Lille frø.

Fikk utsatt legetimen min ei uke. Dumt å må vente lengre. Men fordelen er at da er jeg 6 uker på vei, så kan vi forhåpentligvis se et bankende hjerte. Jeg skal be instendig om ultralyd. Håper jeg får :)

Appen <3
 
4+4 i dag, og endelig 14 dpo. Jeg er fortsatt spent hver gang jeg går på do, og "forventer" å se blod. Men jeg har sluttet å gå på do for å sjekke, er mer sånn at jeg kommer på det når jeg først sitter der at "Herregud, enn om det er blod nå". :p

I morgen kommer samboeren min hjem, og da har jeg ikke sett han siden eggløsning :p Denne gangen delte jeg nyheten med han over Skype mens han var på nordsjøen, men kjenner jeg nå skulle ønske jeg kunne delt det med han når vi er sammen i morgen. Men tror uansett det blir spesielt godt å få han hjem. <3

Symptomer:
- I natt hadde jeg skikkelig skikkelig vondt i magen. Sånn at jeg lå og vred meg. Blanding av mensensmerter og luftsmerter. Men med ei skikkelig varm varmeflaske gikk det mye bedre.
- Jeg har begynt å få tilbake de ømme brystvortene, men de er ikke i nærheten så ømme som andre skriver om. Jeg må klemme borti dem for å kjenne at det er noe spesielt.
- I kveld har jeg vært kvalm og uggen. Usikker på om det er "ønskekvalme" eller virkelig kvalme.
- Uren hud... en av de mindre ønskede symptomene.
 
4+5, og jeg er glad for hver dag som går. I kveld kom sambo hjem. Det blir deilig å dele dette fantastiske som skjer.

I dag har jeg hatt litt ømme brystvorter igjen. Ellers er det lite nytt. Vært kvalm på kvelden. Hatt to netter med skikkelig magevondt, så jeg håper det blir bedre i natt. Frykter jeg må ta med varmeflaska når vi skal på høstferie. :p

Appen <3
 
Dagens test: 16 dpo. Til tross for at jeg har hatt positive tester i over ei uke ble jeg så glad for denne flotte testen at jeg nesten går for å vekke sambo :p

Jupp.jpg
 
Oi, så fin test kan jeg ikke huske å ha sett! :D :D
Jeg vet. Den er superfin :D

Men nå er jeg tom for tester. Hm. Har testet en eller to ganger om dagen siden forrige onsdag, så i morgen blir det testepause. Men som den testegale jeg er så har jeg allerede bestilt 10 stk nye graviditetsstrimler. Jeg elsker de positive testene :D
 
Hurra! I dag er jeg 5 uker på vei. Likevel tror jeg det lille frøet bare er 17 dager, altså skal jeg ikke feire hjerteslag før neste onsdag. Men jeg gleder meg. <3

I gårkveld lå sambo og jeg i senga med hver vår baby/svangerskapsbok. Han leste seg opp på Babyverdens svangerskapskalender "til far", og jeg leste i "Baby - et underverk". Det var utrolig hyggelig å ligge slik. Og når vi kom over interessante fakta så stoppet vi og fortalte hverandre. Jeg gleder meg til frøet blir å stort at vi kan kjenne spark på utsiden, så Mummipappa kan "bli kjent" med den lille. :)

I dag våknet jeg småkvalm, og i går la jeg meg småkvalm. Er stort sett på kveldene jeg har kjent litt kvalme, til tross for at jeg har vært flink å spise ordentlig kveldsmat. Men jeg bekymrer meg ikke over svangerskapssymptomer. Det er bare deilig å vite at noe skjer i kroppen min.
 
I dag har jeg vært mye trøtt, og kjenner på lite energi. Fikk lyst til å sove når jeg satt i frisørstolen tidligere i dag. Hehe. Nå har min kjære og jeg hatt en hyggelig kosekveld. Godt å ha han hjemme. Vi har snakket litt om babynavn. Det er artig! :D

Appen <3
 
Nå er magesmertene tilbake. Huff....

Appen <3
 
Om en time starter vi reisen mot Barcelona. Det blir godt med litt skikkelig høstferie. Men jeg er spent på hvordan formen blir i løpet av reisen. Tar på støttestrømper, og tar med varmeflaske og paracet.

De siste dagene har jeg hatt litt ømme bryst/brystvorter, mye vondt i magen, mye uren hud, litt kvalm og trøtt.

I dag er jeg 5+2 :D Og når vi kommer hjem er jeg 5+6. Dette går fort.

Appen <3
 
Om en time starter vi reisen mot Barcelona. Det blir godt med litt skikkelig høstferie. Men jeg er spent på hvordan formen blir i løpet av reisen. Tar på støttestrømper, og tar med varmeflaske og paracet.

De siste dagene har jeg hatt litt ømme bryst/brystvorter, mye vondt i magen, mye uren hud, litt kvalm og trøtt.

I dag er jeg 5+2 :D Og når vi kommer hjem er jeg 5+6. Dette går fort.

Appen <3

God tur Mimmimamma :) :) Ja, tiden går fort når man har noe kjekt å gjøre. Tenk dagen etter du har kommet hjem er du 6 uker! Halvveis til 12. Det er fantastisk!
 
