det mer om mobbing enn noe annet....en ting er å nevne noe en gang eller to men hver gang? Det kvalifiserer faktisk til å få henne kalt inn til et mobbe-møte.. men nå er det jo ikke SÅ lenge igjen til du går ut i permisjon så jeg ser jo den om du ikke gidder med det..men du har retten på din side til å få henne satt på plass. Og det kan jo være til hjelp for andre også sånn at hun ved en evt nestemann/neste gang kan se til å holde kjeften sin tett...

Nei, og jeg har alltid hatt denne dama litt oppi halsen for hun bare klager og snakker dritt om andre på jobb...
Kjenner at jeg ikke gidder å gjøre noe da jeg er sykemeldt frem til permisjon, men jobber 1 gang i uken...
Hun er vel borte når jeg kommer tilbake igjen, ettersom hun snakker nå om å pensjonere seg.

Man kan se på det som mobbing- ja. Men dama tror jeg er såpass "dum" at hun ikke ser det selv.
Hun rakker ned på alle, men når man møter henne så er hun blid som solen, men så fort man snur ryggen så snakker hun stygt om deg.
Utrolig at en godt voksen dame gjør dette, adferden hennes minner meg om en fjortis.
Det er flere av kollegaene mine som har samme syn som meg når det gjelder henne.

Det ordner seg vel sikkert, måtte bare få ut litt :) :) hehehe

Herregud!! Denne dama høres jo ikke helt god ut! Det er som du sier, hun høres ut som en fjortis! Får virkelig håpe hun er borte når du kommer tilbake:) man trenger virkelig ikke en sånn person på arbeidsplassen!! Vet ikke om jeg hadde klart å ikke si noe tilbake!

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app

Nei, og jeg har alltid hatt denne dama litt oppi halsen for hun bare klager og snakker dritt om andre på jobb...
Kjenner at jeg ikke gidder å gjøre noe da jeg er sykemeldt frem til permisjon, men jobber 1 gang i uken...
Hun er vel borte når jeg kommer tilbake igjen, ettersom hun snakker nå om å pensjonere seg.

Man kan se på det som mobbing- ja. Men dama tror jeg er såpass "dum" at hun ikke ser det selv.
Hun rakker ned på alle, men når man møter henne så er hun blid som solen, men så fort man snur ryggen så snakker hun stygt om deg.
Utrolig at en godt voksen dame gjør dette, adferden hennes minner meg om en fjortis.
Det er flere av kollegaene mine som har samme syn som meg når det gjelder henne.

Huff! Kommer du borti henne en gang til før fødselen og hun setter igang igjen, så får du forsøke deg med litt listig hersketeknikk! Feks noe sånt som: "Ja, du sa jo AKKURAT det samme sist vi møttes, faktisk! Og gangen før der igjen! Men her er alt helt normalt, så du trenger ikke bekymre deg på mine vegne. Det er mye som er forandret siden du fødte selv, vet du." Og så ville jeg seilt min vei med nesa i sky!

Huff! Kommer du borti henne en gang til før fødselen og hun setter igang igjen, så får du forsøke deg med litt listig hersketeknikk! Feks noe sånt som: "Ja, du sa jo AKKURAT det samme sist vi møttes, faktisk! Og gangen før der igjen! Men her er alt helt normalt, så du trenger ikke bekymre deg på mine vegne. Det er mye som er forandret siden du fødte selv, vet du." Og så ville jeg seilt min vei med nesa i sky!
Haha, ja får si noe sånt :) :) hadde faktisk vært litt gøy å si det, bare for å se reaksjonen hennes :) :)

Få det ut :D Sånne drittkjerringer finnes over alt dessverre, de forpester omgivelsene sine rundt seg, det værste er at sånne mennesker ofte får holde på alt for lenge, siden man ikke orker å konfrontere dem. Godt du ikke er så mye på jobb, gi blaffen i kjerringa ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Få det ut :D Sånne drittkjerringer finnes over alt dessverre, de forpester omgivelsene sine rundt seg, det værste er at sånne mennesker ofte får holde på alt for lenge, siden man ikke orker å konfrontere dem. Godt du ikke er så mye på jobb, gi blaffen i kjerringa ;)

Tror de fleste er ganske lei hun, så det eksploderer vel snart der tenker jeg :)
Ja, godt jeg slipper å se hun hver dag :P

