Aspartam og palmeolje

Hm, det skjønner jeg. Litt er kanskje ikke farlig?:) Jeg baker ikke selv med sukrin, så vet ikke hva som er mye etc. Kommer vel an på alderen hennes også. Jeg vet jeg selv ville vært forsiktig til mine egne barn. Kan hun ikke bare få vanlig sukker i små mengder da?
Joda, hun får så lite sukkervarer at det er ikke noe problem i grunnen. Er bare jeg som selv spiser minst mulig sukker og helst bruker sukrin i mat for min egen del ;)

Joda, hun får så lite sukkervarer at det er ikke noe problem i grunnen. Er bare jeg som selv spiser minst mulig sukker og helst bruker sukrin i mat for min egen del ;)

Aha, skjønner...men er det like godt da syns du?:) Hørt det er sånn kjølig smak....

Palmeolje unngår vi så godt det lar seg gjøre. Lager det meste av maten fra bunnen av (bruker jo hermetikk, tørr pasta osv selvsagt). Aspartam har en helt naturlig plass i vårt hjem fordi jeg ikke kan innta sukkerholdige produkter. De mengdene vi får i oss ligger så milevis unna grensene man vet er skadelige og aspartam er etter hvert så godt forsket på at jeg ikke er engstelig i forhold til dette. Gutten min spiser helt vanlig lørdagsgodt (med vanvittige mengder e-stoffer som jeg bekymrer meg mye mer for enn aspartam), spiser kaker med hvitt sukker og andre matvarer og produkter med sukker. Jeg er likevel ikke hysterisk og lar ham fint få et glass Cola Zero en lørdag dersom han ønsker det. Har uansett ikke sukkerholdig brus hjemme og han drikker kanskje et glass maks én gang i uken. Han er forøvrig veldig snart syv år! :)

Aha, skjønner...men er det like godt da syns du?:) Hørt det er sånn kjølig smak....
Jeg bruker brun sukrin og det smaker akkurat som brunsukker :D Herlig for å søte en cappuccino uten å få mer kalorier i den ;) Litt av sporet mht til tråden her, menmen :P

Jeg bruker brun sukrin og det smaker akkurat som brunsukker :D Herlig for å søte en cappuccino uten å få mer kalorier i den ;) Litt av sporet mht til tråden her, menmen :p

Visste ikke det var noe som het brun sukrin engang:P haha...Da vet jeg det også:D

De får kun brus/saft med vanlig sukker. Ingen aspartam her, nei. Men kun på lørdager de kan få saft eller brus som regel. Palmeolje prøver jeg og begrense mest mulig, men er i veldig mange matvarer, derfor lager jeg helst middager fra bunnen av, så godt det lar seg gjøre!

Her er hele familien i grenseland for diabetes. Så sukker generelt blir det veldig lite av. Eneste hun får av lettvarianter er Fun Light (svakt utblandet) og lettrømme. Jeg styrer unna margarin som pesten.

Jeg er generelt motstander av lettbrus til barn under 15. Og spesielt de som inneholder koffein. Pepsi Max, Coca Cola og varianter av disse serveres ikke til barn i mitt hus. De kan bli så sure de bare vil over at de ikke får "ordentlig brus", siden mange er vant med det hjemmefra. Men jeg serverer det ikke av prinsipp. Barn skal ikke bli koffeinavhengige i en alder av 6 år.

Jenta mi drikker forsåvidt nesten utelukkende kun vann. Litt juice i helgene, evnt litt saft. Men foretrekker vann. Og melk.

Ang aspartam, så er vel det samme innstilling som jeg har til koffein. Ikke til barn. Hva voksne gjør, får være opp til dem selv.

Palmeolje vet jeg faktisk alt for lite om.

nulltoleranse for begge deler her.
og de kan si hva de vil om at aspartam er så "trygt" jeg ser effekten på meg selv og eldste (yngste er for liten til saft engang xD ) får vi i oss sukkerholdig brus så går vi opp men vi kommer ned igjen. Med aspartam og asesulfam K holdig brus går vi opp og så svever vi rundt som to idioter i mange timer! jeg er en energisk type fra før av (adhd-utredes i disse dager) og jeg blir jo komplett idiot med det dritet der i kroppen :P

Ungene får kun vanlig sukker. Og lite palmeolje. Kun minste som får mme litt til. Lager all mat fra bunnen av,stort sett...

Jeg derimot er avhengig av pepsi max og extra tyggis. Som desverre inneholder aspartam :'(

Sent from my GT-I9300

er nok ikkje nok opplyst på all palmeolje-produkter, men unngår hvis vi vet om det.

Er selv pepsimax-avhengig-vet det ikkje er bra for min kropp men det er nå min last
(prøver å begrense meg til bare helga);-)
Men barna liker ikkje brus
.har latt dem fått smake en slurk, de men fnyser av kullsyra.
De får utvanna vanlig husholdningssaft eller juice hvis vi skal kose oss i helga.
I ukedagene får de bare vann eller melk

Det har jeg ikke tenkt noe på, kan noen forklare meg kort hva som inneholder det der og hvorfor barn ikke bør få det?:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp