Hjelp!!

Mimmino

Blir kjent med forumet
Oppdaget netopp veldig mørk brun/nesten rød kraftig utflod. Minnet om tidlig mensen nesten... Ble veldig redd! Hva gjør jeg?

Ring legevakta og hør med dem! Lykke til :)

Det er ikke så fryktelig mye å gjøre dessverre :( Men har opplevd det selv og det er fryktelig skummelt. Jeg la med ned og prøvde og hvile til det gikk over. Hos meg var det sprukkne kar og et sår på livmortappen som gjorde med tullerusk i ca 1,5 uke til og fra.

Det er normalt med mye utflod i perioder i graviditeten og det kan se ut som det er mer blod en det egentlig er p.g.a det. Du får ringe til legen i morgen tidlig og be om en hcg målning eller ultralyd. Får du ikke ultralyd se om du kan få skaffet deg time på privatklinikk med UL så du får slappet av.

Lykke til!

Det var slik det begynte med meg da jeg mistet i mai, men alle er ikke like og det er ikke sikkert det går den veien for deg , hvor langt er du på vei ?

Det kan ikke stoppes, så det holder nok å ringe legen i morgen for å få time (og legge deg ned og ta det med ro nå). Du får da sikkert tatt blodprøve for å se hva Hcg forteller. Det er ikke unormalt med utflod eller blod, men det skal alltid undersøkes hva det kommer av. Krysser fingrene for deg! klem

Oppdaget netopp veldig mørk brun/nesten rød kraftig utflod. Minnet om tidlig mensen nesten... Ble veldig redd! Hva gjør jeg?
Ring legen! Jeg har blødd i fire uker, of har blitt tatt alvorlig hver gang jeg har tatt kontakt. Vært på to UL, og skal på den tredje på mandag.

Krysser fingrene for deg!

Som de andre sier, ta kontakt med legen. Jeg tror de fleste gravide som opplever blødninger blir tatt ganske seriøst når de ringer inn. Håper du får svar og at alt er bra! <3

Masse lykke til, håper alt er bra og at det bare er en uskyldig blødning..:)

Hmm... jeg hadde det i starten (da jeg skulle hatt menstruasjon+1 uke), men det var bare gammelt blod som hadde gjort seg klar eller noe. Men har du mye burde du ringe legen ja :)

Håper det går bra med deg og spiren!

Det var slik det begynte med meg da jeg mistet i mai, men alle er ikke like og det er ikke sikkert det går den veien for deg , hvor langt er du på vei ?
8 uker og 3 dager, forsvant litt i natt, men kom tilbake nå. tykt og veldig mørkt . Beklager alle detaljne mine, men er veldig begkymret så veldig kjekt å høre andres erfaringer.
Håper selvsagt alt går bra, å har hørt flere plasser at det kan være normalt?
Føler meg helt fin ellers, har hatt litt ekstra energi oppi all trøttheten i det siste og!
har hatt litt kramper i magen, akuratt som menssmerter, men det er vist og normalt!

Hmm... jeg hadde det i starten (da jeg skulle hatt menstruasjon+1 uke), men det var bare gammelt blod som hadde gjort seg klar eller noe. Men har du mye burde du ringe legen ja :)
Er jo på denne tiden jeg skulle hatt mensen, gjerne det har noe med det å gjøre? er jo ikke mengder, men nok!
Det hadde jo vært en fryktelig lettelse!
Skal til legen på mandag :)
Setter såååå stor pris på alle svar jeg har fått her inne til nå <3

8 uker og 3 dager, forsvant litt i natt, men kom tilbake nå. tykt og veldig mørkt . Beklager alle detaljne mine, men er veldig begkymret så veldig kjekt å høre andres erfaringer.
Håper selvsagt alt går bra, å har hørt flere plasser at det kan være normalt?
Føler meg helt fin ellers, har hatt litt ekstra energi oppi all trøttheten i det siste og!
har hatt litt kramper i magen, akuratt som menssmerter, men det er vist og normalt!
Føler virkelig med deg :( dette er ikke noe kjekt men har hørt om flere det har gått bra med selv om det ikke gjorde det med meg . Ikke noe kjekt å ikke vite i hvert fall . Krysser fingrene for deg

Legen min sa også at dersom det ikke var friskt blod, var det ikke farlig. Men har en optimistlege uten sidestykker, så ikke alltid godt å vite med han, tenker alltid på det positive han :P

Legen min sa også at dersom det ikke var friskt blod, var det ikke farlig. Men har en optimistlege uten sidestykker, så ikke alltid godt å vite med han, tenker alltid på det positive han :P
Er jo bra å være positiv:) men kan gjerne bli for mye?

Jeg hadde noe som kalles en Blighted ovum. Du kan ha symptomene på at du er gravid, men fostersekken er tom. Var plaget med brunt utflod å småblødninger i perioder. Men har lest om mange som har hatt blødninger som det har gått bra med :) krysser fingrene for at det ordner seg for deg. Ville spurt etter en ultralyd hvis jeg var deg. Ikke noe godt å gå å bekymre seg.

Under sist svangerskap fikk jeg min første blødning når jeg var mellom 7-8 uker på vei. Hadde noen blødninger helt fram til gutten ble født i uke 38 :-) var like ekkelt hver gang jeg fikk en blødning, men med meg gikk det bra :-) jeg ville snakket med lege om å få UL. Aldri gøy å bekymre seg.

Gynekologen min så i går at det er langt fler som blør enn man tror, og at det oftest går helt fint :)

Back
Topp