Sykemelding

Bergen89

Glad i forumet
Januarhula 2014
Jeg føler meg skikkelig skrøpelig, men jeg virkelig virkelig mistrives i jobben min! og det er kanskje ikke den mest krevende jobben.. Men jeg er så sliten da! sover fryktelig dårlig om natten, har masse masse hodepine på jobben, og glemmer ALT til en hver tid! Har fått kjeft av sjefen ( som er en voksen dame med egne barn) fordi hun mener jeg ikke gjør jobben min siden jeg glemmer ting, og hun vet godt at jeg er gravid! Jeg gjør så godt jeg kan, skriver ned for å huske til og med.

er dette en så dårlig grunn at jeg ikke kan få meg litt fri fra dette helvetet?

Jeg ville snakket med legen uansett. Men når du er sliten og det begynner å gå på psyken bør legen hjelpe deg. Om du ikke blir helt sykemeldt, så bør du få redusert tid på jobb. Og sjefen din har plikt til å legge tilrette for deg, ellers bryter hun regler. Det bør også nevnes for noen. Ring legen i morra tidlig å få en "haste" time.

Ja, forsøk å få deg en sykmelding! Det er ikke bra for lillenurk at du sliter deg ut heller! Jeg har en dritkjip fastlege selv, håper din er mer hyggelig og forståelsesfull. Nei, det er ikke en sykdom å være gravid, men duverden så mange plager man har!
All lykke til fra meg!

Det du skriver her beskriver min situasjon 100%!! Jeg har fått en sykemelding på 25%. Dvs jeg har arb.dager fra 0900-1430. Veldig deilig og jeg skal absolutt fortsette med det, evt redusere enda mer!! Snakk med fastlegen din. Jeg vet hvor tøft og sårt det er å stå i din situasjon!!

Lykke til! :-)

Jeg "sliter" med det samme som deg. Jeg har en sjef som absolutt ikke tar hensyn. I de 3 første mnd når jeg var kvalm og dårlig og han har fortalt i ettertid at han skjønte jeg var gravis og dårlig satte han ekstra tidkrevende oppgaver til meg slik at jeg måtte jobbe overtid osv osv...

Nå siden jeg har ekstra oppfølgning på Riksen så gjør han det slik at jeg får dårlig samvittighet for at jeg må dra til Jordmor, ultralyd og ernæringsfysiolog. Så kan han få raserianfall overfor meg, og komme med stygge bemerkninger i kantinen, på mail og foran resten av avdelingen. Må jo si at jeg jobber i et mannsdominert yrke, og har vel ikke fått en eneste lykkeønskning etter jeg fortalte jeg var gravid foruten de 2 damene som jobber der og 2 menn på min egen alder som akkurat selv har fått barn.

Såå poenget mitt var at jeg skjønner om du ønsker sykemelding, for er ikke noe stas og grue seg for å gå å jobb. Jeg har tenkt tanken selv.....

Snakk med arbeidsgiveren din om at du ikke ønsker å gjøre en dårlig jobb, men sliter pga at du er sliten, trøtt og har hodepine. Hør med henne om det er noe tilrettelegging for deg eller om du bør så 20% sykemelding for å kunne få sovet og slappet av en dag i uken.

Jeg "sliter" med det samme som deg. Jeg har en sjef som absolutt ikke tar hensyn. I de 3 første mnd når jeg var kvalm og dårlig og han har fortalt i ettertid at han skjønte jeg var gravis og dårlig satte han ekstra tidkrevende oppgaver til meg slik at jeg måtte jobbe overtid osv osv...

Nå siden jeg har ekstra oppfølgning på Riksen så gjør han det slik at jeg får dårlig samvittighet for at jeg må dra til Jordmor, ultralyd og ernæringsfysiolog. Så kan han få raserianfall overfor meg, og komme med stygge bemerkninger i kantinen, på mail og foran resten av avdelingen. Må jo si at jeg jobber i et mannsdominert yrke, og har vel ikke fått en eneste lykkeønskning etter jeg fortalte jeg var gravid foruten de 2 damene som jobber der og 2 menn på min egen alder som akkurat selv har fått barn.

