Vektøkning

Skyggedal

Forelsket i forumet
Mailykke <3
Hei jenter!

Før svangerskapet veide jeg 72 kg. (Er 176 høy). Første ukene gikk jeg ned 2 kg, og jeg har fremdeles ikke lagt på meg :( Er det grunn til bekymring? Legen var så unnvikende, og kom liksom ikke med noe særlig svar når jeg var der i uke 12. Nå er jeg 13+2, og fremdeles ingen økning. Jeg ser så avmagra og grusom ut at jeg dør litt. Blir litt deprimert faktisk. Vet dette høres veldig sytete ut, men psyken sier at dette skal være den lykkeligste tiden hittil i livet etter 8 år som UFB´er, også oppleves det på denne måten.

Flere som har det sånn? Bør jeg oppsøke noen å prate med? Blir litt redd for at jeg da blir mer utsatt for fødselsdepresjon :(

Hei jenter!

Før svangerskapet veide jeg 72 kg. (Er 176 høy). Første ukene gikk jeg ned 2 kg, og jeg har fremdeles ikke lagt på meg :( Er det grunn til bekymring? Legen var så unnvikende, og kom liksom ikke med noe særlig svar når jeg var der i uke 12. Nå er jeg 13+2, og fremdeles ingen økning. Jeg ser så avmagra og grusom ut at jeg dør litt. Blir litt deprimert faktisk. Vet dette høres veldig sytete ut, men psyken sier at dette skal være den lykkeligste tiden hittil i livet etter 8 år som UFB´er, også oppleves det på denne måten.

Flere som har det sånn? Bør jeg oppsøke noen å prate med? Blir litt redd for at jeg da blir mer utsatt for fødselsdepresjon :(

Jeg er i samme situasjon som deg. Jeg er ikke lengre en 10uker på vei men sliter med å få i meg mat, kaster mye opp og har akuratt kommet hjem fra sykehus. Vekten min går mer og mer ned og jeg syns jeg ser helt grusom ut. er 167cm høy og har nå en vekt på 58kg. Har prøvd å snakke med legen og de på sykehuset, men fikk bare til svar at det ikke var noe å bekymre seg over...

Det suger :( Jaja, men vi får vel bare smøre oss med tålmodighet da, og satse på at det er normalt...

Sniker litt fra april 2014 :-) i mitt forje svangerskap begynte ikke vektøkningen før etter uke 20 en gang. Denne gangen (er 17 uker) har jeg gått ned i stede for opp. Veier 52 kg og er 167 hm høg. Ingenting å bekymre seg over :-) plutselig kommer kiloene :-) gikk opp 13 kg sist :-)

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Jeg var også bekymret da jeg ikke veide mer enn 62-64 kg og gikk ned til 60 nå, er 13 + 6 idag og sliter med det samme, det er ikke mye som går ned!

Et tips som jeg selv føler hjelper er å tenke at det man får i seg er mye bedre enn ingenting! :) en annen ting man kan gjøre er å ta bare litt og litt på tallerkenen sin så det ser mer delikat ut :) fungerer i alle fall mye bedre for meg :)

Ellers sier JM at å gå ned den første tiden er like normalt som å gå opp, og om det blir så ille at alt du spiser kommer opp igjen , ville jeg kontaktet legen igjen også blir man vel innlagt og får intravenøst. Kan være greit å ta litt ekstra vitaminer når man ikke får i seg stort, ville snakket med lege eller JM ang det først da :) håper du blir bedre snart ! :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Du kan trøste deg med at den lille tar til seg det den skal ha uansett nå de første månedene. Det sa legen til meg i allefall. Men han sa at jeg ikke skulle ta mer en anbefalt dose av vitaminer. Men klarer du ikke å holde på verken mat eller veske burde du kontakte legen, hvis urinen din blir veldig gul og lukter så kan det være et tegn på forlite veske i kroppen. :) men det er vanlig å gå litt ned når man er mye kvalm. :)

Og som en venninne har sagt til meg: (nesten litt stygg, men) de får barn i Afrika også...

Trur ikke du skal bekymre deg. Kiloene kommer nok snikende etterhvert.Jeg er 11uker og har ikke gått opp noe, å jeg har ikke vært dårlig. Men for min del er det helt greit at jeg ikke legger på meg helt enda :)

Takk for svar jenter :) Da skal jeg forsøke å forholde meg rolig å se frem til at kiloene kommer tilbake. Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle ønske meg DEN veien, da jeg har slitt med overvekt størsteparten av livet. Jaja. Livet tar noen underlige vendinger :)

Når det gjelder mat, så har jeg nesten spist normal mengde hele svangerskapet. Jeg er gastric bypassoperert, så spiser meget små mengder, men har økt fra 6 til 8 minimåltider om dagen. For meg er det også fysisk umulig å kaste opp, så det jeg spiser det holder jeg på :) Litt fælt å gå rundt å være kvalm uten å klare å spy, men det er vel på en måte bra også.

Jeg er 14+3 og har lagt på meg 400g så ingen grunn til bekymring trur jeg :-)

Takk for svar jenter :) Da skal jeg forsøke å forholde meg rolig å se frem til at kiloene kommer tilbake. Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle ønske meg DEN veien, da jeg har slitt med overvekt størsteparten av livet. Jaja. Livet tar noen underlige vendinger :)

Når det gjelder mat, så har jeg nesten spist normal mengde hele svangerskapet. Jeg er gastric bypassoperert, så spiser meget små mengder, men har økt fra 6 til 8 minimåltider om dagen. For meg er det også fysisk umulig å kaste opp, så det jeg spiser det holder jeg på :) Litt fælt å gå rundt å være kvalm uten å klare å spy, men det er vel på en måte bra også.

Kan jeg spørre hvorfor du sier det er fysisk umulig for deg å kaste opp? :)
Sea band funker bra for kvalmen, så de kan du prøve :)

Har hørt mange si de går ned i vekt før de går opp i vekt i svangerskapet så det er nok helt normalt :)

Jeg har selv gått ned 5 kg siden jeg ble gravid, og har fått beskjed om at det er helt normalt. :-) så tror ikke du trenger å bekymre deg. :-)

Bebien din tar det den trenger og gjør ikke noe at du ikke har gått opp noe.helt normalt! Det kommer etterhvert. Synes du er heldig jeg. Vill ikke legge på meg mere en nudvenfig så lengd barnet har det den trenger :-) :-)

Jeg har holdt vekta, og gått ned, gikk opp en kg første ukene for så å rase ned og jeg ser grå, blek og sliten ut i ansiktet. Alle ser at jeg er syk. Jeg har fått skikkelig mage, men ellers gått ned. Jeg er sånn pærefasong så har litt hofte og lår og hadde flat mage som nå er bollerund !
Men jeg er blitt litt tynnere rundt hofte og veldig i ansikt. Og dette er jo fordi jeg har gått i over 7 uker uten å få i meg stort. Kastet opp det meste hver dag.
Men den lille tar det den vil ha så det er meg det går ut over. Sist gang var jeg veldig tynn, og la ikke på meg før ved uke 20 og da la jeg på mg 30 kg ! Heldigvis var mye vann !!

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp