Vognpose eller dyne?

SofieSofie

Lillegutt <3
Januarhula 2014
Noen her som har en god vognpose de vil anbefale? Helst i nøytral farge og ikke sånn altfor superdyr :)

Også lurer jeg på om noen har erfaringer med å bruke dyne i vogna istedenfor pose? Da mener jeg tykk vinterdundyne...

Du kan sef bruke dyne hvis du foretrekker det. Spørsmålet blir jo bare hva du kler på bebisen oppi vogna. Har du en god dress/eller ull av noe slag. Noe varmt under bebisen(skinn eller ull) og dyna over så blir det bra. Bebisene skal jo uansett ikke være ute i for kaldt vær når de er små. De er jo fortsatt små når våren kommer.
Så kan du jo evt se ann pose til neste år og bhg tiden.
Jeg hat voksi posen. Den er veldig god. Men den er ikke noe billig syns jeg. Men jeg har en helt annen pose jeg skal bruke og den er tynn så da skal jeg bruke dyna oppi. Den er så fin så må bare bruke den.

Vi har kjøpt en EasyGrow-pose. Kostet riktig nok ganske mye penger, men den vokser med barnet, så vi vil jo kunne ha den lenge, det syns jeg rettferdiggjør kjøpet :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Her blir det voksipose. Det er en pose man kan bruke mange år på rad, til og med i barnehagen om de ligger ute og sover :) Om man tenker på hvor lenge man kan bruke en dunpose, så er vel ikke 2000 såå gæli ??

• Liker
Reactions: H27
Voksi urban og lammeskinn er kjøpt inn her i gården :) Koster jo litt, men har lang levetid, samt at det er vinterstid.. Føler det er mye lunere med pose enn dyne, men så bor jeg på en vindfull plass også da.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Ble Voksi Urban her også, men et lammeskinn under bebisen, skikkelig varm dyne oppå og gode klær funker like bra. Siden alle søsknene her er store måtte vi uansett investere i nytt, og da hørtes det praktisk ut med vognpose han likevel kan bruke i barnehagen etterhvert.

Jeg skal ha begge deler. Jeg skal ha easygrow sin pose nå i vinter og dyne når det blir vår. Men dyne om vinteren har jeg ingen erfaringer med nei.

Vi har kjøpt Bozz vinterpose, den var ikke dyr i det hele tatt (499kr på jollyroom) i tillegg har vi kjøpt dyne og fått fine strikketepper :) Men regner ikke med vi kommer til å ha ungen så mye ute i vogn de første mnd, pga kulden.

Når vi var å så på vognpose syntes mannen min at det var helt latterlig dyrt, så endte opp med dyne og lammeskinn:) men har sett at det finnes litt billigere voki poser på finn.no:p det er jo greit å ha når han begynner i barnehagen kanskje:)

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app

Vognpose tar så mye plass i baggen,så blir nok dyne på oss..har en ullfleecedress å pakke babyen inn i,og kan evt også ta på et ullteppe under dyna. Hadde dyne til førstemann frem til vi byttet til sportsdelen, da gikk vi over til voksi urban pose. Nå er han 1,5år og vi har tatt i bruk forlengerdelen på posen.

Voksi urban har jeg kjøpt.

I bagvogn går det fint an med dyne, i sportsdel ville keg brukt pose. Ville hatt et ull-tepp over dyna også om det er veldig kaldt

Jeg skal bruke dundyne i bagen med lammeskinn under og ullteppe til:) vognpose venter jeg med til sportsvogn-tiden neste høst :)

Sent from my iPad using BV Forum

Har dyne til vognen, kjøpte det til førstemann så. Men blir nok til å bruke saueskinnposen som svigermor sydde til eldstemann. Ellers så har jeg posen fra lillelille til eldste og den har jeg brukt på han i to år nå. Riktig nok så koster den over 1500,-, men er det beste kjøpet jeg har gjort. Og så er den så fin med uglene på:)
_MOL7862Anettside300.jpg

Vi kjører vognpose, synes det blir lunere :-) Har en lammeskinnspose fra førstemann som skal brukes.

Hm, ser nå at vogna vi har arvet - en Simo-sak - er veldig smal. Spørs om det blir plass til både Mini og Voksi Urban oppi. Jaja, jeg får droppe ungen og trille tur med bare posen! :p

Hm, ser nå at vogna vi har arvet - en Simo-sak - er veldig smal. Spørs om det blir plass til både Mini og Voksi Urban oppi. Jaja, jeg får droppe ungen og trille tur med bare posen! :p
Hahaha, åååå nå lo jeg skikkelig!!!

Back
Topp