Dere som er sykmeldt/har svangerskapspenger

Ninky_Nonken

Tjattas
Januarhula 2014
Hva bruker dere tiden på når dere er hjemme?
Selv får jeg ikke gjort stort. Har bekkenløsning og veldig lavt jernlager,så energien er på null. Etter å ha levert ungene idag på skole og bhg,sovna jeg på sofaen,våknet nå og d har ikke hjulpet i d hele tatt. Føler dagene er lange! 2 mnd og en uke igjen nå,utålmodigheten har sneket seg inn.

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Ser serier på Netflix, strikker, leser...

Sent from my iPhone using BV Forum

Det blir mye tv titting, ser på serier på nettet. Lage middag, vaske litt sånn innimellom når kroppen tillater det. Være ute i hagen med min kjære hund, som elsker at mamma er hjemme:) men det er mye late dager og soving/avslapping på sofaen:p ikke det at jeg føler meg så uthvilt forde!

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app

Begynner med 30% svagerskapspenger denne uken, og begynte med sykedag - hodepine fra en annen verden (hvor mye paracet er ok å ta når en er gravid egentlig..?). Tenker uansett at den ene fridagen jeg får i uken skal brukes på å slappe av - husarbeid i rolig tempo, og juleforberedelser. Ha 3 åringen hjemme de dagene jeg orker det, evt levere senere.. De 3,5 timene jeg har igjen av 30% skal jeg gå tidligere fra arbeid, og da tenker jeg å gå hjem for å sove før mann og barn kommer! Så tror ikke jeg får tid til å kjede meg de prosentene jeg har redusert - tipper jeg angrer på at jeg ikke tok mer!

Jeg har vært sykemeldt så lenge nå at jeg holder på å bli helt gal, og energien strekker jo ikke til til noe som helst. Så det går mest i tv/netflix, titter rundt på nett, strikker litt når kroppen (hode og armene) tillater det... Også prøver jeg forgjeves å sove. Så ikke stort med andre ord. Dagene blir lange, og jeg ligner nok en oppmerksomhetsyk valp når mannen kommer hjem fra jobb ;)Følger med her - kanskje noen kommer med gode tips ;)

Hva bruker dere tiden på når dere er hjemme?
Selv får jeg ikke gjort stort. Har bekkenløsning og veldig lavt jernlager,så energien er på null. Etter å ha levert ungene idag på skole og bhg,sovna jeg på sofaen,våknet nå og d har ikke hjulpet i d hele tatt. Føler dagene er lange! 2 mnd og en uke igjen nå,utålmodigheten har sneket seg inn.

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Dagene blir fort lange ja. Her sovner jeg som regel til 10-12 på dagene da jeg sover så dårlig på natten. Ellers bruker jeg mye av tiden til å se på serier og bare ta det helt med ro. Bloggen blir også ekstra oppdatert da jeg har tiden til det, en fin hobby å ha på si:-)

www.familielykke.blogg.no

Jeg ser på serier jeg har tatt opp kvelden før og rekker som regel en film og enda mere serie. Så prøver jeg å gjøre en praktisk ting om dagen, støvsuge, vaske klær osv. Er alt for mye på pcen, men leser mye praktisk og titter på baby inspirasjon. Så prøver jeg å lage litt ting til babyen. Men er så uinspirert så blir sjelden noe av. Og sove litt.
Men jeg synes tiden flyr avgårde, syns jeg ikke får sittet 5 minutter i sofaen. Tror det er det jeg blir utslitt av, å reise meg opp av sofaen;)
Så skal man spise, fikse ditt og datt, papirarbeid, telefoner som ringer, på do 100 ganger, så er man tørst, så skulle blomstene hatt litt vann, å så må man sjekke noe. Og så må man gjennom denna runden en gang til og alikvel blir man ikke ferdig.
Er så sliten i huet noen ganger når mannen kommer hjem fra jobb, han tror ikke jeg gjør noen ting. Mens jeg syns jeg har gjort alt i hele verden.

Jeg ser på serier jeg har tatt opp kvelden før og rekker som regel en film og enda mere serie. Så prøver jeg å gjøre en praktisk ting om dagen, støvsuge, vaske klær osv. Er alt for mye på pcen, men leser mye praktisk og titter på baby inspirasjon. Så prøver jeg å lage litt ting til babyen. Men er så uinspirert så blir sjelden noe av. Og sove litt.
Men jeg synes tiden flyr avgårde, syns jeg ikke får sittet 5 minutter i sofaen. Tror det er det jeg blir utslitt av, å reise meg opp av sofaen;)
Så skal man spise, fikse ditt og datt, papirarbeid, telefoner som ringer, på do 100 ganger, så er man tørst, så skulle blomstene hatt litt vann, å så må man sjekke noe. Og så må man gjennom denna runden en gang til og alikvel blir man ikke ferdig.
Er så sliten i huet noen ganger når mannen kommer hjem fra jobb, han tror ikke jeg gjør noen ting. Mens jeg syns jeg har gjort alt i hele verden.

Jeg er helt enig! Syns dagene alltid fly avgårde! Føler alltid at det er tusen ting som skal gjøres! Og en mann som lurer på hva jeg driver med hver dag:p hehe.

