Kommende storesøsken

Waspis

Flørter med forumet
*MIA*
Når får de vite at de skal bli storesøsken?

der dere fortalt det, eller venter dere til uke 12

Vi venter til vi skal fortelle det til hele familien.
Lillesøster har bursdag når jeg er 11 uker, så da kommer vi til å fortelle det til barna på morgenen, også lar vi de fortelle det til resten av familien på bursdagsfesten.
Synes det er hyggelig at hele familien får vite det samtidig :)

Vi sa det for 3 uker siden (er 11+5 i dag) pga min elendige form. Var viktig for oss at de fikk vite hvorfor mamma ikke orker å leke tikken og trenger mere hvile.
De holdt hemmeligheten i to uker, da fikk de lov til å si det siden vi var på tidlig UL.

Nå er jenta vår bare 2 år, å skjønner nok ikke helt sammenhengen, men vi har sagt at mamma har baby i magen.. Men nå prater hu om så mye rart, å vært opptatt av babyer så lenge, at ingen tenker over det om hu skulle si noe om det :P...
Tenker å kjøpe ei bok eller noe om hva det innebærer å bli storesøster når det nærmer seg, hvis noe sånt er å oppdrive da :)..

Venter så lenge som mulig. Sist fortalte jeg han det når jeg var 11 uker, men så måtte jeg to uker senere forklare at han ikke ble storebror allikevel. Det var veldig vanskelig.
Samtidig vil jeg at han skal få vite det før resten av familien, så kan ikke vente for lenge heller. Vanskelig :/

Kommer til å vente ei stund til. Selv om jeg snart er 12 uker føler jeg fortsatt det er tidlig.

Vi snakker om babyen i magen til jenta vår, men hun skjønner nok ikke stort før den er komt ut. Hun er 18/19 mnd når babyen kommer.

Vi snakker om babyen i magen til jenta vår, men hun skjønner nok ikke stort før den er komt ut. Hun er 18/19 mnd når babyen kommer.
Samme her :P 20 mnd imellom, men hun har lært å si baby da ;) Hehe

Kommer til å vente så lenge som mulig. 1-åringene forstår det jo ikke likevel, men største på 3 år får vite det når det ikke kan skjules lenger. Vi har jo fortsatt ikke fortalt noen til hverken familie eller venner, men det tvinger seg frem nå ser jeg.

Jeg prøver å fortelle sønnen min på fire år, hvorfor mamma spyr og vil sove hele tiden. Men han tror ikke på meg at det er noe baby der. Han vil heller ikke ha noe småsøsken så.. lurer litt på hvordan dette skal gå. :oops:

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Tenker å fortelle det til den kommende storesøster(4 år) etter UL i uke 12, hun er allerede overbevist om at hun skal bli storesøster en dag:) Så kan hun få lov å fortelle til familien!

Vibhar fortalt det, han er snart 3 og kaller seg selv alerede storebror. Han tror det er en lillesøster inni magen da :)
Er veldig gøy å prate med han om det. Han syns ikke bilde fra ultralyd så ut som baby da men en brennmanet :) ha ha ha....

Vi fortalte det allerede i uke 7, pga oppkast og dårlig form. Hun på 11 hadde allerede da mistanker pga formen min ;)

Samme her :P 20 mnd imellom, men hun har lært å si baby da ;) Hehe

Så søtt :) koselig med to tette da! Her er det ikke så mange ord enda. Mamma, pappa, nei, ball (bah), der (dæææ). Ja kommer av og til, men tror ikke hun vet helt hva det betyr enda ;)

Tenker å vente så lenge som mulig, helst til oul.(men det blir nok for vanskelig!) Sønnen på 4 er veldig følsom, så må i alle fall vente til jeg er over 12 uker og den største faren for å miste er over. Men gleder meg veldig til å fortelle det til begge to! 2-åringen må jo føle litt på at han også skal bli storebror!

Så søtt :) koselig med to tette da! Her er det ikke så mange ord enda. Mamma, pappa, nei, ball (bah), der (dæææ). Ja kommer av og til, men tror ikke hun vet helt hva det betyr enda ;)
Sååå flink :) Vesla kan ikke så mye enda heller 14 mnd ca er hun! Hun sier: mamma, baba, is(ishj), beeebi, heeeeei, pupp(bup), nammnam(alt som kan puttes i munn), dette er det som går igjen, hun har sagt mer, men det er mer herming, som ikke gjentar seg så ofte :P

Jeg tror vi venter så lenge som mulig. De er 4 og 3 år så når de vet det vet ALLE det ;) :P Men de skal få vite det "først". Så kan de få si det til mine foreldre feks.

Da jeg ble gravid med lillesøster sist så var sønnen min bare 5 mnd. Og han fikk på seg en body hvor det stod "Jeg skal bli storebror" på. Også samlet vi foreldrene våre og filmet det hele. Jeg tror jeg kan finne snutten igjen hvis noen vil se :)

Jeg tror vi venter så lenge som mulig. De er 4 og 3 år så når de vet det vet ALLE det ;) :P Men de skal få vite det "først". Så kan de få si det til mine foreldre feks.

Da jeg ble gravid med lillesøster sist så var sønnen min bare 5 mnd. Og han fikk på seg en body hvor det stod "Jeg skal bli storebror" på. Også samlet vi foreldrene våre og filmet det hele. Jeg tror jeg kan finne snutten igjen hvis noen vil se :)
Jaaa :)

Back
Topp