Venner

Lolaliten

Elsker forumet
Januarhula 2014
Har dere mange venner som har barn? Eller er du førstemann?
Jeg har ingen venner med barn, og jeg føler at de trekker seg mer og mer unna. Jeg er jo 25år og det er jo ikke så veldig ungt for å få barn syns jeg. Men mine venner vil heller være ute å feste og tulle, mens jeg liker litt roligere kvelder med middag og slikt. Ble veldig hjemmekjær etter at jeg giftet meg når jeg var 21. Ikke alle av vennene mine har kjæreste heller, og liker å være single og ha det gøy. Jeg skjønner jo det! Og jeg respekterer at de syns det er mye morsommere å dra på byn enn å sitte med meg på en lørdagskveld:p men jeg har jo møtt de litt sånn innimellom forde, men nå hører jeg aldri noe mer! Og jeg kjenner at jeg blir litt ensom! Jeg har kjent flere av disse siden jeg gikk på barneskolen, og da er det jo synd at det blir sånn! Jeg har med vilje ikke lasset på med masse mas om barn og graviditet de få gangene jeg har møtt de. Jeg har jo dere å diskutere sånt med:) Men jeg føler bare at de har tatt avstand til meg og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre... Jeg føler kanskje at det blir dumt og dårlig stemning hvis jeg sier noe.. jeg vil jo ikke at de skal være med meg bare fordi jeg tok det opp.. så tror kanskje jeg bare skal la det gå sin gang. Så treffer jeg kanskje andre folk som jeg har mer tilfelles med når bebisen kommer og sånt:) jeg bare kjenner at jeg blir litt lei meg når jeg tenker på det.. måtte bare få det ut:) unnskyldt for så langt innlegg!! Jeg skjønner godt hvis dere ikke gidder å lese alt!:)

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app
 
Her jeg bor så har jeg en venn som fikk etter meg og så har jeg en bekjent som hadde barn før jeg fikk. Har heller ikke så mange venner her at det gjør noe. Har alltid likt meg mer hjemme enn ute, så det forandret seg ikke så mye etter at jeg fikk unge selv. Pluss at jeg til tider kan være veldig asosial av meg. Men merket det vel litt.
Tror nok det ville vært lurt å bare nevnt det. Tross alt så kan det jo bare være så enkelt at de ikke er helt sikre på hvordan de skal være i nærheten av deg og at de tenker at du kanskje ikke har tid til dem nå. Tror nok ikke at de vil være med deg bare for å være med deg om du tar det opp med de, men at dere får litt mer klarhet i hvor de andre står. Og det er jo en bra ting :)
 
Her jeg bor så har jeg en venn som fikk etter meg og så har jeg en bekjent som hadde barn før jeg fikk. Har heller ikke så mange venner her at det gjør noe. Har alltid likt meg mer hjemme enn ute, så det forandret seg ikke så mye etter at jeg fikk unge selv. Pluss at jeg til tider kan være veldig asosial av meg. Men merket det vel litt.
Tror nok det ville vært lurt å bare nevnt det. Tross alt så kan det jo bare være så enkelt at de ikke er helt sikre på hvordan de skal være i nærheten av deg og at de tenker at du kanskje ikke har tid til dem nå. Tror nok ikke at de vil være med deg bare for å være med deg om du tar det opp med de, men at dere får litt mer klarhet i hvor de andre står. Og det er jo en bra ting :)

Ja, kanskje jeg burde si noe.. men vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det, eller hva jeg skal si..:p

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app
 
Aldri lett å vite hvordan en skal ta opp noe sånt. Hadde det sånn da venninen min forlovet seg. Samboeren hennes er kompis med min samboer. Så fikk høre fra mannen min en dag at de var forlovet. Var kjipt å ikke få høre det fra venninen min, men jeg viste liksom ikke hvordan jeg skulle ta det opp.:(
Men ville begynt med at du føler at de trekker seg unna siden du er gravid. Og er egentlig alt du trenger å si for da har du fått satt i gang samtalen og de vil ta over resten, hehe.
 
