Hva er dine plager i graviditeten?

Hva er dine plager i graviditeten hittil ? Svar de alternativene som passer

• Kvalme og/eller oppkast som fører til lite næring etter uke 12

Votes: 6 25,0%
  • Bekkenløsning

Votes: 2 8,3%
  • Sterke kynnere og/ eller Ligamesmerter

Votes: 5 20,8%
  • Lite Søvn og/ eller trøtthet og sliten

Votes: 16 66,7%
  • Rygg smerter

Votes: 9 37,5%
  • Hodepine eller Migrene

Votes: 5 20,8%
  • Lavt eller høyt blodtrykk

Votes: 7 29,2%
  • Ingen :D

Votes: 2 8,3%

• Antall som har svart
    24

Lovelace88

Flørter med forumet
Siden jeg personlig er svekket og sliter med flere av disse vil jeg gjerne se hva folket der ute er mest plaget med og startet en poll :) Selv og jeg håper mange ikke har så mange plager eller kanskje ingen, unner ingen og slite nå.

Jeg har fra uke 12 vært sykemeldt for kvalme og vond rygg og i tillegg høyt blodtrykk.
Går nå på BT medisin fordi de fant en liten feil på hjertet mitt.
Ryggen min er dessverre ikke til å gjør så mye med siden den alltid har vært vond. Aktivitet er det beste, men blir selvsagt begrenset for jeg blir utrolig fort sliten. Så jeg har et så kalt risikosvangerskap og har kontroll to ganger i uka på BT og urin pluss månedlig på Sykehuset for ul og sjekk.
Godt å føle en blir tatt vare på, men man blir engstelig også.

Sent from my iPhone using BV Forum

Bekkenløsning er det eneste nå. Slet med typisk morgenkvalme og trøtthet, men dette gikk over for flere uker siden heldigvis :)

Jeg har fra uke 12 vært sykemeldt for kvalme og vond rygg og i tillegg høyt blodtrykk.
Ryggen min er dessverre ikke til å gjør så mye med siden den alltid har vært vond. Aktivitet er det beste, men blir selvsagt begrenset for jeg blir utrolig fort sliten. Så jeg har et så kalt risikosvangerskap og har kontroll to ganger i uka på BT og urin pluss månedlig på Sykehuset for ul og sjekk.

Veldig trist og høre om dine plager :/ Når du i tillegg skal bekymre deg over hjerte :( Huff, bra du får bra oppfølging :D Risikosvangerskap her også pga tidligere keisersnitt og ekstrem svangerskapskvalme så går så mye ned i vekt. Tenker masse på deg, måtte kvalmen gi seg ihvertfall <3

Bekkenløsning er det eneste nå. Slet med typisk morgenkvalme og trøtthet, men dette gikk over for flere uker siden heldigvis :)

Det er kjempe fint og høre at kvalmen er borte, egentlig vet ikke jeg hva morgenkvalme er for kaster opp hele døgnet og er konstant kvalm :/ Men godt og slippe kvalme, bekkenløsning høres igrunn ikke noe godt ut, men bedre enn masse annet i tillegg :D

Nei, det er ikke noe godt. Men jeg er nok ganske heldig ettersom dèt er den eneste skavanken jeg har! Føler med deg; det er så fælt å være kvalm - og å kaste opp er noe av det verste som finnes! Håper det gir seg snart, så du kan nyte noen måneder med ingen andre symptoner en spark ;)

Nei, det er ikke noe godt. Men jeg er nok ganske heldig ettersom dèt er den eneste skavanken jeg har! Føler med deg; det er så fælt å være kvalm - og å kaste opp er noe av det verste som finnes! Håper det gir seg snart, så du kan nyte noen måneder med ingen andre symptoner en spark ;)

Tusen takk for det :) Håper jeg ihvertfall før en hvilende oppkast periode, trenger og få sove, slappet av og tatt meg opp litt før fødsel ;) hehe.. Det rakk jeg ikke sist, og man trenger kreftene :)

Ekstrem migrene :(
Nå også låsning i ryggen, som stråler ned i bekkenet.

