Blør litt..:(

Babyheart

Andre møte med forumet
Nå ble jeg redd..
Er min første det her,så er usikker og blank på det meste.
Startet dagen med dårlig form som vanlig. På dagens første toalettbesøk oppdager jeg at det kommer blod på papiret i det jeg tørker meg:(
Så ringte legen, men er egentlig like blank etter det. Var liksom ikke så mye å gjøre enn å vente å se hvordan formen utvikler seg. De sender ikke inn til UL. Så lurer på om noen har vært borti det? Får ikke til å slappe av nå meker jeg, å skal snart på jobb.

Usj, for en lei situasjon! Går det ikke an å ringe legen igjen? Prøve å overtale dem til å sjekke om alt er bra?
Hvis du maser mange ganger, så gjør de det kanskje? :) Lykke til :)

Jeg har også hatt blødning, og det ga seg etter et par dager. Tok hcg prøve hos lege, og den viste stigning. Var fortsatt ikke helt beroliget, så best priv UL. Der så vi bankende hjerte 7+4. Så blødning trenger ikke å være farlig. Tror det er mange som blør litt. Hvor langt er du kommet?

Jeg går inn i svangerskapsuke 11 (10+0) på onsdag. Så derfor mente legen det var uansett for tili til å ta prøver.. Så måtte bare slappe av. Lettar sagt enn gjort??

Har blødd i begge mine svangerskap før. Det var en gang brunaktig og neste gang friskt blod. Ble veldig redd og fikk sjekket på UL(privat, legen ville ikke henvise) Det var ufarlig, alt var bra med babyene men det kan jo være noe galt også.. Ville fått det sjekket hvis du har mulighet for UL kanskje? det er så leit å måtte uroe seg..
Det er jo vanlig med småblødninger men for noen er jo det tegn på noe galt også så vanskelig å gi råd! Sender deg gode tanker..

Jeg går inn i svangerskapsuke 11 (10+0) på onsdag. Så derfor mente legen det var uansett for tili til å ta prøver.. Så måtte bare slappe av. Lettar sagt enn gjort??

Alle leger har visst ennå ikke fått med seg hvor mye vi bekymrer oss!!! Følg med på blødningen og om det kun er spotter og om den avtar og ikke minst endrer farge. Du har kommet langt nok til at Hcg ikke gir så mange svar lengre. Det vil si at tidlig ul er eneste alternativet, og jeg tenker at det kan være en god investering om man skal få en vordende mor med blødninger til å slappe av!
Du kan jo fortelle legen din at det er det eneste som kan få deg til å slappe av :)

Om blødningene gir seg i løpet av dagen og det ikke kommer mer, så er nok alt i orden. Om den øker, så ville jeg ringt legen igjen og igjen og igjen...

Jeg er gravid med mitt andre barn, til vår store overraskelse!! Jeg blødde i nesten 2 uker, kom masse masse blod, masse klumper og hadde intense smerter! Har hatt en del SA før, så var ikke i tvil om at vi hadde mistet!! Skulle til kontroll på Volvat for å se som alt var ute og at salt såg fint ut innvendig.. Der var det jaggu meg et nydelig individ med bankende hjerte!! :) 10+5 i dag! Om du er redd så skal legen din høre på deg.. Du må forlange at de ser på deg.. Det er ikke bra for verken mor eller barn å gå å vere bekymret hele tiden.. Legen min ville ikke måle HCG nivået etter vtrodde jeg mistet, så jeg sverger til privatklinikk heretter :) Hvertfall når det gjelder svangerskapet! Det koster, men man blir hvertfall tatt på alvor!!
håper og tror at alt er helt fint med den lille spiren din :)

jeg blødde med min første jeg også, i tillegg til å ha intense smerter.. trodde garantert at det gikk galt, men i ettertid tenker jeg at det kanskje kunne være en tvilling som slapp taket.. men det får vi aldri noe svar på.. MEN jeg ble tatt inn til sjekk for å i det minste måle hcg stigning da! Så synes det var dårlig av legen din å avvise deg på den måten! Ring igjen og be om en annen lege!

