Gradert sykemelding pga bekkenløsning.

Rafi

Glad i forumet
Jeg har endelig fått konstatert at det er bekkenløsning jeg har hos en fysio. Så nå skal hun skrive eller ringe legen min med en anbefaling om gradert sykemelding. Men jeg sliter litt med å se hva som blir best. Jeg jobber kun ukedager. Og lurer på om det er best med hele dager fri eller kortere dager. Må nok sikkert prøve meg frem litt, men har noen av dere andre noe anbefaling eller er sykemeldt selv og kan komme med synspunkter? :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har gradert sykemelding pga bekkenløsning. Ettersom jeg har titimers helgevakter tredjehver helg har jeg valgt å fjerne disse vaktene. Ti timer er alt for lenge for meg! Mulig jeg får utvidet prosenten i sykemeldinga etterhvert, og hadde jeg hatt mulighet ville jeg valgt kortere dager! Jeg sitter mye stille, og har ikke noe særlige muligheter for å strekke på beina i løpet av dagen. Da blir åtte timer lenge! Men kortere dager er det ikke noe som heter på min arbeidsplass, så jeg må ta ut hele dager. Som du sier, du får bare føle på det selv, hva som fungerer best for deg :)

Jeg er 30% sykmeldt, og har valgt korte dager. Godt for hodet og kropp å slippe 8 timer foran pc. I dag blir det en 5 timers dag, for å fylle ukeskvota. Glad jeg har det fleksibelt. Du finner nok fort ut, hva som passer best for deg. :) Ha en fin dag og god helg. :)

Kortere dager høres veldig greit ut. Men jeg kan også se for meg å slippe å dra ut hver dag, og bare være helt i ro også. Jobben min sier jeg må prøve meg frem til det som gir meg mest ro også. Så de er veldig bra der :)

Kortere dager høres veldig greit ut. Men jeg kan også se for meg å slippe å dra ut hver dag, og bare være helt i ro også. Jobben min sier jeg må prøve meg frem til det som gir meg mest ro også. Så de er veldig bra der :)
Bra med en forståelsesfull arbeidsplass! :) Min nærmeste leder er flink sånn. Tjenestekontoret er det ikke..!

Jeg vurderer gradert sykmelding selv, da jeg sliter veldig med vondt rygg. Men foreløpig så holder jeg ut, og føler det som et nederlag å måtte sykmelde meg allerede nå i uke 17:/ Dumt, men får så dårlig samvittighet.
Men fortsetter det sånn her, tror jeg ikke at jeg har så mye valg.
Kommer nok da til å jobbe kortere dager, eller ta en fridag + resten litt kortere dager.

Jeg jobber 50% nå pga lavt blodtrykk. Og jeg jobber mandag, onsdag og halv fredag. Da har jeg en dag mellom slik at kommer meg litt.

Men kommer selvsagt litt an på type jobb også da, og hva du syns er best for deg.

Mamma til Herman venter lillesøster 12.mars 2014
Taster på appen :-)

Jeg jobber 70 %. Arbeider hver dag, men kortere dager pga bekkenløsning. Det fungerer veldig bra for meg! Men tror d er viktig at man prøver seg fram ;-) Lykke til!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Sniker litt. Spør arbeidsgiver om du kan prøve deg frem så fremt du allerede ikke har funnet ut at det ikke går å jobbe hele dager. Jeg er 38 uker nå og vært sykmeldt siden midten av august pga bekkenløsning og måtte jobbe halve dager (jobber på kontor) pga for mye smerter hvis jeg jobbet hele dager (og da var jeg sengeliggende dagen etter den hele arbeidsdagen). Tenk litt på at du skal klare å fungere hjemme også

Sniker litt. Spør arbeidsgiver om du kan prøve deg frem så fremt du allerede ikke har funnet ut at det ikke går å jobbe hele dager. Jeg er 38 uker nå og vært sykmeldt siden midten av august pga bekkenløsning og måtte jobbe halve dager (jobber på kontor) pga for mye smerter hvis jeg jobbet hele dager (og da var jeg sengeliggende dagen etter den hele arbeidsdagen). Tenk litt på at du skal klare å fungere hjemme også

Arbeidsgiver er veldig åpen om at jeg må prøve meg frem selv. Så det vil jeg nok gjøre de første ukene, for å se hva som fungerer best. Problemet med å jobbe kortere dager for meg, er at vi har kun en bil så da er jeg avhengig av skyss eller må hente min samboer på jobb, noe som vil si at jeg må ut igjen etter å ha vært hjemme. Og da må vi rett i barnehage å hente lillefrøkna. Så det blir ikke helt rolig. Men får se hva det blir til :)

Jeg jobber 50% nå pga lavt blodtrykk. Og jeg jobber mandag, onsdag og halv fredag. Da har jeg en dag mellom slik at kommer meg litt.

Men kommer selvsagt litt an på type jobb også da, og hva du syns er best for deg.

Mamma til Herman venter lillesøster 12.mars 2014
Taster på appen :)

Jobber du 100 %?

Normalt gjør jeg det ja. Men vært 100% sykemeldt siden midten av november. Permisjon nå

Ok, skjønner:) Takk for raskt svar. Er interessant å se hvordan andre med 100 prosent stilling har valgt å gjøre det med tanke på 50% sykemelding.
Håper du har en fin permisjonstid:)

Jeg var 50% sykemeldt i hele desember, da jobbet jeg halve dager de første to ukene, og så hele dager de to neste. Det var definitivt best for meg å jobbe halve dager, for etter en helt dag vat bekkenet helt ødelagt så jeg klarte nesten ikke gå. Da hjalp det fint lite med hele fridager når jeg bare var sengeliggende.
I januar var jeg 70% sykemeldt og jobber tre halve dager i uka. Det fungerte også greit:)

Jeg var 50% sykemeldt i hele desember, da jobbet jeg halve dager de første to ukene, og så hele dager de to neste. Det var definitivt best for meg å jobbe halve dager, for etter en helt dag vat bekkenet helt ødelagt så jeg klarte nesten ikke gå. Da hjalp det fint lite med hele fridager når jeg bare var sengeliggende.
I januar var jeg 70% sykemeldt og jobber tre halve dager i uka. Det fungerte også greit:)

Takk for at du deler dine erfaringer:-) Til nå har jeg gått halve dager, men vurderer å prøve hele dager så jeg kan få noen fridager innimellom. Jeg er uansett på jobb i kjernetiden, og det er da det er travlest. Før jeg kommer på vakt og når jeg har gått, er det roligere. Får se hvordan det blir! Det viktigste må jo være at det fungerer, og høres ut som at du fant gode løsninger som fungerte godt for deg:)

Takk for at du deler dine erfaringer:-) Til nå har jeg gått halve dager, men vurderer å prøve hele dager så jeg kan få noen fridager innimellom. Jeg er uansett på jobb i kjernetiden, og det er da det er travlest. Før jeg kommer på vakt og når jeg har gått, er det roligere. Får se hvordan det blir! Det viktigste må jo være at det fungerer, og høres ut som at du fant gode løsninger som fungerte godt for deg:)
I desember jobber jeg i den travleste tiden, mens i januar jobbet jeg i den rolige tiden. Jeg snakket hele tiden med kollegaene mine om det, for å gjøre det som var best for meg. Jeg fikk bestemme ganske mye selv.
Hva med å gå ned til 40% og jobbe fire halve dager? Mandag, tirsdag, torsdag, fredag? Så har du fri midt i uka pluss helga?

Back
Topp