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app

Har og vore sjukemeldt leeeenge, ser for det meste på TV, sitter på PCen, leser meg opp på fødsel og babystell, strikker/hekler/syr hvis formen tillet det. Søv dårleg om natta også, so det blir ofte til at eg dupper av i sofaen :) Heldigvis berre sånn ca 3 mnd att no :D

Gikk ut med svangerskapspenger tidlig i svangerskapet, og hadde det ikke vært for at vi holder på å flytte tror jeg dagene hadde blitt ekstremt lange! Det går treigt med det jeg skal gjøre, men det fyller i det minste dagene, heldigvis :) må også innrømme at jeg synes det er deilig å få muligheten til og gå hjemme og pusle med ting i mitt eget tempo!

<3

Har vært SM i to uker... Holder på å bli gal!!!!! Har blitt enig med legen at jeg skal gå ut denne SM, så skal jeg prøve meg tilbake på jobb før jeg går ut i permisjon. Merker at det er godt for kroppen å roe ned, men jeg blir fryktelig rastløs. Føler meg som en dagdriver, og det liker jeg ikke :(

Jobber man tom tors fra 9-12:30. Synes det er så kjipt å være hjemme en hel dag, så da jobber jeg heller litt... Når jeg kommer hjem må jeg legge meg med beina høyt i 30 min før jeg kan begynne gjøre noe siden jeg er hoven og har vondt i bekkenet. Jeg gjør husarbeid i mitt eget tempo, men imellom slagene så er jeg innom her å leser ++++ Om jeg en dag er i veldig god form og gjør litt

Dagene blir som MiniMirakler skriver. Jeg blir også fort frustrert fordi det er så mye jeg egentlig har lyst til, men har ikke energi. Orker ikke lage middag engang hver dag nå, men vasker tøy, om ikke annet. Støvsuging får mannen ta, det er jo en bekkendreper.
Så det går i pc, bøker, tv, serier - avbrutt av turer på do og mat. Men SÅ glad jeg slipper å stresse på jobb. Hodet mitt er jo i ammetåka allerede! :p

Jeg får 100% svangerskapspenger, og kjeder meg fordervet hver eneste dag! Vet ikke hva jeg skal finne på! :P
Jeg ssover lenge, bruker god tid når jeg står opp med å stelle meg, spise frokost osv... Ender som regel opp med å vaske og gjøre rent, spesielt på plasser jeg vanligvis ikke vasker! :P Ser også en del på serier på pc'en...

• Liker
Reactions: H27
Blir til mye venting- se på klokka, sove litt :P
Ser litt på nett tv, henger her på BV :P
Når kroppen tillater det så prøver jeg meg på litt husarbeid, ellers bruker jeg mye tid på mine 3 skjønne hunder <3
Nå omdagen titter jeg mye på nett for å få litt julegave tips, og prøver å finne ut hva vi kan gi til andre til jul :)
Tror nok kjæresten merker at jeg har vært mye alene- for når han kommer hjem fra jobb går skravla mi i ett :P

• Liker
Blir til mye venting- se på klokka, sove litt :P
Ser litt på nett tv, henger her på BV :P
Når kroppen tillater det så prøver jeg meg på litt husarbeid, ellers bruker jeg mye tid på mine 3 skjønne hunder <3
Nå omdagen titter jeg mye på nett for å få litt julegave tips, og prøver å finne ut hva vi kan gi til andre til jul :)
Tror nok kjæresten merker at jeg har vært mye alene- for når han kommer hjem fra jobb går skravla mi i ett :P
Haha, samme her. Stakkars mann!!! Han har en veldig pratsom jobb, så han er ofte sliten når han kommer hjem, men jeg greier ikke holde kjeft. Haha

Haha, samme her. Stakkars mann!!! Han har en veldig pratsom jobb, så han er ofte sliten når han kommer hjem, men jeg greier ikke holde kjeft. Haha

Hehehe, samme her :P Jeg ser på han at han er drit sliten og egentlig ikke orker å høre på meg mer, men jeg fortsetter og fortsetter :P

• Liker
100% sykemeldt med bekkenløsning.
Jeg tegner mye og driver mye med YouTube. I tillegg er er jeg stor tilhenger av å spille spill. :)

100% sykemeldt med bekkenløsning.
Jeg tegner mye og driver mye med YouTube. I tillegg er er jeg stor tilhenger av å spille spill. :)

Jeg kan tenke meg at å spille spill er et godt tidsfordriv nå, samtidig som man slapper av. Mannen her mener jeg burde begynne å spille :p hehe

Jeg kan tenke meg at å spille spill er et godt tidsfordriv nå, samtidig som man slapper av. Mannen her mener jeg burde begynne å spille :p hehe
Hihi! Jeg har vært en liten spilleskrue siden jeg var ganske ung og legger det ikke fra meg. Blir jo heelt klart mindre tid etter jeg føder, men datamaskinen min er faktisk designet for å spille på. Har bygget den selv. Hehe! Håper ikke jentene mine blir like spillegale som moren!!

Back
Topp