Aldri lett å vite hvordan en skal ta opp noe sånt. Hadde det sånn da venninen min forlovet seg. Samboeren hennes er kompis med min samboer. Så fikk høre fra mannen min en dag at de var forlovet. Var kjipt å ikke få høre det fra venninen min, men jeg viste liksom ikke hvordan jeg skulle ta det opp.:(
Men ville begynt med at du føler at de trekker seg unna siden du er gravid. Og er egentlig alt du trenger å si for da har du fått satt i gang samtalen og de vil ta over resten, hehe.

Ånei så kjipt!:( det kan ikke ha vært no gøy!
Ja, det er sant. Får prøve å ta det opp:) takk for svar:)

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app
 
Er ikke det du. Derfor jeg mener du bør ta det opp, for det er bare kjipt å gå rundt å føle seg utenfor. Så får man håpe at det blir bedre :)
 
Skjønner litt hva du mener. Jeg var også "ung" når jeg giftet meg (22år),og var 25år når jeg fikk førstemann. Ingen av mine veldig gode venninner som bor i nærheten har fått barn enda,og tror det blir ei lang stund til de tenker på det. Har venninner andre steder i Norge som har fått barn,men er ikke ofte jeg ser de. Følte at det ble mindre kontakt med vennene mine her når jeg ble gravid. Var med på noen fester,men gikk hjem når de dro på byen..etter at mini ble født har jeg sett vennene mine enda mindre føler jeg. De har fult opplegg med fest og diverse (jeg blir invitert til noe av det da...men vanskelig å komme seg på det noen ganger). Blir fort flere måneder mellom hver gang jeg ser "gamle" vennene mine. Men jeg har fått nye venner som har barn. Ho ene bor rett borti gata og har gutt som er like gammel som min. Det blir mer forståelse for ting og tang (f.eks,nå må jeg hjem å sove for vekkerklokka står opp tidlig,og han kan ikke slumres:p) og det er veldig greit. Så jeg ser mine venninner sånn av og til,men kjenner jeg syntes det er lettere å gå sammen med mine nye venner som har barn. Må nesten booke mine gamle venninner flere uker i forveien for å treffe de..og akkurat den dagen vi skal møtes er mini syk (eller noe annet skjer).
Jeg savner ikke fest livet...men blir med på noen fester av og til.
 
Eg følte eg mysta alle mine venna når eg blei gravid. Tenkte det kom til å gå over, men det har det ikkje. Angrar veldig på at eg ikkje har tatt det opp. Har ikkje snakka med dei fleste på over 2 år. Er såvidt vi helsar om vi går forbi kvarandre liksom... Talte nett over at det er 8 stk (ubehag med alle utanom 2 stk) som har stoppa opp for å snakke med meg. Før eg fekk barn hadde eg sikkert 30 stk som eg kunne ha stoppa opp for å snakka med. Ta det opp! No har eg kun felles vennar med mannen. Eller, eg har verdas beste kollegaer, som eg nok kan kalle som vennar :)
 
Takk for mange svar:) uff, det virker som at det fort blir sånn at man sklir litt fra hverandre når man ikke er på samme sted i livet lengre. Jeg får ta det opp med dem tror jeg.

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app
 
Har dere mange venner som har barn? Eller er du førstemann?
Jeg har ingen venner med barn, og jeg føler at de trekker seg mer og mer unna. Jeg er jo 25år og det er jo ikke så veldig ungt for å få barn syns jeg. Men mine venner vil heller være ute å feste og tulle, mens jeg liker litt roligere kvelder med middag og slikt. Ble veldig hjemmekjær etter at jeg giftet meg når jeg var 21. Ikke alle av vennene mine har kjæreste heller, og liker å være single og ha det gøy. Jeg skjønner jo det! Og jeg respekterer at de syns det er mye morsommere å dra på byn enn å sitte med meg på en lørdagskveld:p men jeg har jo møtt de litt sånn innimellom forde, men nå hører jeg aldri noe mer! Og jeg kjenner at jeg blir litt ensom! Jeg har kjent flere av disse siden jeg gikk på barneskolen, og da er det jo synd at det blir sånn! Jeg har med vilje ikke lasset på med masse mas om barn og graviditet de få gangene jeg har møtt de. Jeg har jo dere å diskutere sånt med:) Men jeg føler bare at de har tatt avstand til meg og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre... Jeg føler kanskje at det blir dumt og dårlig stemning hvis jeg sier noe.. jeg vil jo ikke at de skal være med meg bare fordi jeg tok det opp.. så tror kanskje jeg bare skal la det gå sin gang. Så treffer jeg kanskje andre folk som jeg har mer tilfelles med når bebisen kommer og sånt:) jeg bare kjenner at jeg blir litt lei meg når jeg tenker på det.. måtte bare få det ut:) unnskyldt for så langt innlegg!! Jeg skjønner godt hvis dere ikke gidder å lese alt!:)

