*** IKM uke 42! ***

Ikm 16 pp3. Om jeg har 26 dager syklus. Var plutselig nede i 22 nå. Merkelig!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Ikm 15.okt, pp2 :-)

Ett stykke unna el enda. Hehe.
Cd 10 i dag da. Når var tiden best på dagen for å få ta el test? :-)

Er det noen av dere som vet om man får helt feile resultater hvis man tar EL-tester om morgenen? Har ikke sjans til å få tatt mellom 11 og 15 hver dag...

Hei alle! Ikm 18.oktober. Pp3. El sånn ca første helg i oktober. :)

------------------------------------------------------

IKM uke 39/PP2
Har en gutt født juli '12.

Jeg spotter enda:( hatt mensen i 8 dager nå. Dritt Lei den spottinga før og etter mens.

Så kjedelig!! Jeg føler med deg :( Håper det gir seg snart :)

Hvorfor akkurat da?

------------------------------------------------------

IKM uke 39/PP2
Har en gutt født juli '12.

Fordi LH (hormonet man skal måle i en EL-test) svinger gjennom døgnet i kroppen vår. For å få målt den høyeste toppen i kroppen hver dag så må man samle opp LH-toppen. LH-toppen er på morgenen når man våkner, men så skal det gå over fra blod til urin, så derfor må man tisse på pinnen noen timer etter man har stått opp.

Morgenurin kan gi falsk positiv bare fordi man samler opp LH så lenge, konsentrert urin med mange timer med naturlig LH i kroppen.

Se, jeg har forsøkt å lage en figur for det er så ofte dette blir spurt om;

Forklaringsfigur til LH gjennom døgnet.jpg

Er det noen av dere som vet om man får helt feile resultater hvis man tar EL-tester om morgenen? Har ikke sjans til å få tatt mellom 11 og 15 hver dag...

Du kan få falsk positiv, men dersom du tester en hel syklus og bare får positiv 1 morgen så er det sannsynligvis korrekt. :)

Jeg hadde positiv el test to ettermiddager og morgen tredje dagen. Den formiddagen rykket og nappet det i eggstokkene. Så det var negativ el test den ettermiddagen. Så da var el testene rette! Derre var pp2

Idag starter min fruktbare periode :D:D Syns ukene går ganske fort. Eneste fordel med 24/25 dagers syklus :D
1380266561307.jpg

Taster på appen :)
SA 7 juli 2013

Last edited:
Takk! Da blir det EL-testing i lunchen da! hehehe!

Jeg har pleid å teste ganske nøyaktig kl. 11. Da har jeg gjerne holdt meg en times tid for å forsøke å ikke tisse på 4 timer. Så det blir første gang jeg tisser etter morgenstellet, også drikker jeg litt mindre til frokost enn jeg pleide før og jeg fyller ikke opp vannflasken min på jobb før kl. 11. Hehe.. Da har jeg klart det. Nå trengte jeg bare ta EL-tester 4 dager forrige syklus så da var det mulig å overleve de litt spesielle rutinene. :p

Jeg spotter enda:( hatt mensen i 8 dager nå. Dritt Lei den spottinga før og etter mens.

Usjda. Jeg hadde mensen i 5 dager og spottet i 2 dager etter det, og jeg synes det holdt. Håper du blir ferdig snart. :)

ImageUploadedByBV Forum1380284861.801439.jpg

En meget negativ EL-test på CD 11

Back
Topp