**SKRAVLETRÅD**

Status
Stengt for ytterligere svar.
Puster lettet ut.
Syns litt for mange her har mistet den siste tiden

Ja, det synes jeg også. Det skal jo egentlig være ulovlig å flytte tilbake på FS i minst ett års tid etter at man har flyttet ut.

Nei, jeg hadde bare planer om å ta det litt mer med ro denne måneden.
Ikke det at jeg klarer det :p

Hehe.. Jaja. IKM tråder trenger man strengt talt bare besøke to ganger om man ikke vil være så veldig aktiv. Holder å skrive : "IKM dato" og deretter "Tr/positiv test" en stund senere. Alt i mellom tar man jo etter dagsformen? :D

Og det var forresten veldig lett å finne vitenskapelige treff på at lang LH topp gir økt risiko for slipp av flere egg.

Må si jeg ser frem til å kjøre minibuss

Nå lærte jeg akkurat at lang LH stigning/topp gir økt risiko for flerlinger, så jeg som har hatt sterkt utslag på LH-tester i mange dager nå må vel slenge meg med deg på jakten etter gode løsninger. :p

Ok. Men kom tilbake etterpå, for nå ble det helt dødt her igjen. Og jeg må klare å holde kjeft om denne nye LH-vitenskapen min slik at ikke mannen blir redd for å legge inn aksjer nå. :p Så da må jeg skravle med dere i stedet.

Sara? Tok du også pause? Hvor ble du av? Trodde vi skulle skravle nå!

Og nå må jeg jo tenke på hvordan det hadde vært med tvillinger. Hadde jo sikkert vært koselig det. Travelt. Slitsomt. Men sikkert aller mest bra. Skumlere i svangerskapet da.

Ok. Men kom tilbake etterpå, for nå ble det helt dødt her igjen. Og jeg må klare å holde kjeft om denne nye LH-vitenskapen min slik at ikke mannen blir redd for å legge inn aksjer nå. :p Så da må jeg skravle med dere i stedet.

La oss leke med statistikken litt (jipp, endelig noe jeg faktisk kan, ikke vekk nerden)

Hver måned er det 20% sjanse, eller en sannsynlighet på 0,20 på at hvert egg som slippes blir befruktet og fester seg.

Dersom et egg slippes, vil sannsynlighet for at man blir gravid være 0,20, eller 20%

Dersom 2 egg slippes vil sannsynligheten for tvillinger være 0,20*0,20 = 0,04 eller 4%
Sannsynlighet for å ikke bli gravid vil være 0,80*0,80 = 0,64, eller 64%

Sannsynlighet for å bli gravid med et barn vil da bli 1-0,04-0,64 = 0,32 eller 32%

Sara? Tok du også pause? Hvor ble du av? Trodde vi skulle skravle nå!

Ble litt småtankefull av den der "bred lh-topp" greia, for det påstår jo du at jeg har, som får så mange postitive tester...

La oss leke med statistikken litt (jipp, endelig noe jeg faktisk kan, ikke vekk nerden)

Hver måned er det 20% sjanse, eller en sannsynlighet på 0,20 på at hvert egg som slippes blir befruktet og fester seg.

Dersom et egg slippes, vil sannsynlighet for at man blir gravid være 0,20, eller 20%

Dersom 2 egg slippes vil sannsynligheten for tvillinger være 0,20*0,20 = 0,04 eller 4%
Sannsynlighet for å ikke bli gravid vil være 0,80*0,80 = 0,64, eller 64%

Sannsynlighet for å bli gravid med et barn vil da bli 1-0,04-0,64 = 0,32 eller 32%

Jeg tror 20 % sannsynlighet er sånn "hvis du har sex sånn titt og ofte, men ikke vet når EL er helt nøyaktig", men jeg har lest en studie om det. Og hvis du har sex 2 dager før, dagen før eller selve EL dagen (og det er påvist, egentlig med en ganske nøyaktig urintest hos forskere, men ja, vi påviser den jo ganske nøyaktig med temping også). Da får man faktisk 30 - 32 % sjanse i hver syklus. Så siden jeg både EL-tester, temper og har sex titt og ofte så kan vi regne ut fra 30 % sannsynlighet som startpunkt. Og da enda større med tvillinger? Arg. Jeg må nesten lese hvor stor sannsynligheten er for at flere egg løsner altså.

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp