Slag i magen - er det farlig?

Totette<3

Flørter med forumet
Jobber som lærer. Dette skoleåret har jeg en elev som er veldig voldelig av seg. Han blir kjempesint og klarer ikke fortelle hva som er galt. Istedet tyr han til vold. Han slår og sparker, kaster stoler og ellers alt hva han kommer over. Merker at jeg anspenner meg myyyye på jobben for tiden. Føler jeg alltid må være på vakt. Han har enda ikke hatt antydning til å slå meg, men han har slått medelever rett framfor meg uten at jeg har klart å avverge det. Han har slått og sparket dama på SFO etter skoletid. Årsaken til at hun fikk spark og slag var at en medelev hadde sagt at det han bygde i sandkassa var teit, så for å beskytte hadde hun måtte holde eleven nede.

Jeg er alene i klasserommet som oftest, bortsett fra 4 timer i uka da en annen lærer har spes.ped. med en annen elev i klassen. + en dag i uka når samme elev har assistent. Så jeg bruker fryktelig mye energi på å holde denne sinnataggen under oppsikt til enhver tid og er selvsagt livredd for at når han først slår meg så kommer slaget til å komme i magen. Ville fosteret tatt skade av et slikt slag? Går og bekymrer meg for det hele dagen og føler at jeg ikke får gjort jobben min skikkelig pga det..

Spørs vel hvor hardt gutten kan slå..?
De sier jo at embryoet/fosteret ligger godt polstret inni der... I tillegg ligger den jo veldig lavt nede i bekkenet de første månedene. Men om du får et slag i magen som er betydelig sterkt bør lege kontaktes uansett.
Hvor langt er du på vei? Vet f.eks. din kollega at du er gravid?

Min lege sa det var meget sjelden fosteret ble skadet av et slag i magen, men hun ville at jeg skulle holde meg unna utagerende situasjoner allikevel . (Jobber i akuttpsyk). Men du skal jo ikke gå på jobb å være engstelig... Jeg hadde tatt opp det med sjefen!:)

Tror jeg hadde tatt det opp med sjefen. Det er jo alltid bedre å være på den sikre siden :)