Dere som har 2 eller flere barn..

Pinkypie

Glad i forumet
Er det stor forskjell på svangerskapene deres? forskjell på om dere ventet gutt eller jente? :)

sist hadde jeg nesten ingen plager, bittelitt kvalme nå og da. Nå er jeg småkvalm hele tiden, er trøtt å slapp. Så det blir spennende å se om det er gutt eller jente gangen her :) Gutt fra før :)

Veldig stor forskjell.. Så hvis jeg ikke får jente nå, så vet ikke jeg altså :p

Jeg hadde ikke stor forskjell på de tre første (jenter alle sammen), jeg hadde rett og slett ingen symptomer. Nå når jeg ble gravid så fikk jeg ømme bryster, frøs og var kvalm. Så veldig annerledes. Så forsvant alle symptomene forrige uke, og jeg ble redd for at jeg hadde mistet. Fikk en UL og den viste to stk babyer. Så det var grunnen til at denne gangen var annerledes enn de første tre. :)

Jeg har vært mye dårligere denne gangen. For vært svangerskap har jeg blitt dårligere og dårligere (dette er 3.). Har fra før en jente og gutt...

Var veldig dårlig med nr 1 frem til uke 20, kasta opp daglig. Når kvalmen var over fikk jeg høyt blodtrykk og sf :p Eldste er jente.
Med nr 2 var jeg mye kvalm og slet med en bihulebetennelse som jeg ikke ble kvitt før langt over halvveis. Kjempe ømme pupper og fikk den stripa på magen. Nr 2 er gutt.
Nå er jeg like kvalm som sist, svimmel og trøtt. Har ingen følelse på hva det blir denne gangen :p

Første er gutt.
Uplanlagt, så fant det ikke ut før i uke 8, men fikk mistanke pga en "influensa" som aldri gav seg.. hehe.. så jeg var kvalm daglig fra uke 6/7 ca og av og til kasta jeg opp. Ble kvalm av all slags mat. Kun tomat jeg kunne spise uten å bli kvalm. Frøys mye. Mye trøtt og sliten.
Andre var også gutt.
Kvalm daglig fra uke 7 ca og kasta opp av og til. Men rundt uke 8 ble jeg mye værre og ble inlagt pga hyperemesis. Frøys mye og mye trøtt og sliten

Nå tredje gang fikk jeg halsbran og kvalme FØR jeg testa positivt. Dvs fra ca uke 3.. Og har siden blitt bare dårligere og dårligere. Og ble innlagt for hyperemesis nå i uke 7/8. Denne gangen holder jeg på å koke over (varmt). Ekstremt mye halsbrann. Trøtt og sliten. Og hormonell.. så føler ikke det er likt denne gang. Men så mistet vi nr 2. Så igrunn er alt snudd på hodet nå pga det. Så jeg aner ikke. Blir utrolig glad uansett bare det er en levende baby :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Er det stor forskjell på svangerskapene deres? forskjell på om dere ventet gutt eller jente? :)

sist hadde jeg nesten ingen plager, bittelitt kvalme nå og da. Nå er jeg småkvalm hele tiden, er trøtt å slapp. Så det blir spennende å se om det er gutt eller jente gangen her :) Gutt fra før :)
Akkurat samme her... Gutt fra før her og:)

Er mye dårligere... Har ikke hatt ømme pupper før, og heller ikke denne hodepinen. Har heller ikke kastet opp så mye, bare vært kvalm. Har blitt dårligere for hver gang, har to gutter fra før.
Men, tror også det kommer av at nå har jeg jo veldig få muligheter for å hvile. Med nr. en lå jeg jo og slappet av fra jeg kom hjem, og sist hadde jeg en å ta meg av. Nå et det jo fullt kjør...

Jeg har en jente og en gutt fra før. Svangerskapene var ikke så veldig forskjellige.
Med gutten var jeg nok litt kvalmere enn det jeg var med jenta. Men ikke så veldig stor forskjell.

Fikk først gutt - veldig lite plager. Halsbrann mot slutten og vondt når riene kom ;)
Med nr to, en jente, var jeg litt kvalm før uke 12. Fikk sånne "sting" fra bekkenet og ned over bena så jeg mistet balansen helt - men det ble bedre med mindre belastning da jeg var litt sykemeldt (går mye i jobben). Men det med de stingene vet jeg ikke om hadde noe med at det var jente, heller at det var det andre svangerskapet.

Begge gangene har jeg ikke fått stort annet enn mage. Ikke lagt på meg mer enn mage ;)

Back
Topp