Kortreist mat

Kryssedull

Gift med forumet
VIP
Aprillykke 2016
Jeg er, som mange andre, bitt av basillen kortreist og gjerne økologisk mat. Forøvrig har vi også kjøpt hybridbil og kjører kollektivtransport så ofte det er mulig, men det er en annen sak. Skryteskryt! Oppfordrer alle til å ta i et tak, det er tross alt denne jorda og dette samfunnet vi skal etterlate oss våre søte små! Tilbake til hovedpoenget :)

Kom over en artikkel som linket til renmat.no den kan være verdt et besøk om du tenker som meg :) og noe enda bedre, tenk å kjøpe kjøtt direkte fra bonden uten mellomledd?! Da kan d


Sent from my iPhone using BV Forum
 
I think I love you!

Vi er så heldige at vi bor midt i smørøyet med flust av gårdsbutikker rundt oss. Vi er dessverre ikke så flinke til å bruke det, men det er noe vi har snakket om veldig ofte. Skal undersøke mer om hva de har hvor - det er jo tusen ganger bedre!

Skulle gjerne hatt hybridbil og brukt kollektivtransport også, men som sagt bor vi landlig til med dårlige forhold for begge deler. Bilen min bruker forholdsvis lite på mila, da.
Vi bruker tøybleier, da, og jeg bruker ikke bind/tamponger lengre, så er litt snill mot miljøet likevel. :)

- på app'n -
 
Og så leter vi jo faktisk etter et passende småbruk, slik at vi kan bli selvforsynt med alt som er. Mer kortreist enn det får man det ikke! :)
 
Oj, så flinke dere er da! Her handler vi det som er på Rema, og maten der er vel ikke akkurat kortreist, men teller det at det er kort for oss å reise dit?? Hehe. Ellers er vi flink å reise kollektivt da. I dag kjørte jeg til jobb, kun fordi vi måtte innom legen med mellomste, og det er faktisk to uker siden jeg har vært i bilen...
 
Oj, så flinke dere er da! Her handler vi det som er på Rema, og maten der er vel ikke akkurat kortreist, men teller det at det er kort for oss å reise dit?? Hehe. Ellers er vi flink å reise kollektivt da. I dag kjørte jeg til jobb, kun fordi vi måtte innom legen med mellomste, og det er faktisk to uker siden jeg har vært i bilen...
Samme her. Blir Rema eller en av de mange butikkene rundt her. Er ikke noe flink til å bruke kollektivtrafikk heller, kan ikke fordra bussen. Og bybanen går ikke der jeg skal eller bor...

Så her kan mye forbedres. Dere er flinke. :)
 
Nei, er ikke alltid greit med kollektivtrafikken.. må unngå å reise i rushtiden og når skolene er ferdig når jeg har med ungene.. men det er grei forbindelse til byen på lørdager og buss hvert 15. min til Lagunen og jobben.. bybanen brukes egentlig mest som underholdning til ungene..
 
Back
Topp