Din beste spaghetti....?

Linselusa

Forumet er livet
VIP
Mannen klager på tomat smak.
Barna griner på nesa om det ikke er pølsebiter.

Jeg har lagd pose-spaghetti og fra bunn av. Finner ikke den ultimate oppskriften.

Noen som har en god de vil dele?

Å ja. Tok bildet her om dagen til og med.

1378814132570.jpg

Dette da fullkornspasta.
Kyllingkjøttdeig stekt i litt smør med 2 løk og 8 fedd hvitløk, litt oregano og en god dæsj østerssus. Serveres med revne gulrøtter. Skikkelig snaddermat.
**appen**

Hvis han ikke liker tomatsaus så går det an å lage spaghetti carbonara feks. Det er med ostesaus og bacon.

Hva med å lage brunsaus? Her likte ikke frøkna noe med tomatsmak når hu var mindre så lagde brun saus istedet. Det er faktisk godt:)

Sent from my HTC Sensation XL with Beats Audio X315e using BV Forum mobile app

Østerssaus? Hvem hva hvor? :p må ha det inn med teskje:p

Det så veldig godt ut. Får invitere på middag neste gang;):)
Østersaus er sånn tykk ekkel illeluktende greie som setter god smak på all kylling. Får på "innvandrerbutikk" til 20 kroner. Jeg har den på alt av kylling jeg nå, god smak. F.eks kyllingfiletstrimler i tacolefse med salat. ;)

Mannen er skikkelig sær, å er heller ikke glad i saus fra bunnen! Men jeg fant en kjempe løsning :P

1 glass dolmio med ekstra hvitløk
1 pose (Toro?) spaghetti saus. Kok den opp og hell i blender sammen med dolmio sausen, ønsket antall hvitløksfedd, jeg bruker ca 5, gjerne også fersk persille eller fersk basilikum, alt etter hva du liker best!

Når spaghetti og kjøttsausen er på asjetten strør jeg over en god neve jarlsberg ost! Nomnom :)

Ikke det sunneste alternativet, mtp at det ikke er laget fra bånn, men mannen ELSKER det :) Selv lillesøster som ikke liker spaghetti med kjøttsaus, likte denne :)

Min beste må være tacospaghetti :p

Steker tacokjøtt på vanlig måte, har oppi mais, sopp, squash, hvitløk o.l. (alt etter smak og behag). Tømmer en boks med hakkede tomater oppi spagettien når den er ferdig. Supergodt! ;)

Sliter med det samme.. Og klarer ikke kjøpeposene :-) håper noen av disse tipsene er gode :-)

I dag skal vi ha spagetthi med kjøttdeig og løk. Enkelt og greit.
Ingen tomatsaus :) kjempegodt!

Ønsker meg en liten skatt i 2014 :)

Spaghetti med pølse og ketchup (hvis mannen din liker ketchup selvfølgelig).

eller

Stek bacon (skogsbacon oppskjært i små biter) og kok tomatpure+vann+olje. Tilsett bacon oppi "sausen" og topp spaghettien med dette. Veldig godt! Men kanskje ikke helt optimalt dersom din mann ikke liker tomatsmak, og datteren din vil ha pølse...

Nei, jeg har egentlig ikke noen gode ideer.

Denne er tomatfri, med litt smak av kinesisk. Ungene elsker den:

1 pk kjøttdeig (svin eller okse)
2 ss sesamolje til steking
litt ingefær
1 ts kinesisk femkrydder
1 hakket rød chili
1 hakket rød paprika
1 gulrot i skiver
1 pakke sukkererter

Bare å steke kjøttet først, og la resten steke med i 5 minutter.

Jeg pleier å steke strimlet svinekjøtt eller kyllingfilet i biter. Så koker jeg pasta og grønnsaker sammen. Så hiver jeg alt sammen opp i en bolle og har i hvitløkssmør og litt salt. Skikkelig enkelt og godt :)

Pasta carbonara må passe fint da.
jeg lager den ca sånn
bacon biter stekes sammen med finhakket løk jeg bruker ofte skinke igså eller i steden for.
bland sammen 2-3 egg og litt fløte pluss en god del revet ost helst parmesan, men annen ost går også fint, samt litt salt og pepper.
kok spaghetti, helst båndspaghetti, sil av vannet, bland i bacon, løk og osteblandingen, server!
Både store og små liker dette.

Jeg lager verdens beste Pasta/Spaghetti carbonara. ;)

Ikke glad i tomatsaus selv, kan til nød gå om jeg lager fra bunn med ferske tomater og fløte. ( løk, hvitløk og urter pgså da.) ellers er keg mer glad i carbonara eller noe annet med hvot saus, fløte eller ost.

Det er liksom den tomatsmaken mannen ikke liker.
Ennå jeg krydrer masse.
Har du prøvd med kjøttdeigsausen istedenfor, den liker gutta her i huset bedre.

Sent from my GT-P5110 using BV Forum mobile app

Back
Topp