Barnets navn

Bergen89

Glad i forumet
Januarhula 2014
Jeg har tre navn på listen min, barnefar er uenig, og han krangler om alt. Så jeg har bestemt meg for å velge navn uten hans godkjenning. Gjør dette meg til en skikkelig drittkjerring? Han er så slem med meg at jeg velger å ikke ta hans etternavn med heller.. Har spurt han om en liste med navn, noe han ikke ville gi meg..

Jeg har jo fått med meg at dere ikke har noe godt forhold, så da blir jo hele situasjonen kjempe vanskelig.
Vil han ikke gi noen navneforslag så kan man ikke heller ta så mye hennsyn og faktisk velge et navn han liker uansett...!
Man får jo håpe at situasjonen roer seg og at samtalene går bedre dere i mellom etterhvert, men skjer ikke det kan man faktisk ikke ta hennsyn til alt han måtte ønske seg heller! Det går jo bare ikke!
Så får han heller mene det han vil, for er han ikke snill med deg så kan han faktisk ikke forvente at du skal være snill med ham.

Jeg krysser fingrene for at dere finner en bedre tone, så det blir lettere dere i mellom både for deg og for den lille jenta.

Ja, jeg håper jo virkelig at situasjonen skal bli lettere. Prøver å ikke la meg rive ned i hans nivå angående oppførsel. Jeg prøver å fokusere 100% på barnet, og barnet vil jo ha en pappa. Æsj, alt e så vanskelig. Jeg gir han litt tid, alt kan jo forandre seg når hun kommer, forhåpentligvis..

Sett lille jenta og deg i første rekke, om han vil være med må han vise at han vil det og ikke være egoistisk!
Barnet vil ha en pappa, men barnet vil ikke ha en pappa og en mamma som ikke klarer komme overens, så for å være pappa må han faktisk komunisere med deg på en voksen måte. Dere trenger ikke være pærlevenner, men dere kan ikke bruke energi og tid på krangling. Det gjør ingen av dere noe godt.

*klem*

Ja, jeg håper jo virkelig at situasjonen skal bli lettere. Prøver å ikke la meg rive ned i hans nivå angående oppførsel. Jeg prøver å fokusere 100% på barnet, og barnet vil jo ha en pappa. Æsj, alt e så vanskelig. Jeg gir han litt tid, alt kan jo forandre seg når hun kommer, forhåpentligvis..
Får virkelig håpe det for bebisen sin skyld. Men noen mennesker forandrer seg aldri. Men er nok en grunn til at akkurat denne lille prinsessa skal komme til verden. Og uansett hvor håpløs den andre delen er, så får vi tenke på uten h*n hadde ikke denne lille blitt til.

Jeg er enig. Kommer ikke til å spille spillet hans videre, gidde meg så fort jeg skjønte hva som foregikk der. Jeg oppfører meg voksent og konkret ovenfor han heldigvis. så han kan ikke ta meg på noe hittil.

Sånn jeg "kjente" han var han jo en skikkelig oppegående og ordentlig person, men nå har han vist sider av seg som virkelig skremmer meg! Håper han endrer seg for barnet sin del :)

Håper hun arver hans utseende, for han er en veldig pen fyr syns jeg :)

Be han komme med liste men navn han liker, ellers bestemmer du 100% selv. :) Herregud, høres ut som en drittmann. Godt du ikke har sunket på hans nivå. ;)

Ja, har fått listen hans.. Den besto av ett navn, eller, ett dobbelt navn, og tro meg. Det var ikke ett fint navn! Har lyst å skrive det innpå her, men han e sikkert den eneste i verden som har funnet det navnet enno... Men jeg har bestemt fra langt tilbake at mine barn ikke skal bære dobbelt navn, ettersom jeg har fire navn, og det er alt for mye.

Det er leeeeenge til navnet MÅ bestemmes. La navnene ligge å modnes i bakhodet, ikke stress med det enda.

Om jeg var alenemor hadde det bare blitt mitt etternavn. Fornavn hadde jeg nok ønsket at han skulle være enig i, men hadde ikke tatt så mye hensyn om han oppførte seg dritt. Liiiiitt usikker på om hans underskrift kreves da. Han har rett på medbestemmelse for han har fremdeles foreldreansvar.

har søkt litt på nettet ang det der, og det er den av foreldrene barnet bor hos, som har rett på å registrere navn. hadde vi vært samboere eller gift, så ville det blitt automatisk delt foreldrerett, men det blir det ikke her ved mindre jeg krysser det ut på papirene når hun er født. derfor trenger jeg ikke hans underskrift.

Back
Topp