Du har glemt halsbrann... Den har vært der i flere uker allerede, og jordmor var svært oppløftende når hun smilte og sa: "Det blir bare verre!" Så her går det i melk og høye puter og gaviscon hver kveld. :S

Var kvalm frem til rundt uke 20. Nå er det lavt blodtrykk, bekkenløsning og halsbrann...

Mamma til Herman venter lillesøster 12.mars 2014
Taster på appen :-)

Du har glemt halsbrann... Den har vært der i flere uker allerede, og jordmor var svært oppløftende når hun smilte og sa: "Det blir bare verre!" Så her går det i melk og høye puter og gaviscon hver kveld. :S

Kjenner følelsen, beklager og ikke har skrevet det opp gikk visst i glemme boka. Men oppkast/ kvalme/Sureoppstøt og halsbrann burde gå under samme sjanger ;) Vet veldig godt åssen du har det, Melk kan jeg ikke drikke, men brukt 2 fulle flasker Gaviscon nå så må handle mer, pga Halsbrann og kvalme bruker det ved behov, når jeg har spist og hver kveld. Og jeg vet det blir verre ;) Ikke godt :(

Har ingen plager... Er glad for det. Var kvalm i begynnelsen....

kun bekkenløsning. sykemeldt ut svangerskapet

Fant de ut av det etter du ble gravid? Hadde ganske høyt blodtrykk jeg og ved første kontroll men her blir det "bare" kontroll hver 3 uke. Hvor høyt er blodtrykket ditt på? Her er det 135/85 og har allerede fått protein spor i urinen, men er lissom ikke noe annet som blir gjort enn å gå på kontroll.

Har ubetydelige plager. Får halsbrann av og til og jeg blir trøtt fortere enn før. Og ja, jeg klør bak i lårene på kveldstid. -Veldig irriterende. Hmm...Ellers er kondisjonen på trening dårligere. Jeg har blitt svimmel noen ganger og akutt kvalmen ved stress.

Vil ikke si at noe av dette er i stor nok grad til å kalle det plager..

Fant de ut av det etter du ble gravid? Hadde ganske høyt blodtrykk jeg og ved første kontroll men her blir det "bare" kontroll hver 3 uke. Hvor høyt er blodtrykket ditt på? Her er det 135/85 og har allerede fått protein spor i urinen, men er lissom ikke noe annet som blir gjort enn å gå på kontroll.

Beklager sent svar:)

Ja, de fant hjertefeilen min etter jeg ble gravid.
Jeg har hatt på høyeste 162/98, så det var veldig høyt.
Har ikke merka noe for jeg er i forholdsvis god form.
Men de oppdaga en bilyd og jeg ble sendt til Kardiolog.
Har fortsatt litt for høyt med undertrykket er gått betraktelig ned så nå er det nede på 140/72.(målt i går)
Noe økt bt er visst vanlig, så derfir går jeg till hyppige målinger for å evt redusere/øke dosen med medisin dersom det stiger.
Har ikke hatt noe påvist i urinen enda. Men håper jeg slipper noe mer nå.

Har ubetydelige plager. Får halsbrann av og til og jeg blir trøtt fortere enn før. Og ja, jeg klør bak i lårene på kveldstid. -Veldig irriterende. Hmm...Ellers er kondisjonen på trening dårligere. Jeg har blitt svimmel noen ganger og akutt kvalmen ved stress.

Vil ikke si at noe av dette er i stor nok grad til å kalle det plager..

Høres ut som du har det ganske greit :) Så glad for at du har det bedre enn meg for og si det sånn. Trene får jeg ikke lov til heller ikke kjøre bil. Og på kontroll i går fikk jeg beskjed om at jeg var heldig om jeg fikk feire Jul hjemme i år. Så får håpe det ikke skjer noe mer nå.

Back
Topp