Mange som venter tvillinger?

Hvor mange babiser i magen?

• 1

Votes: 15 57,7%
  • 2

Votes: 2 7,7%
  • 3+

Votes: 0 0,0%
  • Vet ikke enda :)

Votes: 9 34,6%

• Antall som har svart
    26

Dragemamma

Forumet er livet
*MIA*
Jeg har ikke vært på ul, har hatt minimalt med symptomer og har ikke tvillinger i familien - så jeg forventer ikke at det er to stykker i magen.

Men, jeg har nok helt siden jeg ble gravid første gang vært litt fasinert av de som skal ha tvillinger og den spenningen jeg tror det ville vært.

Så nå lurer jeg på: Venter du en, to eller enda flere?

En ventes her, bekreftet på tidlig ultralyd 11+4 :)

Jeg har ikke vært på ul, har hatt minimalt med symptomer og har ikke tvillinger i familien - så jeg forventer ikke at det er to stykker i magen.

Men, jeg har nok helt siden jeg ble gravid første gang vært litt fasinert av de som skal ha tvillinger og den spenningen jeg tror det ville vært.

Så nå lurer jeg på: Venter du en, to eller enda flere?

hahaha, jeg har minimalt med symptomer og har ingen tvillinger i familien - jeg kjenner eller vet ikke om noen med tvillinger heller, ikke engang med bekjente. Dette er nok mitt siste svangerskap (og 4de), og jaggu er der to stk :)

Det skal bli morsomt om det blir mange flere av oss etterhvert som alle drar på ul :) Fia84 skal også ha tvillinger :)

Svarer her selv om jeg nå vet jeg har en i magen! Fastlegen min mistenkte tvillinger pga stor livmor, veldig høy hcg og hjertelyd. Hadde ul i dag som viste en stk sprell levende mini! :) da hadde jeg rukket å bekymre meg litt så når det var en ble jeg litt sånn "bare" en? Haha ikke akkurat bare det!!

Svarer her selv om jeg nå vet jeg har en i magen! Fastlegen min mistenkte tvillinger pga stor livmor, veldig høy hcg og hjertelyd. Hadde ul i dag som viste en stk sprell levende mini! :) da hadde jeg rukket å bekymre meg litt så når det var en ble jeg litt sånn "bare" en? Haha ikke akkurat bare det!!

:) det er rart hvordan man venner seg til en tanke! Når gynekologen fortalte meg at det var to, så spurte jeg: hva mener du med to? hehehe ble litt satt ut kan man si!

hahaha, jeg har minimalt med symptomer og har ingen tvillinger i familien - jeg kjenner eller vet ikke om noen med tvillinger heller, ikke engang med bekjente. Dette er nok mitt siste svangerskap (og 4de), og jaggu er der to stk :)

Det skal bli morsomt om det blir mange flere av oss etterhvert som alle drar på ul :) Fia84 skal også ha tvillinger :)

Spennende!
Om det skulle bli to her så blir alt snudd på hodet :P Da må vi enten flytte etterhvert eller endre planløsningen mer enn vi har planlagt (for vi må bygge litt om for å få inn ett soverom til).

Kan tenke meg det var litt av ett sjokk å få beskjed om at det var to da! Og spess om dere har 3 fra før av og tenkte det hadde vært koselig å bli fire...så blir det 5! :D

Spennende!
Om det skulle bli to her så blir alt snudd på hodet :p Da må vi enten flytte etterhvert eller endre planløsningen mer enn vi har planlagt (for vi må bygge litt om for å få inn ett soverom til).

Kan tenke meg det var litt av ett sjokk å få beskjed om at det var to da! Og spess om dere har 3 fra før av og tenkte det hadde vært koselig å bli fire...så blir det 5! :D

Hehe, vi har to puljer, to som er litt eldre (17 og 19 år) og ei som er 3 år. Har prøvd å få en til i siste pulje i et par år nå, men har mistet to ganger på rad. Da jeg ble gravid nå sist, så forsvant alt av symptomer i uke 8 og jeg trodde jeg hadde mistet igjen. Det hadde vi ikke - det var to stk! Så sånn kan det gå! Vi skulle ha en stk attpåklatt til, men så lite kan planlegges her i livet. Har gått fra sjokk til bekymring til glede til bekymring til lykke til.... nå er jeg veldig innstilt på to stk, så jeg håper bare dette går bra. :) Vi begynte også å tenke på praktiske ting med en gang, men har funnet ut at de løser seg :) Nå håper vi bare på to friske små barn, så tar vi det derifra. :)

• Liker
Reactions: lou
Hehe, vi har to puljer, to som er litt eldre (17 og 19 år) og ei som er 3 år. Har prøvd å få en til i siste pulje i et par år nå, men har mistet to ganger på rad. Da jeg ble gravid nå sist, så forsvant alt av symptomer i uke 8 og jeg trodde jeg hadde mistet igjen. Det hadde vi ikke - det var to stk! Så sånn kan det gå! Vi skulle ha en stk attpåklatt til, men så lite kan planlegges her i livet. Har gått fra sjokk til bekymring til glede til bekymring til lykke til.... nå er jeg veldig innstilt på to stk, så jeg håper bare dette går bra. :) Vi begynte også å tenke på praktiske ting med en gang, men har funnet ut at de løser seg :) Nå håper vi bare på to friske små barn, så tar vi det derifra. :)

Da blir det jo ikke attpåklatter heller da. Når det blir 3 stk mellom 0 og 4 år :)
Unner deg ett godt svangerskap og friske barn!

Her tror jeg det er bare en, var på tidlig ul i uke 7, men man vet aldri ettersom jeg har to livmødre :p

Vet ikke enda :-D

To stk livmødre? Nå ble jeg forfjamset! Oi!

Hehe, ja. Min er delt i to. Heldigvis er dem like i str. For hadde jeg hatt en liten og en stor og om jeg ble gravid i den lille hadde den hatt liten sjans til å klare seg. På en måte kan man si at jeg har hjerteformet for dem er åpne mot hverandre i bånn. Ser det veldig tydelig på ul. Kan legge inn bilde av den, vis jeg får ett bra bilde når jeg skal på ul innen 2uker :) hihi

Her e det 2 stk, begynner å bli vant med tanken. Har en jente på 10 mnd, så veldig hektisk. Men e det noe som vet hvordan oppfølgingen er med 2 stk?

Her e det 2 stk, begynner å bli vant med tanken. Har en jente på 10 mnd, så veldig hektisk. Men e det noe som vet hvordan oppfølgingen er med 2 stk?

Gratulerer med 2 stk! Oppfølging skal være en god del tettere i allefall etter uke 16. Før den tid har ikke jeg fått noe ekstra, til tross for at de er enegget og deler både fostersekk og morkake. Har du en eller to eggede? Jeg vet at vi etterhvert må inn på ul for å se at de vokser, da utvendig mål av magen ikke viser at begge to vokser bra. Noen tvillingmammaer får gå til gynekolog istedenfor lege...

Her vet vi ikke enda. Min mor er tvilling, bestefar til kjæresten min er tvilling, søstera til kjæresten min har tvillinger, og min lillebror skulle vært tvilling. Så her blir det spennende å se :) det sies jo at de med tvillinger i slekta er mer utsatt for å få tvillinger selv, men det er kanskje bare noe som sies :) spennende blir det hvertfall uansett :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp