Trenger litt hjelp med klesvask!

Alt som ikke kan vaskes på 40 grader med skyllemiddel og en runde i tørketrommelen kaster jeg bare om blir ødelagt :P Er dessverre for lat for å overleve slike husmoroppgaver :)

Men tips ja: sånn rent hypotetisk kan jeg tenke meg at det kan hjelpe å bevege litt på jeansen før du tar den på, slik at den ikke er så stiv.

Evt. snakk gjerne med butikken igjen og forklar problemet, de pleier ha noen gode råd :)

Det ødelegger stretchen og de blir slappe. Like irriterende på en 200kr bukse som dyre. Vasker mine på vranga med milo. Synes ikke de blir harde.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Her i huset bruker brukes ikke tøymykner, men vi bruker eddik. Eddik "setter" fargen på klærne, også jeans, er ikke miljøskadelig og fungerer på samme måte som tøymykner ellers. Det er billigere, fjerner eventuelt lukt og er generelt genialt. Et lite hverdagstips ;)

Bruke tøymykner uansett.. har ikke så dyre jeans at det har så mye å si.

skyllemiddel aka tøymykner er no dritt uansett type plagg.. grøss og gru. Er blitt mye finere i huden etter at jeg sluttet med det tullet der. Og jentungen ble kvitt eksemen (så astma og allergiforbundet sitt stempel får meg til å miste tilliten til hele forbundet når det står på de flaskene... )

Jeans: vask og tørk på vrangen, tørk gjerne ute, når du vrenger dem tilbake blir de mykere, om du vil ha dem enda mykere enn de blir av en vreng, "knørv" dem litt ekstra ;)

Bruker ikke tøymykner på jeans, og har dem heller ikke i tørketrommel:)
Gidder ikke gå med slappe jeans, uten riktig passform...

hmm har alltid brukt skyllemiddel je :p men je kjøper aldri dyre lell så om de ikke blir like holdbare så får det gå bra :p

Her vaskes de før de blir tatt i bruk. Kan være jeg ødelegger de, men jeg nekter å gå i all den skiten. Og babyene skal heller ikke ligge og kose seg i det. ;)

Sent from my iPhone using BV Forum
Går jo ikke rundt i flekkete klær da:p men når jeg kjøper en bukse til 1500-2000 kr så gjør jeg jo alt for at den skal holde seg fin:)

♡Tobias 20.11.10 & Simon 31.03.13♡

Går jo ikke rundt i flekkete klær da:p men når jeg kjøper en bukse til 1500-2000 kr så gjør jeg jo alt for at den skal holde seg fin:)

Har du sett filmer av hvordan jeans blir produsert? Det brukes også mye giftstoffer i produksjonen så jeg vasker alltid klær før bruk!

Bruker sjelden tøymykner i det heletatt... Aldri på jeans.. Har akkurat fått ny vaskemaskin, den har eget jeansprogram, tenkte å prøve det neste gang :)

Det skjønner jeg. :) men det første jeg gjør når jeg kjøper ny bukse er å vaske den. Med eller uten flekker. ;)

Her i huset bruker brukes ikke tøymykner, men vi bruker eddik. Eddik "setter" fargen på klærne, også jeans, er ikke miljøskadelig og fungerer på samme måte som tøymykner ellers. Det er billigere, fjerner eventuelt lukt og er generelt genialt. Et lite hverdagstips ;)

Hvor mye bruker du på en full maskin? Og har du det i tøymyknerskuffen?

Bruker aldri skyllemiddel på olabuksene og de tørker på stativ. Har ikke problemer med at de blir stive, så kan ha noe med stoffet i buksene å gjøre...

Ekslusive jeans som koster mer enn 4-500 kr (gjerne nudie, levis osv) skal vaskes max 2 ganger i året. Får man flekker tørkes det av med klut.
Jeans skal heller ikke brukes skyllemiddel på da dette ødelegger stretchfibrene og elastikken i buksene blir sløvere -og fargen blir fortere stygg.

Fra ei som jobber i klesbutikk. ;)

*lykkebaby 2014 ♥*

Hvor mye bruker du på en full maskin? Og har du det i tøymyknerskuffen?

På en full maskin (feks sengetøy) bruker jeg ca 1/3 dl eller mindre. Dette har jeg i kammeret for skyllemiddel. Hvis jeg feks skal vaske treningsklær/kultørt/klær med merkelig lukt, kan jeg bruke opptil 1 dl, da også i samme kammer.

Ekslusive jeans som koster mer enn 4-500 kr (gjerne nudie, levis osv) skal vaskes max 2 ganger i året. Får man flekker tørkes det av med klut.
Jeans skal heller ikke brukes skyllemiddel på da dette ødelegger stretchfibrene og elastikken i buksene blir sløvere -og fargen blir fortere stygg.

Fra ei som jobber i klesbutikk. ;)

*lykkebaby 2014 ♥*

Jeg hadde aldri i livet gått med en bukse som kun vaskes to ganger i året.
Hørtes rett og slett skikkelig ekkelt ut :o

Her går jeans samme alt annet, og med tøymykner. Noen ganger til og med i tørketrommelen :)

Jeg hadde aldri i livet gått med en bukse som kun vaskes to ganger i året.
Hørtes rett og slett skikkelig ekkelt ut :eek:

Her går jeans samme alt annet, og med tøymykner. Noen ganger til og med i tørketrommelen :)

Enig vask bukse to gang i året hørtes ekkelt ut.. fysj smiley-chores003smiley-chores003

Back
Topp