Hvor mye legger barna deres på seg pr uke?

Veeronica

Flørter med forumet
Jenta mi sliter med å legge på seg. Selv om hun spiser ganske greit. Andre som har det slikt?

Jeg vet ikke per uke, men forrige gang jeg veiide han Var det bare to uker si sist, å da hadde han gått opp 300gr.veiier 8100gr nå. Hvor mye veiier di jente da?

Hadde det problemet i starten, men ikke nå lenger ;-) Snuppa er blitt god å rund! Vet ikke hvor mye hun legger på seg i uka, men på 6 mnd kontrollen var hun 70 cm og nesten 9kg.

❤25/2-13❤

Vil ikke si at hun sliter med å legge på seg, men hun er en lettvekter. Hun var 6070 på seksmnd kontroll. Hvor stor (eller liten) er jenten din da?

Om 2 dager er hun 7 mnd og veide 6250 g i dag. Sykehuset mener hun bør gå opp minst 120 g i uka. Var innlagt i mai pga av at hun ikke ville spise fordi hun var så sår i halsen pga gulping og at hun kastet opp noen ganger i uken. Etter innleggelsen har hun ikke gulpet men kastet opp noen ganger i uken. Nå er det 2 uker siden hun kastet opp. I forje uke gikk hun opp 120 g. Men i dag bare 5 g på 1 uke. Må også nevnes at hun var født ganske lita også:)

Har ikke fått sjekket hvor mye i uka, men på 6mndkontrollen veide hu litt over 7kg, da hadde lagt på seg 1kg på 2mnd.. Men syns godt på henne at hu får den maten hu trenger :)
Har du begynt med grøt?

*Emma020213*
*på app'n*

Har ikke fått sjekket hvor mye i uka, men på 6mndkontrollen veide hu litt over 7kg, da hadde lagt på seg 1kg på 2mnd.. Men syns godt på henne at hu får den maten hu trenger :)
Har du begynt med grøt?

*Emma020213*
*på app'n*

Ja, hun spiser 3 grøt måltider og 1 middags måltid + melk til alle måltider :) Så det er i grunn rart at hun ikke legger på seg. :/ vi veier 1 gang i ukers fordi det går sånn opp og ned. Denne uken har hun sovet mere på dagen også. Men er i fin form :)

Hvilke tips har du fått av HS da? Og evet lege! Er du på veiing fordi du føler det er best, eller siden de sier du skal?

Her var vi på veiing 1-2 ganger i uka første 7 ukene ca. Men selv om hun da bare gikk opp ca 40g i uka så gjorde de ingenting! Noe jeg nå i ettertid finner merkelig. Hva var vitsen med å stresse oss opp dit så ofte hvis de ikke gjør noe uansett? Hehe, litt gammel frustrasjon som kommer opp igjen ;)

❤25/2-13❤

Hvilke tips har du fått av HS da? Og evet lege! Er du på veiing fordi du føler det er best, eller siden de sier du skal?

Her var vi på veiing 1-2 ganger i uka første 7 ukene ca. Men selv om hun da bare gikk opp ca 40g i uka så gjorde de ingenting! Noe jeg nå i ettertid finner merkelig. Hva var vitsen med å stresse oss opp dit så ofte hvis de ikke gjør noe uansett? Hehe, litt gammel frustrasjon som kommer opp igjen ;)

❤25/2-13❤

Har ikke fått noe tips. Bare fortsett med det vi gjør sier de. Men detter jo tydelig ikke bra nok. Når jeg var der i går så var det en vikar som veide henne, og hun kjenner ikke den lille med at hun sliter med vekta. For 2 uker siden så gikk hun om bare 50 g i uka. Og det syns helsesøstra oss var lite i forhold til det hun spiser.

De sier vel at det er lurt å passe på. Og mest for min egen del, slapper mere av når jeg vet hun har gått opp:)
Men som du sier. De gjør jo ikke noe med at hun ikke går opp :/

21.02.13 ❤

Jeg gikk bare de tre første ukene på hs, da gikk jeg to ganger i uken,for han la lite på seg. Men så hadde han stramt tungebånd så det var nok det som var årsaken. For da klippet de det og det ble bedre. Men han gren mye og var urolig så da prøvde jeg alt mulig , men til slutt så prøvde jeg erstatning og hele gutten forandret seg til det bedre.

Jeg gikk bare de tre første ukene på hs, da gikk jeg to ganger i uken,for han la lite på seg. Men så hadde han stramt tungebånd så det var nok det som var årsaken. For da klippet de det og det ble bedre. Men han gren mye og var urolig så da prøvde jeg alt mulig , men til slutt så prøvde jeg erstatning og hele gutten forandret seg til det bedre.

Går han fint opp i vekt nå da:)?

21.02.13 ❤

Så du skrev tidligere at hun har reflux. Kommer det mye opp etter hvert måltid?

Lager du mat selv til henne? Da ville jeg i såfall brukt mye meierismør, avocado, poteter, banan... Etc! Ting som er mye fett i og en del karbohydrater.

Har du fortalt HS ordentlig om bekymringen din? Eller evet legen. Hva synes de?

❤25/2-13❤

Så du skrev tidligere at hun har reflux. Kommer det mye opp etter hvert måltid?

Lager du mat selv til henne? Da ville jeg i såfall brukt mye meierismør, avocado, poteter, banan... Etc! Ting som er mye fett i og en del karbohydrater.

Har du fortalt HS ordentlig om bekymringen din? Eller evet legen. Hva synes de?

❤25/2-13❤

Nå har det ikke kommer opp noe på 2 uker. Har bare kommet opp litt små gulp. så det er ingenting til hvordan det var. Hun gulpet litt hele tiden. Blant annet mens hun sov også. Så kastet hun opp mye noen ganger. Men ikke etter hvert måltid. 2-3 ganger i uken kanskje. Men hun har bare gjort det en gang etter vi byttet tilbake til NAN melken igjen. Og som sagt 2 uker siden sist;) tommel opp for det.

Vi laget når hun var 4 mnd. Poteter, gulrot, kålrabi.
Så nå har det gått mest i glass for å se hva hun spiser og slikt. Men takk for tipset:) kanskje det er det som skal til.
Jeg har laget avokado og banan, men det var ikke noe særlig. Men kanskje prøve å bare gi avokado. Og ikke bland banan i. Kanskje det er bedre:) vi får prøve. Ja. HS vet hvor bekymret vi. Bare synd at jeg ikke fikk snakke med noen som kjente til oss der i går. Men heldigvis så skal vi på kontroll på barne pol. På mandag. Men godt å høre om det er andre som sliter med det samme. Å få tips fra andre her inne:) tusen takk:)
Vi får prøve oss på fet mat;)

21.02.13 ❤

Back
Topp