Hårfall

Bruker72am

Flørter med forumet
Sliter med veldig mye håravfall :( dette begynte rett før gutten min ble 3 mnd gammel. Flere som opplever det? Tips til hvordan forhindre det? Håret mitt ble så fint under graviditeten. Er redd jeg blir skallet hvis det fortsetter sånn :(
 
Jeg og!! Begynte 6-8uker etter fødselen med litt. Og nå de siste par ukene med MASSE!! vil anbefale deg å bruke nisim sjampo og balsam. Finner den hos frisøren :) :) og den funker!!! Men du må nok gi det noen uker før du merker forskjell

♡ Linn-Kristin ♡
 
Jeg har også begynt. Det er helt vanlig og gir seg etterhvert. Skikkelig kipt når det står på også får man så lekker pannelugg etterpå ;)


Jente født juni 08
Gutt født mai 13
 
Jeg har også begynt. Det er helt vanlig og gir seg etterhvert. Skikkelig kipt når det står på også får man så lekker pannelugg etterpå ;)


Jente født juni 08
Gutt født mai 13
Ja helt vanlig :) er pga hormonene og alt som skjer med kroppen etter et svangerskap og fødsel. Men det kan bremses :)

♡ Linn-Kristin ♡
 
Jeg og!! Begynte 6-8uker etter fødselen med litt. Og nå de siste par ukene med MASSE!! vil anbefale deg å bruke nisim sjampo og balsam. Finner den hos frisøren :) :) og den funker!!! Men du må nok gi det noen uker før du merker forskjell

♡ Linn-Kristin ♡
Er den veldig dyr? Hvis det funker, så er jeg villig til å investere i det! Det ligger hår overalt i huset...på senga,sofa, teppe, klær...u name it...
 
Her også er det så mye hår når jeg grer meg/vasker håret at jeg holder på å bli tussete...! Håper det snart gir seg, selv om jeg har nok av hår å ta av :p
 
Er den veldig dyr? Hvis det funker, så er jeg villig til å investere i det! Det ligger hår overalt i huset...på senga,sofa, teppe, klær...u name it...
Husker ikke helt nøyaktig. Tror det er 239kr pr stk. Og anbefalt å bruke både sjampo og balsam. Skal vaske to ganger og avslutte med like mye balsam som du brukte på begge vaskene til sammen. Hør om du også kan bruke fast sjampo. Også fra nisim. Litt usikker på hva selgeren sa om håravfall på den.. Den koster 398kr for begge deler. Vi har en haug av kunder som sverger til nisim :) spesielt gravide/etter svangerskap og eldre son bruker en del medisiner :) vel verdt et forsøk!

♡ Linn-Kristin ♡
 
Sånn er det her og. Fikk mye tykkere hår under graviditeten, men nå føles det som alt detter av.. var sånn forrige gang og.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Sånn var jeg med storesøster og nå er det i gang igjen...heldigvis har jeg tykt hår i utgangspunktet så har jo litt å gå på men fryktelig plagsomt når man vasker håret og tetter sluken ett par ganger før man er ferdig :p
Prøvde Bvitaminer sist, men syns ikke det hjalp noe særlig da, men hørt mange får godt resultat av det så verdt ett forsøk:) Normaliserte seg etter ett par måneder :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Har gjort med alle mine så lenge jeg har ammet......

Sent from my GT-P5110 using BV Forum mobile app
 
Vanligvis mister man en viss mengde hår, men når man er gravid tar kroppen vare på alt og de fleste mister mye mindre. Etter graviditeten(ca.tre mnd.etter når de fleste gravidhormonene er vekk)mister man det "overflødige", og det er MYE ;) Detta skjer også med de som ikke ammer, så er visst uavhengig av amming. Detta er hvertfall forklaringa jeg har fått ;)
Her blir det tette sluk, hår i vasken, på gulvet og i bleia til lillemann ;) Er på vei til å få Mikke Mus viker og pannelugg, men er heldigvis like blid..hahaha ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Ja, kan skje helt uavhengig av om man ammer eller ei, veit om flere som ikke ammer som røyter og. Men jeg lurer på om det er avhengig av hvor mye hår "ekstra" man hadde under graviditeten, hvor mye man siden mister? For jeg merka ingen forskjell på håret da jeg var gravid, og har heller ikke mista noe så langt... Mini er snart 4mnd og jeg fullammer.
 
Vanligvis mister man en viss mengde hår, men når man er gravid tar kroppen vare på alt og de fleste mister mye mindre. Etter graviditeten(ca.tre mnd.etter når de fleste gravidhormonene er vekk)mister man det "overflødige", og det er MYE ;) Detta skjer også med de som ikke ammer, så er visst uavhengig av amming. Detta er hvertfall forklaringa jeg har fått ;)
Her blir det tette sluk, hår i vasken, på gulvet og i bleia til lillemann ;) Er på vei til å få Mikke Mus viker og pannelugg, men er heldigvis like blid..hahaha ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Det er helt riktig :) det har med hormoner å gjøre, ikke amminga. Men noen kan få det forsterket pga amminga. Hvis den tar så mye energi/næring fra kroppen. Men det vil merkes med tap av mange kg først og fremst.
Alle er ulike. Og kropp og sinn takler hormonet ulikt. Så det har nok ingen sammenheng med om du mista mye eller lite under svangerskapet. Men mer om hvordan kroppen håndterer det som skjer :)

♡ Linn-Kristin ♡
 
Rase av her også derfor børster jeg bare håret når jeg har vasket det og håper det hjelper bitte litt:p
 
Her røtes det også veldig mye for tiden. Har vel holdt på den siste måneden. Ser ikke ut når jeg kommer ut av dusjen. Hår over alt. Blir heldigvis bedre etter hvert.
 
Vanligvis mister man en viss mengde hår, men når man er gravid tar kroppen vare på alt og de fleste mister mye mindre. Etter graviditeten(ca.tre mnd.etter når de fleste gravidhormonene er vekk)mister man det "overflødige", og det er MYE ;) Detta skjer også med de som ikke ammer, så er visst uavhengig av amming. Detta er hvertfall forklaringa jeg har fått ;)
Her blir det tette sluk, hår i vasken, på gulvet og i bleia til lillemann ;) Er på vei til å få Mikke Mus viker og pannelugg, men er heldigvis like blid..hahaha ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

God forklaring :) Takk! Det begynte akkuratt når lillegutt va 3 mnd. Har og fått store viker. Er forferdeligt. Har heilt panikk. Tørr ikkje gå til frisøren, for no må eg bare spare på det eg har igjen :D
 
:confused: Ååå raser av her også! Er hår overalt, fyller sluket, i bleiene, på pcen nå, over hele meg etter dusjing, halvveis i munnen på minsten under amming... :alien
 
Hehe, godt at det ikke er bare meg. Men hvor lenge varer det dere som har opplevd det før? og kan man faktisk gjøre noe eller er de dømt til å falle liksom? :p Tror jeg skal holde håret i en flette hele tiden jeg... Er så lei av å se hår overalt nå.
 
Back
Topp