Fagprøve innen helsefagarbeider

LilleeMille

Gift med forumet
Noen her som har tatt fagprøve som helsefagarbeider ? Den typen som går over 3 dager som kan forklare hvordan dette fungerer ? Evt mappeoppgave. Hvordan Skriver man forberedelsen til fagprøven, den man skriver for å planlegge hvordan man skal gjennomføre ? Hvor detaljert skal denne være ? er det noe oppsett man må følge ?

Noen her som har tatt fagprøve som helsefagarbeider ? Den typen som går over 3 dager som kan forklare hvordan dette fungerer ? Evt mappeoppgave. Hvordan Skriver man forberedelsen til fagprøven, den man skriver for å planlegge hvordan man skal gjennomføre ? Hvor detaljert skal denne være ? er det noe oppsett man må følge ?
Jeg er utdannet helsefagarbeider, (2 år på vidregående og 2 år læretid)
Fagprøven varte i to dager, dag 1 skriftlig del.. Der får du en case, evt en bruker/ pasient, så skriver du aaaaaalt du kan om denne pasienten og evt en aktivitet du skal gjennomføre i dag 2.
Dag 2 skal du gjennomføre alt du skrev å planla på dag 1. Sensorene skal da se på denne aktiviteten:)
Dag 3 er egentlig en evaluering, men det hadde ikke vi :)

Jeg er utdannet helsefagarbeider, (2 år på vidregående og 2 år læretid)
Fagprøven varte i to dager, dag 1 skriftlig del.. Der får du en case, evt en bruker/ pasient, så skriver du aaaaaalt du kan om denne pasienten og evt en aktivitet du skal gjennomføre i dag 2.
Dag 2 skal du gjennomføre alt du skrev å planla på dag 1. Sensorene skal da se på denne aktiviteten:)
Dag 3 er egentlig en evaluering, men det hadde ikke vi :)
**Kortversjon** :P

Jeg tok fagprøven for to år siden nå. Tenker du på forberedelsen til den praktiske delen? Altså det med morgenstell osv. Hvis det er det du mener, så skrev jeg detaljert hva jeg skulle gjøre før stellet, slik som å lese morgenrapport, forberede utstyr, vaske hendene. Også skrev jeg detaljert hvordan et morgenstell foregår, og da rettet jeg det spesielt mot hver enkelt bruker jeg fikk. Jeg prøvde å være så detaljert som mulig, også var jeg nøye med å forklare hvorfor jeg gjorde det slik og slik. Fikk noe oppsett selv, og har heller ikke vært borti noe oppsett. Men prøvde å gjøre det så oversiktlig som mulig, og det er bedre å ta med for mange detaljer enn for få. Synes de var mest opptatt av at jeg forklarte hvorfor jeg gjorde det jeg gjorde, og det å kommunisere med brukeren og fortelle hva jeg skal gjøre.

Håper prøven går kjempebra, og bare å spørre om du lurer på mer :D

Takk :) Er mest nærvøs for å ikke å bestå siden jeg føler alle har en forventling til at jeg skal klare det .
Skal spørre hvis det er noe jeg luer på :)

Viktig å begrunne hvorfor du gjør slik du gjør. Begrunn, begrunn, begrunn ! Og være obs. på dine feil om du gjør det.

Lykke til !

Når skal du ta fagprøven? :)

❤Johannes Emìl 25.04.13❤

Jaa, prøver å tenke på hva hvordan og hvorfor! :p Har hørt at hvis man gjør noe som etter boken er feil, så kan man "redde" seg fra å stryke hvis man begrunner alt! :) får oppgaven i morgen kl 13 :)

Jaa, prøver å tenke på hva hvordan og hvorfor! :p Har hørt at hvis man gjør noe som etter boken er feil, så kan man "redde" seg fra å stryke hvis man begrunner alt! :) får oppgaven i morgen kl 13 :)
Oh, spennende ! :D Har fagprøven min liggende her en plass i flyttekaoset, men..

Dette går så bra :)

Hvor i landet bor du? Hvis jeg får spørre om det :p Fagrpøeve er så forskjellige fra hvor du bor i landet sjø :)

❤Johannes Emìl 25.04.13❤

Oh, spennende ! :D Har fagprøven min liggende her en plass i flyttekaoset, men..

Dette går så bra :)

Hvor i landet bor du? Hvis jeg får spørre om det :p Fagrpøeve er så forskjellige fra hvor du bor i landet sjø :)

❤Johannes Emìl 25.04.13❤

Ok, hvor tok du fagprøven ? Jeg bor i Nord : )

Back
Topp