Unyttige ting til baby/mor?

Kåbbåi

Glad i forumet
*MIA*
Jeg skal ha pumpe denne gangen også,
men ser ikke helt behovet for denne "holderen".
Godt mulig siden jeg bare pumpet innimellom.

image.jpg

Hva mener/tror dere er unyttig?

Sånn sittesak til badebalja, den brukte vi aldri :D fikk oss en god latter da, når vi skulle prøve den, så ikke så stas ut for prinsen ;)

Hahaha ser jo helt konge ut :-P men nødvendig? Neppe :-P

Sånn sittesak til badebalja, den brukte vi aldri :D fikk oss en god latter da, når vi skulle prøve den, så ikke så stas ut for prinsen ;)

Elsker den jeg da, brukte den kjempemasse i vanlig badekar :-D

Åh, vi elska den ;).. Ble brukt nesten hver gang frøkna bada, før hun ble for stor til den, eller kunne sitte selv..(husker ikke hva som skjedde først).. Men kan vel kanskje tenke meg at det ikke er like stas for gutter :P.. Vi blir å prøve å bruke det til nybebisen også, uansett kjønn, men blir det gutt og ubehagelig, lar vi såklart være:)..

Sent from my iPad using BV Forum

Kan jo hende dere hadde en bedre variant enn vår også :)

Vi har også brukt den sittesaken til vesla masse, helt til hun satt selv :) Den brystpumpa så jo genial ut :P Jeg skal faktisk kjøpe meg dobbel elektrisk brystpumpe fra medela! Gidder ingen dårlig manuell pumpe denne gangen altså! ;)

Elektrisk pumpe er gull verdt ja :-D har enkel fra storebror, lurer på om man kan kjøpe på noe så den blir dobbel, må undersøkes :-D

Jeg skal ha pumpe denne gangen også,
men ser ikke helt behovet for denne "holderen".
Godt mulig siden jeg bare pumpet innimellom.

Vis vedlegget 36881

Hva mener/tror dere er unyttig?
Den pumpa hadde kanskje vært ok forrige gang, siden eg hadde et hjertebarn(ble operert fire mnd gammel) som ikke orket å suge og jeg fullpumpet i fem mnd.. Men gikk jo greit det også :) denne gangen er barnetfriskt og eg tror det greiene der er totalt bortkasta herh

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja enig, lekegrinda var totalt bortkasta her også :-P skal ikke kjøpe det denne gangen

Vi ble anbefalt bæresjal på svangerskapskurs. Var visst et virkelig must. Brukte det kanskje en gang...

dere som sier at lekegrinda var bortkasta: Var det med barn nr 1?

Her blir det kjøpt inn lekegrind. Fordi, jeg antar at prinsessen som er 20 mnd når prinsen kommer, vil hjelpe mamma med å passe baby, og bære ham. Og hvis jeg da i ett utilsiktet øyeblikk blir å snu hode vekk, så skal det ikke lange stunden til før hun har fått tak i ham. Har ei venninne som opplevde det, og etter det, så blei baby lagt i lekegrind når mor skulle på do, evt stelle storesøster.

dere som sier at lekegrinda var bortkasta: Var det med barn nr 1?

Her blir det kjøpt inn lekegrind. Fordi, jeg antar at prinsessen som er 20 mnd når prinsen kommer, vil hjelpe mamma med å passe baby, og bære ham. Og hvis jeg da i ett utilsiktet øyeblikk blir å snu hode vekk, så skal det ikke lange stunden til før hun har fått tak i ham. Har ei venninne som opplevde det, og etter det, så blei baby lagt i lekegrind når mor skulle på do, evt stelle storesøster.

Samme her, vi skal kjøpe lekegrind for å legge baby å. vil tro storebror på 2.5 år blir ivrig på å passe å styre, dessuten har han sykkel inn så er redd baby blir overkjørt på gulvet:p hehe

Hadde dette vært barn nr 1, så hadde jeg på en måte heller ikke sett poenget med en lekegrind, for gulvet er jo bra nok det å ligge på, så lenge det ikke trekker for mye. Men sånn situasjonen er nå, og med erfaringer fra venninner med tette barn, så har de sagt at det er lettere å plassere baby i lekegrind å beskytte den på den måten, enn å skyve storebror/storesøster bort. De har tilgang på baby, kan røre den etc, men de får ikke løfte.

Men er vell alltid noe som for enkelte er totalt bortkasta, mens for andre har vært gull verdt!? Ei venninne av meg syns at bleiedunk er noe av det mest TÅPELIGE som er laget... mens jeg er sjeleglad for den! Noen har brukt bæresjal veldig mye, mens andre ikke har brukt det i det hele.

Jeg elsker bæresjalet vårt, det er ikke veldig mye brukt. Men jeg synes den er nødvendig å ha tilgjengelig når man trenger hendene fri. Også syntes lille det var så godt å ligge tett mot brystet å sove :) for bæresjalet funket som sovemedisin.

Set for meg at den vil bli mer brukt på nr 2 siden de er så tette og jeg trenger hendene fri endel.

Jeg syntes vippestolen var unødvendig. Også fikk vi så mye klær som vi aldri rakk å bruke før de var for små.
Jeg er glad vi har tatt vare på klærne etter lille for vi fikk oss en overraskelse, vi skal ha nr 2 når lille er blitt 13 mnd.
Amming er ikke prevensjon jenter ;)

Jeg kommer sikkert til å kjøpe en ammepute, en tvilling/søsken vogn, en tripptrapp newborn sett og kanskje noen rosa klær hvis det viser seg at det blir jente. Blir det gutt kommer jeg til å kjøpe mer ull/bambus klær... Ja, også må jeg kjøpe et nytt skinn fra nøstebarn, er så fornøyd med det vi har at begge må få et :)
Ellers har vi alt og vell så det! Ny bilstol til lille må vi ha da.. Og ny bil ;)

Vi har også lurt på om vi må kjøpe lekegrind nå til nr to... Syns niesa mi ble herja litt mye med av storesøstera :D men til førstemann hadde vi overhodet ikke behov for det.

Ting som ikke ble brukt her var:

-Brystpumpe
-Bæresele
-Lekegrind
-Sånn til å ha oppi badebaljen som barnet ligger på
-Uro til sengen (hun var redd for den) var en sånn fansy fisher price med musikk/prosjektor osv..

Kommer virkelig til å se an behovet for slikt å handle inn etter det.. ;)

Vi har brukt vår lekegrind MASSE! Dvs når vesla klarte å komme seg ut av vippestolen, så satt hun oppi sen og lekte mens jeg dusjet, laget middag ol. Vi kommer til å legge babyen oppi den også, slik at vesla ikke "hjelper" til med noe hun ikke burde med babisen :)

Back
Topp