Noen her som ikke har vært særlig kvalme?

Frk Spent

Mai 2014 mamma :)
Mailykke <3
Sniker fra Mai2014 :) jeg lurer på om det er noen Aprildamer som ikke har slitt med kvalme og oppkast? Jeg er snart 9 uker og har sluppet unna med noen få kvalmebølger som forsvinner hvis jeg roer meg litt ned. I termingruppen min er det mange som er sykmeldte og går på kvalmestillende tabletter. Jeg har mistet 2 ganger før (tidligere enn jeg er nå) og jeg begynner å lure på om dette er normalt. Håper dere som straks er over i 2 trimester vil dele deres erfaring :) :)

jeg har ikke hatt noen plaget med hverken kvalme eller oppkast. :) Og spiren lever i beste velgående! :)
Er like normalt å ha lite plager, som å ha mye plager. :)

Har ikke vært kvalm i det hele tatt faktisk :) Var svimmel en dag, men det gikk heldigvis fort over igjen!!
Jeg var ikke kvalm en dag forrige svangerskap heller, så for meg er visst dette normalt.

Jeg har ikke vært til ul, eller hatt blødninger, eller hørt hjertelyd eller noen ting,
men jeg regner med spiren min har det fint allikevel :)

Opp med haka, noen av oss er bare heldige og slipper den fæle kvalmen, -nyt det du :)

Sniker fra mars2014. Har selv ikke vært kvalm et sekund, men er definitivt gravid, uke 18 nå. :) Så ingen grunn til bekymring, bare vær glad for at du slipper kvalmen. :)

Jeg har heller ikke vært mye kvalm, og har ikke kastet opp. Var på kontroll i dag og fikk se et bankende hjerte og masse bevegelser på ultralyd, er 12+5uker! Så du har ingenting å bekymre deg for, vi er nok av de heldige som slipper unna den verste kvalmen :-)

Min venninne har nesten ikke vært kvalm i det hele tatt, og jeg har vært kjempekvalm. Hun skal ha mars-baby.
Vi har begge vert på UL og sett bankende hjerter inni der:)

Jeg har ikke vært kvalm i det heletatt.
Er 14 uker i dag.
Var ikke spess kvalm med de to andre heller.

Bare litt kvalme nå og da, ikke kastet opp i det hele tatt. Har likevel sett en sprell levende liten krabat på UL i dag :)

Omtrent ikke kvalm,ikke kastet opp! Er 11+5 idag. I mai var jeg også gravid,spydde flere ganger om dagen fra uke 4 til uke 9 men mistet i uke 10 - så det å være kvalm er ikke bare positivt ifht om det skal gå bra el ikke.

Jeg har også innimellom vært bekymret for at jeg føler meg i god form. Litt merkelige er vi;-) Var litt uggen i uke 6 og 7, men etter det har jeg ikke vært kvalm. Er nå 11 + 1. Var greit å få bekreftelse på at alt så bra ut på UL i uke 9. Slappet mer av da. Alt er sikkert bra med deg og spiren!! Nå skal jeg ut på fjelltur:-) Nyt graviditeten:-)

Tusen takk for svar, snille dere <3 jeg ble litt lettere nå og hvis det går bra denne gangen så er jeg sjeleglad så lenge formen er såpass :D

Sniker fra Mai2014 :) jeg lurer på om det er noen Aprildamer som ikke har slitt med kvalme og oppkast? Jeg er snart 9 uker og har sluppet unna med noen få kvalmebølger som forsvinner hvis jeg roer meg litt ned. I termingruppen min er det mange som er sykmeldte og går på kvalmestillende tabletter. Jeg har mistet 2 ganger før (tidligere enn jeg er nå) og jeg begynner å lure på om dette er normalt. Håper dere som straks er over i 2 trimester vil dele deres erfaring :) :)

I mine første 3 svangerskap så var jeg ikke kvalm en enste gang. Denne gangen har jeg hatt noen kvalmebølger, men etter uke 8-9 så ga de seg. Denne gangen har jeg tvillinger, så det kan være grunnen til at jeg ble noe kvalm. Dette er så individuelt og det er mange som merker lite til kvalmen!
Kos deg med svangerskapet, og er du skikkelig usikker, så be om en tidlig ul (det verste du kan få er et nei, men siden du har mistet to ganger før, så får du det sikkert. Jeg hadde mistet to ganger før denne gangen og da jeg mistet eller symptomer i løpet av uke 8, ba jeg om tidlig ul - og der var det to stk gitt :)
Det er ingenting som roer er urolig mammahjerte mer enn et bankende babyhjerte!

Dette er mitt 4 svangerskap, og jeg har ikke vært kvalm i noen av svangerskapene :)

Dette er mitt fjerne svangerskap.. det første var jeg litt dårlig.. Ikke mange dager.. nr 2og3 - kastet opp til jeg var 20 uker.. Denne gang.. Hatt perioder med kveldskvalme, men mest den siste tiden.

Kvalm hvis jeg ikke spiser..

Jeg har nesten ikke vært kvalm, og var ikke det med forrige heller, men alt gikk fint da :-)

Jeg har ikke vært plaget med noe sånn egentlig :) nå blir jeg sliten i bekkenet om jeg har gått mye, eneste :)

Back
Topp