Såå poenget mitt var at jeg skjønner om du ønsker sykemelding, for er ikke noe stas og grue seg for å gå å jobb. Jeg har tenkt tanken selv.....

Fy søren, e det mulig?? Greit nok at det e eit mannsdominert yrke, men det må då vere lov å tenke. Trur eg hadde rapportert sjefen til arbeidstilsynet, eller snakka med fagforeningen, sjefen hans e.l, for sånn går det ikkje an å oppføre seg o_O

Bergen89 - snakk med legen din om delvis sjukemelding, hugs å ta vare på deg sjølv, det er det ingen andre som kan gjere for deg :) Berre det å kunne sove litt lenger om morgonen ( dersom du får det til) kan gjere underverker :)

Sjefen min har gidd meg mange flere oppgaver etter jeg fortale jeg var gravid, for sånn 10 uker siden! Men de gir meg fri når jeg skal til legen, og jeg spurte etter ny stol å sitte i for litt siden, den kom de med med en gang. Så jeg vet ikke om de vil ha meg her, eller om de prøver å finne grunnlag for å sparke meg. er litt redd for det også.. Det er ikke så lenge igjen før permisjon, så ønsker egentlig å holde ut, å gjøre så godt jeg kan. men jeg er redd det vil gi meg mer plager, og at de vil med den tid få grunnlag til å sparke meg :(

Jeg gruer meg liksom til å bestille time hos legen også, for jeg føler meg så dum, og så grinete? at legen vil si at det ikke er grunnlag for sykemelding i det hele tatt, at de vil se på meg som en svekling.. Jeg er litt redd for å si noe blant autoritære mennesker.. og spesielt det å spørre om noe jeg føler jeg har behov for, for så å få ett surt nei til bake :(

Uff, syns så synd på dere alle sammen!!!! Ingen fortjener å jobbe med sånne mennesker under sånne omstendigheter. Jeg er bare omgitt av forståelsesfulle damer, som passer på at jeg tar pauser og sender meg tidlig hjem fra jobb hvis de syns jeg tar i for mye :P Jeg er i veldig fin form altså, så jeg mestrer alt på jobb, men ser kanskje ikke helt min egen begrensning heller, da, så da er det greit å bli passet litt på. Håper det ordner seg for dere alle sammen, dere har viktigere ting å bruke energien på :)

Jeg gruer meg liksom til å bestille time hos legen også, for jeg føler meg så dum, og så grinete? at legen vil si at det ikke er grunnlag for sykemelding i det hele tatt, at de vil se på meg som en svekling.. Jeg er litt redd for å si noe blant autoritære mennesker.. og spesielt det å spørre om noe jeg føler jeg har behov for, for så å få ett surt nei til bake :(

Uff, nei e ikkje noko kjekt å føle at ein e sutrete hos legen :( Men eg vil seie at du har grunnlag for i allefall delvis sjukemelding, du klarer ikkje å jobbe optimalt når du ikkje klarer å konsentrere deg, og ikkje får sove om natta, hovudverk og er i ferd med å bli utslitt! Skriv ned alle plagene du har på ein lapp som du tar med deg til legen, so blir det kanskje lettare å legge fram saken din for h*n. Lykke til uansett, håper det ordner seg for deg, klem :)

Jeg ville rapportert sjefen! Og syns det er veldig rart at de andre "vitnene" ikke reagerer! fy faen.. Håper det ordner seg for deg <3

tusen takk for støtten alle sammen :) skal ringe legen straks, og spørre om en time :) håper jeg klarer å sitte meg ned å fortelle alt, så han kan få en forståelse i situasjonen. og at han kan gi meg litt hvile tid, om ikke annet :)

