Kommer jeg virkelig til å klare å elske barn nummer to like høyt som første?

Kunne ikke forstå den kunne være mulig jeg heller.
Før jeg holdt andremann i armene mine

Det er fullt mulig, men jeg kjenner igjen tanken.
Men ja, man blir like glad i dem alle sammen, det er min mening i allefall.

Jeg har tre, og elsker alle like høyt! :)
Det er sånne tanker som gjerne kommer, men forsvinner så fort man har babyen i armene .

Hjertet og kjærligheten vokser for hvert barn man får <3

For noen av oss tar det litt tid. Det er helt normalt. Som legen sa til meg; du kjenner jo det første barnet ditt bedre og har kjent henne i to år. Supert det, men jeg fikk fødselsdepresjon med nr. 2 så tok lang tid før jeg følte det samme for nr. 2 som for nr. 1

For noen av oss tar det litt tid. Det er helt normalt. Som legen sa til meg; du kjenner jo det første barnet ditt bedre og har kjent henne i to år. Supert det, men jeg fikk fødselsdepresjon med nr. 2 så tok lang tid før jeg følte det samme for nr. 2 som for nr. 1

Men selv om det noen ganger tar tid, og det er det HELT NORMALT at det gjør, vil man elske det nye barnet like mye som det første tilslutt.
Og dersom man har problemer med det i begynnelsen kan helsesøster hjelpe

Kjenner meg veldig godt igjen i tankegangen, da eg var rimelig overbevist om at det ikkje gjekk an, heilt til nummer to låg i armane mine, da forstod eg at eg hadde bekymra meg heilt uten grunn:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Kunne ikke forstå den kunne være mulig jeg heller.
Før jeg holdt andremann i armene mine
Helt enig!! Nå vet jeg at hjertet bare lager mer plass for hvert barn! Jeg kunne hstt 10 stykker og elsket alle like mye!♡♡

♡Tobias 20.11.10 & Simon 31.03.13♡

Helt enig!! Nå vet jeg at hjertet bare lager mer plass for hvert barn! Jeg kunne hstt 10 stykker og elsket alle like mye!♡♡

♡Tobias 20.11.10 & Simon 31.03.13♡
Sign!

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Jeg skjønner også tanken. Nå er minste 19 mnd og nå kan jeg si at jeg elsker begge jentene mine like høyt. Selv om jeg ble forelsket i lillesøster ved første blikk så er det annerledes nå da jeg er blitt kjent med henne.

Jeg har ingen problemer med å forestille meg det. Har et mye større forhold til og kjærlighet til babyen i magen denne gangen enn når jeg var førstegangs. Tror det er fordi jeg nå allerede er mamma og har morsinstinktet, og at jeg ikke helt klarte å skjønne at det var en baby inni det første svangerskap.
Jeg blir jo bare mer og mer glad i sønnen min ettersom jeg blir mer og mer kjent med han. Mer glad i han nå enn da han var baby på en måte (ikke bare den instinktive kjærligheten). Så det kan jo være litt forskjell før babyen blir mer en "person". Men ikke noe jeg bekymrer meg over. Tror jeg kommer til å elske henne like mye fra starten av selv om jeg har et mer "personlig forhold" til eldste eller hva jeg skal si...

Jeg og tenkte den tanken da jeg gikk med nr 2, for tok tid med nr 1 da jeg fikk fødselsdepresjoner :( Men nå kan jeg med hånda på hjertet si at jeg elsker de like mye, bare på 2 forskjellige måter, for dem er 2 forskjellige barn :)

Jeg hadde samme tankene, hver gang. Til og med nå lurer jeg på om det er mulig at jeg blir like forelsket i nr 4 som i nr 3 når hun kom... Jeg vet at svaret er ja, men når det føles som om hjertet eksploderer allerede av all kjærligjeten begynner man såklart å lure hvor det skal være mer plass til enda mer kjærlighet... Men den plassen er rett og slett uendelig

Venter Skatt nr.4

På app'en

De blir nog annerledes me nr 2. Har vænta på nr 1
Længe.. Blev litt tøffare æn det jag hade tenkt meg.. Men nå e me beina igjen å væntar på nr 2 hehehehaha.

Garantert ! :) ❤️ved første blikk

Back
Topp