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app
Ja det blir ofte sånn føler jeg:( jeg syns det er lettere å være sammen med andre som har barn. Og var heldig å har fått noen nye i barselgruppa:)
Her er problemet at ingen av mannen sine venner har ikke barn.. Så jeg føler meg etterhvert veldig utenfor og finner ikke helt tonen lenger med de som ikke har barn.. De er på en annen plass i livet liksom:/ Jeg håper at du enten får tilbake tonen med de gamle vennene, kanskje de bare ikke føler de vil mase på deg. Eller at du får nye i feks barselgrupper:) jeg har fått ei super god venninne etter en gruppe laget på barnimagen:) nå har jeg blitt med i en fra babyverden her og, og er spent på første treff!:)


Herliggutt-jan11*jentebaby-feb14
 
Jeg har og mistet "alle" mine venner. Men har noen få igjen som gidder å være sammen en humørsyk meg. Da tenker jeg at det er de jeg skal ta vare på. Og så treffer man nok flere etter hvert, barselgrupper, lekeplasser osv. Men det er sårt, selvfølgelig.
 
Jeg har merket at jeg har fått dårligere kontakt med de fleste, hvis jeg ikke kontakter noen på 2 uker, og er pålogget på facebook. ingen tar kontakt :( Så jeg må ta kontakt med alle..
 
Ja - er litt sånn. Merker når jeg først er på besøk hos mine single evnner, så er det ikke samme skravlingen som før. de møtes oftere til et glass vin osv...blir aldri invitert lengere. Får bare den at de "føler ikke for å drikke mens jeg ser på". Det er vel mitt problem er det ikke ?
 
Vi får alle håpe på at en av de her inne bor like i nærheten og at denne personen passer perfekt som en venn. Da hadde jeg blitt glad:)
 
Samme her :) Jeg vil samle alle Oslo-jentene en gang før vi popper, kanskje de rundt Oslo også, hvis de vil!!! Er nysgjerrig på hvem dere er, alle er så hyggelige via tekst i hvertfall!!!!


Sent from my iPad using BV Forum
 
Samme her :) Jeg vil samle alle Oslo-jentene en gang før vi popper, kanskje de rundt Oslo også, hvis de vil!!! Er nysgjerrig på hvem dere er, alle er så hyggelige via tekst i hvertfall!!!!


Sent from my iPad using BV Forum
Ha ha tekst lurere. Neida, håper ikke det. Tror jeg er ganske hyggelig;) Jeg bor litt utenfor Oslo, men vet ikke om jeg hadde turt å vært med på treff. Er litt skummelt.
 
Ha ha tekst lurere. Neida, håper ikke det. Tror jeg er ganske hyggelig;) Jeg bor litt utenfor Oslo, men vet ikke om jeg hadde turt å vært med på treff. Er litt skummelt.
Hehe, det kan være litt skummelt, ja. Tenk om alle er skikkelig drittkjærringer!!!! Hahahahahaha


Sent from my iPad using BV Forum
 
Samme her :) Jeg vil samle alle Oslo-jentene en gang før vi popper, kanskje de rundt Oslo også, hvis de vil!!! Er nysgjerrig på hvem dere er, alle er så hyggelige via tekst i hvertfall!!!!


Sent from my iPad using BV Forum

Finnes det noen "oversikt" over Oslo-jenter? Er Oslo-jente jeg og!
 
Finnes det noen "oversikt" over Oslo-jenter? Er Oslo-jente jeg og!
Nei, det finnes ikke :) Må kanskje lage en sånn tråd?


Sent from my iPad using BV Forum
 
Hehe, det kan være litt skummelt, ja. Tenk om alle er skikkelig drittkjærringer!!!! Hahahahahaha


Sent from my iPad using BV Forum
Med tanke på hvordan hormonene våre raser nå, så er det vel stor sjanse for at vi er det også :p
 
  • Liker
Reactions: H27
Back
Topp