Babyklær

SofieSofie

Lillegutt <3
Januarhula 2014
Hei hei. Sniker meg inn hit fra februar.Terminen ble flyttet fra 2.2 til 28.1 :)

Jeg lurer på hvordan dere gjør med babyklær? Både jeg og samboeren min var rundt 47-48 cm når vi ble født, og jeg syns det er så kjedelig å bare ha kjøpt klær i str. 56 da babyen vil drukne i klærne hvis han er under 50... Men det er så mange som sier "ikke kjøp 50!! Det blir for lite".

Noen som har erfaringer når det gjelder dette? :)

De fleste babyer som ligger på rundt 3500g trenger 50 klær. Spesielt da hvis cm er på 47-48. Hvis ikke blir buksene svært lange. Babyen bruker det en stund også, men det spørs jo litt hvor fort h*n legger på seg. Man trenger jo ikke kjøpe så mye. Og hvis du får for mye av 50 klær eller babyen din blir "stor" kan man jo alltid gi det i barselgave til vennniner.

• Liker
Reactions: H27
Kan kanskje være flink til å kjøpe 50 klær på salg, så bruker man ikke så mye penger på det:)

Til første mann så skaffet jeg bare litt i 50 og litt i 56. Man kan heller kjøpe mer om man trenger det :)

Hei hei. Sniker meg inn hit fra februar.Terminen ble flyttet fra 2.2 til 28.1 :)

Jeg lurer på hvordan dere gjør med babyklær? Både jeg og samboeren min var rundt 47-48 cm når vi ble født, og jeg syns det er så kjedelig å bare ha kjøpt klær i str. 56 da babyen vil drukne i klærne hvis han er under 50... Men det er så mange som sier "ikke kjøp 50!! Det blir for lite".

Noen som har erfaringer når det gjelder dette? :)
Jeg brukte den del i str 50 selv med en baby på 52 cm og 3850.
De i 56 ble for store. Men det varte ikke så veldig lengde da, kun to uker eller noe sånt. Men var kjekt å ha noe som passa helt og ikke alt måtte brettes opp:)
Jeg kjøper litt i 50, for det er det jo ingen andre som kjøper:) og ikke 56 heller forsovidt, for alle tenker det er kjekkere med en str større for da bruker de det litt lenger. Så typisk gave er str 62;p
Men så er det jo så koselig å kjøpe de minste str og da:):)
Har kjøpt noe ulltøy i 50 og 56. Har en del nøytralt etter storebror men var så koselig med litt jente farger og:):)

Herliggutt-jan11*jentebaby-feb14

Når man får utstyrsliste i butikken, står jo det som regel at man trenger ca 8 bodyer. Men som jeg leste i en blogg, er at da må jo babyen aldri gulpe eller bæsje på seg. Ellers må man jo vaske maskiner døgnet rundt for å ha rene klær.Men ikke vet jeg.

Jeg hadde en stk body i str 50, og den ble brukt hjem fra sykehuset - og det var det. Hun var 52 cm ved fødsel riktignok. Men husk at man stort sett får mye klær i gaver.. Vi fikk så mye klær at vi slapp å handle på lenge..

Jeg kjøpte kun noen få plagg i 50 og måtte ut å kjøpe flere da han var 49 cm. Spesielt pysjer var for lange (bodyer kan brettes opp på ermene).

Vi brukte endel 50 og 56 var alt for stort den første tiden. Det er jo ikke nødvendig å kjøpe de dyreste flotteste klærne i de minste størrelsene, men greit å ha litt skift syns jeg

Jeg har fire bodyer og en myk bukse i 50, også har jeg strømpebukse i 50/56. Resten er 56. Tenker det holder til lille kommer, så får jeg heller supplere :)

Termin 15. februar 2014 <3
Taster fra mobilen

Takk for svar, dere :) Er som noen andre skriver her, at det er greit at noen passer i starten og at man slipper å brette opp alt som er.. Selv for noen uker. Jeg trur nok jeg ender opp med å kjøpe litt, også får jeg bare ut og handle litt mer når babyen kommer. Blir han som både mor og far så skal nok 50 passe, men man vet jo aldri :)

Jeg har fire bodyer og en myk bukse i 50, også har jeg strømpebukse i 50/56. Resten er 56. Tenker det holder til lille kommer, så får jeg heller supplere :)

Taster fra mobilen

Det er faktisk sånn jeg tenker også :) Får heller supplere mer hvis man trenger det, så har man hvertfall noe babyen ikke drukner i de første ukene :)

Det er faktisk sånn jeg tenker også :) Får heller supplere mer hvis man trenger det, så har man hvertfall noe babyen ikke drukner i de første ukene :)
Ja, i verste fall får man jo sende pappaen på H&M og kjøpe litt mer :) går nok bra bare man har litt å starte med.

Taster fra mobilen

Ja, i verste fall får man jo sende pappaen på H&M og kjøpe litt mer :) går nok bra bare man har litt å starte med.

Taster fra mobilen

Hehe. Ja, du sier noe der :) Jeg prøver å tenke sånn at så lenge han har noe å ha på seg hjem fra sykehuset og til dagen etter, så er vi innafor. Det som mangler da skal pappaen få æren av å handle inn :)

Vi brukte vel minimalt(evt ingenting) til min på 3910g og 52cm. Spørst jo veldig om han/ho er lang i ryggen når det kjem til body osv. Vi kjøpte mykje kle med fot på, det kunne vi ikkje bruke, sidan foten hans var lang.. Tenkte å kjøpe litt kle i 50 og litt meir i 56. Er jo berre å sende noken på butikken for å kjøpe basic :)

Vi var veldig fornøgd med dei bodyane som har knappar på sidene og ikkje der dei normalt er.. Var veldig mange gangar vi fekk bleie som gjekk igjennom, og då var det greitt å kunne kneppe bodyen av babyen og ikkje ta den over hovudet, slik at det kom tiss/bæsj på heile kroppen :/

Vi har kjøpt noen få plagg i str.50, og ellers fått litt i 56! Sist fikk vi en knøttliten baby som svømte i str.44, så vi har heldigvis litt nøytralt i de minste str. og det som eventuelt skulle mangle, klarer vi å gå å kjøpe, eller sende andre til å handle ;) Heldigvis er det samme årstid vi får baby på, så det meste kan brukes denne gang og :)

Syns det er litt vanskelig å vite om man skal satse på ull eller bomull til klærne som skal innerst. Det er ikke alle barn som tåler ull like godt, selv om den er "kløfri". Kanskje kjøpe et par bodyer og strømpebukser i ull i 50, og se hvordan krypet liker det, og så heller kjøpe mer etterhvert. :eek:
Det er jo ikke allverdens klær de trenger til å begynne med!

Min første var 3990 og 53 cm.
Han brukte 50

Back
Topp