For en hyggelig kollega..!!Helt utrolig hva folk får seg til å si...!hva tenker de med..??Om folk har kommentert noe usmakelig til meg har jeg svart på en måte som.gjør det klart at det ikke falt i smak..!
Det er lov å tenke seg om...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Ahh, for ei drittkjerring! Kjenner jeg koker på dine vegne.. Så utrolig tankeløst av henne! Sånne folk fortjener egentlig å få en sleivete kommentar tilbake, i tillegg til et realt tupp en viss plass, men jeg vet jo at det er lettere sagt enn gjort.
Du er helt sikkert veldig vakker, så lukk ørene etter beste evne! Vi heier på deg:)

Ahh, for ei drittkjerring! Kjenner jeg koker på dine vegne.. Så utrolig tankeløst av henne! Sånne folk fortjener egentlig å få en sleivete kommentar tilbake, i tillegg til et realt tupp en viss plass, men jeg vet jo at det er lettere sagt enn gjort.
Du er helt sikkert veldig vakker, så lukk ørene etter beste evne! Vi heier på deg:)

Tusen takk for utrolig hyggelige ord :) :)

Jeg blir litt flau når folk kommenterer magen min, for jeg vet jo at foreløpig er det bare gravidmat og ikke baby der. Men smiler det bort

Men ei sånn dame hadde jeg ikke orka. Hadde sikkert klikka til slutt. Og bust ut "ja, og så? Store barn er ikke mindre friske!" Eller rett og slett "jeg er bare feit, skjønner ikke hvorfor du må gni det inn", "jeg er stor og du er gammel, get over it!"

Sent from my HTC One X using Tapatalk

GANG PÅ GANG sier en kollega av meg at
"Du er så stor"
"ungen i magen kommer til å Bli gigantisk"
"Du har sikkert fått høre flere ganger at du er kjempe stor?"
"Synes litt synd på deg når fødselen kommer"

Irriterer meg over at hun sier det HVER gang vi møtes på jobb!
Dette er en dame på snart 65 år, så trodde hun viste bedre.
Trodde hun tok hintet når jeg ikke sa noen ting tilbake og bare gikk vekk, men neida... Hun fortsetter...
Noen folk vet ikke at dette faktisk kan såre!
:(

Høres ut som hun ikke vet hvordan oppføre seg. Jeg ville tatt henne til side inne på et kontor og fortalt henne at slike kommentarer er sårende, ikke bare for deg, men for de fleste gravide ..jeg ville nok sagt dette veldig rolig som man gjør til små barn: " jeg tenkte vi trengte en liten prat nå,gudrun, det er jo sånn at du har behov for å kommentere magen min til stadighet og det på en lite hyggelig måte slik jeg oppfatter det..jeg vet ikke hva du egentlig vil med å si slikt til meg ..at magen er stor ogsåvidere..det er sårende..akkurat som jeg skulle ha nevnt rynkene dine hver dag..og sagt: "Næ, Gudrun! NÅ har du fått mange rynker..næh..huffamei..tenk åssen du kommer til å se ut..du børte grue deg"..ikke sant? det er jo ikke så hyggelig å få høre slikt? nei, så da lar vi være med det og så sier vi HYGGELIGE ting til hverandre hvis vi først skal si noe.

(også ville hun kanskje bedt om unnskyldning..det ville jo vært på sin plass..men er hun fullstendig blottlagt for sosiale antenner så får du ikke forvente det da hehe)

Lykke til, vennen. Stå på!

Høres ut som hun ikke vet hvordan oppføre seg. Jeg ville tatt henne til side inne på et kontor og fortalt henne at slike kommentarer er sårende, ikke bare for deg, men for de fleste gravide ..jeg ville nok sagt dette veldig rolig som man gjør til små barn: " jeg tenkte vi trengte en liten prat nå,gudrun, det er jo sånn at du har behov for å kommentere magen min til stadighet og det på en lite hyggelig måte slik jeg oppfatter det..jeg vet ikke hva du egentlig vil med å si slikt til meg ..at magen er stor ogsåvidere..det er sårende..akkurat som jeg skulle ha nevnt rynkene dine hver dag..og sagt: "Næ, Gudrun! NÅ har du fått mange rynker..næh..huffamei..tenk åssen du kommer til å se ut..du børte grue deg"..ikke sant? det er jo ikke så hyggelig å få høre slikt? nei, så da lar vi være med det og så sier vi HYGGELIGE ting til hverandre hvis vi først skal si noe.

(også ville hun kanskje bedt om unnskyldning..det ville jo vært på sin plass..men er hun fullstendig blottlagt for sosiale antenner så får du ikke forvente det da hehe)

Lykke til, vennen. Stå på!
Hehehehe, jeg får ta å si ifra når hun sier det igjen...

Tusen takk for støtten :) :)

Back
Topp