Noen som spiser salami?

Er det en sjanse å ta? :)

Siden det er anbefalt å ikke spise det er det, i mine øyne, absolutt ikke verdt sjansen. Det er ekstremt sjelden at det er noe farlige bakterier i norsk mat, men tenk på konsekvensene hvis man skulle være uheldig. Et svangerskap er bare 9 korte mnd av livet, og alle kan klare seg uten spekemat i 9mnd;)

Jeg tar ikke sjansen.. Spiste det med eldste for da visste jeg det ikke.
Og når det gjelder salami så er det så vanskelig!!! deilig salt pålegg, mmmmm. Har bedt mannen slutte å kjøpe det så jeg slipper å bli fristet;)

mener jeg har lest et sted at man kan fryse spekemat i antall timer, så kan du spise det... så det kan du gjøre!!

Jeg tar ikke sjansen. Gjorde det før jeg fant ut at jeg var gravid da. men det er for sent nå.. Ikke noe å gjøre med det. Derimot tar jeg fortsatt kattesanden fordi gubben glemmer det.. Så her må jeg piske gubben på plass..

jeg tør ikke. syntes ikke det er verdt det! men det eneste som frister er jo fenalårene som henger til tørk på låven å alt det hjemmelagde spekekjøttet på kjøkkenet!
Bor med 5 andre som elsker det så vanskelig å holde seg unna!
Men alt for minien !

Å herregud... hva med julematen når den kommer!!! NOO!! :D

Men er det ikke safe å steke det? Typ på ostesmørbrød, eller bare steke spekeskinke.. Mmm :)

jeg spiser salami. både lege og jordmor sa at det gjaldt om å ikke være hysterisk. Jeg anser det som langt farligere å røyke eller bruke tabletter under svangerskapet en å spise en skive med salami. Hva er sjangsen for å bli syk av slikt pålegg i norge med så strenge krav? I tillegg er f eks gildes jubelsalami behandlet på en slik måte at listeria bakterien ikke trives. Nå spiser jeg ikke salami hver dag. Men hvis jeg vil ha en skive med salami, da spiser jeg en skive med salami. Dette er mitt første svangerskap, å jeg forstår alle som holder seg borte, men jeg anser meg ikke som noen risktaker når jeg har spist en skive salami.

Jeg hadde droppet det, som flere har sagt, det er bare 9 mnd av hele livet og absolutt ikke verdt det. Men hvis du liker det så kan du jo varme den ordentlig, da kan den spises :)

Jeg er feig og dropper det. Sikkert av ren uvitenhet, men det skal jeg klare å avstå disse månedene. :)

All spekemat kan trygt soises om det er varmebehandlet. Så forrige gang gikk det mye spekemat/aalami ol på pizza f.eks. hehe..

Og jeg har hørt at gilde (?) Har en tyoe salami som er varmebehandlet under tilberedningsprossessen. Og den skal være helt trygg for gravide

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Nope. Holder meg unna slikt. Er ikke så viktig foe meg disse mnd. Masse annet man kan spise :)

Spiser uke spekemat eller salami. Legen mente at det helt sikkert ville gå fint å spise det, men han ville ikke anbefale det. Det gjør meg ingenting å vente i 9mnd før jeg kan spise salami igjen:)

Spiser uke spekemat eller salami. Legen mente at det helt sikkert ville gå fint å spise det, men han ville ikke anbefale det. Det gjør meg ingenting å vente i 9mnd før jeg kan spise salami igjen:)
Skulle selvfølgelig stå: Spise IKKE salami, ikke uke :p

Spiser ikke Salami fordi jeg hadde aldri klart lukten av det nå når jeg er gravid :P

Neida, men når jeg vet det er en risiko (uansett hvor liten den er), så tar jeg ikke den så lenge det finnes andre alternativ :) Synes ikke det er hysterisk, men prøver å gi barnet mitt de beste forutsetninger for liv som jeg kan :)

Nei, holder meg unna spekemat. Men jeg spiser det varmebehandlet på pizza, ostesmørbrød ol. Jeg har sett hva slike bakterier kan gjøre med ett foster, og det unner jeg ingen. Og det skal tross alt bare en liten infisert bit til. Jeg hadde heller tatt meg en røyk og ett glass vin fremfor en bit med salami, selv om det selvfølgelig også er uaktuelt.

Jeg dropper det hvis jeg ikke lager toast eller steker de i ovnen først.

Både legen å jm sier at det er fyfy her!

♥ Prinsesse 03.06.12 ♥
♥ Venter 23.02.14 ♥
★ Sladrer med PrinsOgPrinsesse Mamma og RonjaR★

Back
Topp