HURRA! Jeg er 6+0! :D

Hjemme etter noen deilige dager Barcelona. Det har vært fullt program hele dagene, så nå blir det virkelig godt med noen fridager til å lade batteriene. :p Hardt med ferie. Jeg har nok blitt ekstra fort sliten på grunn av svangerskapet. Kjente det både på humøret og kroppen. Vi har vært på ferie med familien, og det ble mange spørsmål om ikke jeg ville ha en øl til lunsjen, vin til maten eller en drink i baren. Gleder meg til jeg kan dele de gode nyhetene, men kjenner jeg vil vente til både de og jeg kan glede oss mer over nyhetene fordi det er større sannsynlighet for at det går bra.

I dag var jeg hos fastlegen min. Bestilte timen for å få svar på noen prøver fra tidligere, og jeg har vært i kontakt med han ang. problemer med å bli gravid. Han syns det var morsomt å høre at jeg var gravid. I dag ble det bare en kort prat. Han tar utgangspunkt i første dag siste mens og ikke eggløsningstidspunkt etter eggløsningstest. Jeg fikk ta HCG-prøve, og får forhåpentligvis ta en ny neste uke for å kontrollere stigning. Han ville ha meg inn allerede onsdag for å fylle ut noen papirer. Så skulle jeg få komme på tidlig ultralyd i uke 8-9, og svangerskapskontroll med blodprøver og slikt i uke 12-13. Han ville ha meg inn en gang i måneden, enten til han eller jordmor. Kjenner jeg liker å få så grundig oppfølgning. Er ingen grunn til at jeg skal ha spesiell oppfølgning heller, bortsett fra at jeg har hatt en tidlig spontanabort tidligere i år. Og han fortalte at jeg ikke burde ha over 35 grader på vannet i varmeflaska mi om jeg skal bruke den på magen. Huff, det blir lite smertelindring med så lav temp.
 
Hurra for 6 uker!! Langt på vei allerede! :D :D Halvveis til de magiske 12
 
6+1 i dag, og jeg elsker hver dag som går. Sjansen for at alt går bra er vel større for hver passerte dag. Hurra!

Her begynner sambo å forandre seg litt. Han er mer omtenksom og kjærlig. Spør ofte hvordan det går med meg. Gjør små grep i hverdagen for å lette ting for meg. Kjøper inn litt ekstra godt til meg. I natt lå jeg i fosterstilling i senga på grunn av magesmerter, da vekte jeg han for å finne varmeflaska (som jeg hadde på korsryggen etter legen sa jeg ikke burde ha så mye varme mot magen). Jeg tror han vil bli en veldig god og varm far. <3
 
Etter å ha våknet med mageknip (luft og menskramper) nesten hver eneste natt de siste to ukene har jeg i dag satt i gang tiltak. Håper svisker har satt i gang fordøyelsen tilstrekkelig slik at luftsmertene holder seg unna. Huff, det er ikke bare bare å være gravid. Men foreløpig er alt verdt det! :-D Håper bare på ei natt uten smerter.

God natt :)

Appen <3
 
Det ble ikke ei natt uten smerter. Huff. Dagens forsøk er å kutte ut multivitamintablettene med jern. Hører at jern kan forstyrre fordøyelsen. Så i dag blir det bare folsyretablett.

I dag er jeg 6+2 og jeg er KVALM! :D Absolutt ikke gøy å være kvalm, for man blir så satt ut av det, men det er deilig å ha symptomer. Hurra!

Jeg har begynt å lage fotokalendere for 2014. Pleier å gi det i julegave til foreldrene våre. I tillegg lager vi vår egen familieplanleggings-kalender. Tidligere har vi hatt ei kolonne hver, ei kolonne for bursdager og ei kolonne for søppeltømmingsdatoer. Til neste års kalender skal lille frø få sin egen kolonne :D Frem til juni kan jeg skrive spesielle ting som skjer, ultralyd, første spark osv.
 
6+5 i dag. Tiden flyr faktisk forbi. Det er skikkelig godt. Og som noen her påpekte så er man plutselig x+6, og da er det bare en dag til ny uke igjen.

I dag skal jeg til legen igjen. Tror det var mest for å fylle ut papirer. Jeg får og svar på hcgprøven. Om tallet er lavt/lavere enn antatt vil jeg be om en ny prøve for å måle stigningen. Men jeg begynner å bli ganske trygg på at jeg er gravid. Selv om jeg blir veldig skremt og trist av alle de som må forlate juni2014. Jeg sjekker fortsatt papiret for blod hver gang jeg er på toalettet. Men dette er vel bare begynnelsen av en mors bekymringer.

Ha en fin dag. :)
 
Sitter på venterommet til legen. Har ingen grunn til å tro at alt ikke er bra, men er likevel så nervøs. Vondt i magen og kald i hendene. Huff....

Appen <3
 
Ferdig hos legen. Legetime nr 2 gikk kjempefint. Jeg var nervøs når jeg skulle inn, men med kjempefine hcg-verdier var det ingenting å bekymre seg over. Jeg tok blodprøve 6+0, men etter mine beregninger (fra positiv eltest) var jeg 24 dpo. Og nivået var på 9689! :D Da er det liksom ikke tvil! :D

Så fikk jeg helsekort for gravide, og ultralydtime for tidlig ultralyd. Timen er 13.november, men jeg skal høre om vi får flyttet den så sambo får være med.

Nå må jeg dra. Skal på jentekveld! Dumt å ikke kunne si noe til de ennå, for jeg bobler av glede!
 
Dette er nesten utrolig. Jeg er 6+6 i dag. Snart inne i min 8. uke. :D I dag har jeg vært sinnsykt trøtt, og gleder meg til å finne senga. Har allerede tatt en middagsdupp, men hjalp ikke så mye. Godt det snart er helg. :)
 
Back
Topp