Jeg selv har hatt blødninger i tidligere svangerskap. Det gikk fint. Gutten er nå 13 mnd :-) det var alt fra litt spotting, til fossblødninger.. Var utrolig ekkelt.

Er vanlig å ikke bli tatt så alvorlig før man er ihvertfall 12 uker. Men er grusomt.

Ville anbefale deg å snakke med legen og fortalt at du ikke klarer slappe av, at du ikke sover og at du ønsker å vite. Kanskje han henviser deg videre?

Ellers ville jeg selv investert i privat UL om du har økonomi til det, eller evt bestilt meg en doppler for å høre hjertelyden (det hjalp meg når jeg hadde blødninger) :-)

Krysser fingrene for deg og sender deg en klem <3

jeg hadde også blødning med min første og ble kald avvist med -ja da er det stor sannsynlighet for at det gikk galt.. ikke noe vi kan gjøre med det!!! hadde blødning i ca en uke med brunt og rødt men galt gikk det i alle fall ikke.. kunne ha spart meg for drøssevis med tårer siden helsepersonell antok at det automatiskt var over..

Synes at det er helt forferdelig å høre om dere som ikke blir tatt på alvor av legen! Jeg ble sendt på UL med en gang, og har fått tett oppfølging hele veien. Skulle ønske det var sånn for alle! :)

Jeg hadde blødninger i uke 11 i mitt forrige svangerskap. Jeg ble også veldig redd, jeg gikk privat og fikk tatt ul. Hjertet banket og alt var i orden.

Alt er nok i orden. Krysser fingrene for deg :)

Du burde i hvert fall ikke jobbe. Best og ta det med ro til til du får sjekket om
Alt er greit.
Lykke til

Nå ble jeg redd..
Er min første det her,så er usikker og blank på det meste.
Startet dagen med dårlig form som vanlig. På dagens første toalettbesøk oppdager jeg at det kommer blod på papiret i det jeg tørker meg:(
Så ringte legen, men er egentlig like blank etter det. Var liksom ikke så mye å gjøre enn å vente å se hvordan formen utvikler seg. De sender ikke inn til UL. Så lurer på om noen har vært borti det? Får ikke til å slappe av nå meker jeg, å skal snart på jobb.
Sniker fra aug ! Eg blødde av og på når eg var 5-8 veke på vei , ble like redd kvar gang.. Men, fant ut at eg bare måtte prøve å slappe av og tenke positivt da det ikkje var voldsomme blødninger , men litt i trusen og på papirer når eg tørket meg.. Ga seg vel i veke 8 ca ;) tok tidlig ul i veke 10 og såg eit bankande hjerte,fødte sønnen min 1 veke over tiden no i aug ;)

Det er skikkelig ekkelt med de blødningene! Jeg ble kjemperedd og urolig. Følte nesten ikke svangerskapet var ekte, turte ikke glede meg over det heller. Blødde daglig i en uke, spotting, friskt blod, brunlig utflod. Viste seg å være lett blødende livmorhals og en rift i skjeden. Men når man ikke vet kan det bety uendelig mye og behovet for svar er stort.

Jeg har også valgt å gå til privat UL begge ganger, sist gang nå på mandag da jeg fikk kramper uten blødninger i livmoren som var ganske intense. Lille baby hadde det bare fint med sterk hjertelyd.

Synes det er dårlig at man får så lite oppfølging og omsorg tidlig i svangerskapet. Man er like bekymret da som senere i svangerskapet. Selv om de ikke fysisk kan gjøre noe for fosteret så kan de gjøre noe for moren og faren som engster seg. Svangerskapsomsorgen handler jo om nettopp det å trygge den gravide.

Men jeg vet av erfaring i yrket mitt at dessverre er det mange leger som etter en stund i yrket ikke lenger nærer det samme engasjementet for pasientene.. Det går på vaner. Har jobbet for flere leger. Og flere med slette holdninger til pasientene sine. De ser på dem som plagsomme! Derfor går jeg til privat helse, fordi jeg føler meg ivaretatt og jeg har lært at de som jobber privat ofte nærer en helt annen pasjon for yrket sitt en de som jobber i det offentlige....

Dette gjelder selvsagt ikke alle. Må bare poengtere det :)

Back
Topp