Jeg har vært delvis sykemeldt i begynnelsen pga kvalme , mye vondt i hodet .. Fikk etterhvert veldig vondt i korsrygg og rumpa når jeg stod og gikk .. Ble da 100 % sykemeldt når jeg var ca 13-14 uker på vei ! Er og blir 100% sykemeldt til permisjon nå :-) koser meg hjemme der kan jeg ta hensyn til dagsformen !! Har jeg feks sover dårlig kan jeg legge meg konen timer på dagen . Har pratet med sjefen om jeg kan gjøre noen oppgaver sittende men det var vanskelig for henne hørtes det ut til . Så da ja det være det samme ! Hadde hun virkelig lyst så kunne jeg bli raskt opplært i litt kontorting men hun skal ha kontroll selv . Så nå skal jeg ikke tilbake på jobb på leeeeeeenge :-) sånn i 2015 ei gang :dance011

jeg fikk en uke sykemelding når jeg var kvalm, og var inne hos en vikar lege da, fordi jeg hadde vondt i rumpa og beina. men da fikk jeg beskjed om at det ikke var bekken, men ryggen, så jeg måtte klare meg. hun sa også trene mye og hold deg i aktivitet. etter det har jeg ikke vært hos legen.. Du er heldig som har en så forståelsesfull lege!

Jeg måtte også gå tur daglig !! Men noen ganger er det så vondt at det begynner etter 3-4 minutter så da klarer jeg å gå i ca 15 min .. Mindre vondt når jeg presser på et spesielt punkt .

ja, samme her. i begynnelsen så var det så vondt at jeg gikk som en and :P men nå er det mye bedre, og jeg klarer å trene og bevege meg normalt. :) det er jo vondt i ny og ne da, men det har kommet seg. Har hatt noe lignende før jeg ble gravid, i sammenheng med en nakkeskade og ryggproblemer. Så regner med det er noe der.. likevel helt på tryne å tvinge meg til å fortsette i jobb, når jeg hadde ett helvete med å bevege meg :(

Åhh jeg føler så med dere alle sammen - det skal ikke være slik!!
Snakk med legen, for selvom det å være gravid ikke er en sykdom skal man ikke tvinges til å gjøre seg selv syk for å komme gjennom hverdagen!
Håper på gode løsninger for dere alle! :)

ja, samme her. i begynnelsen så var det så vondt at jeg gikk som en and :p men nå er det mye bedre, og jeg klarer å trene og bevege meg normalt. :) det er jo vondt i ny og ne da, men det har kommet seg. Har hatt noe lignende før jeg ble gravid, i sammenheng med en nakkeskade og ryggproblemer. Så regner med det er noe der.. likevel helt på tryne å tvinge meg til å fortsette i jobb, når jeg hadde ett helvete med å bevege meg :(

Så utrolig kjipt :-( har ikke tenkt på at kansje hun legen jeg har er snill ... Men har du spurt direkte om du kan sykemeldes siden det er vondt !!?

Så utrolig kjipt :-( har ikke tenkt på at kansje hun legen jeg har er snill ... Men har du spurt direkte om du kan sykemeldes siden det er vondt !!?

Nei, jeg spurte ikke direkte om sykemelding. Jeg spurte hva jeg kunne gjøre for å få det bedre, og la trykk på at det var verst etter jobb. jeg er ikke typen som liker å spørre etter ting, men jeg har fått time til legen min nå på onsdag, skal dit etter jordmor. da skal jeg forklare rett ut, og bare syte, og si at jeg håper jeg kan få enten full eller halv sykemelding fremover. for nå sitter jeg foten ned.

har tatt meg fri fra jobb uten å ta egen mld eller sykemelding de siste ukene fordi jeg ikke klarer en hel sammenhengende uke på jobb. så mister penger på det. og det er ikke riktig.

Ja tror nok bare du må si fra selv om det ikke er gøy !! Du skal jo samle krefter og være litt utvist til fødsel og etter den :-) kjipt å slite seg ut pga vondter nå !! Håper du får positiv respons :-)

Back
Topp