hjertelyd til jm/lege..

Pinkypie

Glad i forumet
Når begynner jordmor/lege å høre etter hjertelyden? var ikke på kontroll før uke 13 sist å da fannt hun den, men usikker på om de hører etter om man kommer feks i uke 10?

min lege hørte etter den i dag. fant den selvsagt ikke siden jeg bare er 8+1! synes faktisk det var litt løye at han giddet å prøve :P min forje lege som nå er i permisjon begynte å lytte etter den i uke 10 :-)

Jeg har fått time hos jm i uke 16 for å høre etter hjertelyd.

Fastlegen min prøvde ikke før uke 16 forrige gang. Vet ikke hva jordmor gjør, har ikke vært der så tidlig før. Skal til jm uke 13 nå, det blir første kontroll, så vi får se da :)

Jordmora mi fant den ikke i dag da hun prøvde! 10+3. Forventet det heller ikke, siden hun hadde et forhistorisk apparat! Hun prøvde med jordmorstetoskop også, uten hell! Men ble ikke mer bekymra av den grunn! Er enda tidlig!

jeg var på tidlig UL, da var jeg 7+2, da fant jordmor hjertelyd. På svangerskapskontroll idag, så bare så legen at hjertet slo. Har ett forhistorisk UL apparat.

Sist svangerskap sjekket ikke legen på første kontrollen i uke 10 ca, så var det jo ikke kontroll igjen før i uke 24 (bortsett fra oul da) da, så det var første gang det ble sjekket hos meg sist.

Jordmora mi fant den ikke i dag da hun prøvde! 10+3. Forventet det heller ikke, siden hun hadde et forhistorisk apparat! Hun prøvde med jordmorstetoskop også, uten hell! Men ble ikke mer bekymra av den grunn! Er enda tidlig!
Hahaha :laughing002 Forhistorisk apparat!..Likte den! :happy112

tror det varierer ganske mye fra person til person når de klarer å finne hjertelyd.. forrige gang ble jeg anbefalt å ta en time til jm rundt uke 13.. var jo selvsagt inne på første svangerskapskontroll i uke 8 da :P litt stressa kan man si.. så er spent på om legen sjekker etter hjertelyd når jeg skal på kontroll.. er 11+3 den dagen.. spanande! :)

Legen min sjekker mellom ca. uke 11 og 12 :)

Aner ikke når min begynner å sjekke.. Har ikke prøvd enda ihvertfall.. :)

Fikk høre hjertelyd i går, 8+4, men det hadde jeg ikke forventet. Tror det er veldig opp til legen du går til, om de har apparat og om de har tid til å se etter.

Var hos legen i dag, er 8+2 og hun fant ikke den (ikke uventet heller). Har fått henvisning til tidlig UL. :)

Hvor tidlig skal dere på første svangerskapskontroll, evt har dere vært? Jeg har fått time når jeg er i uke 13. Har lyst til å høre lille knøttet, så lurer på om jeg skal bestille tidlig ultralyd før dette...

Var på time hos lege i uke 7+5 da gjorde han ingenting annet enn prøver og litt utfylling. Skal tilbake i uke 13, kanskje jeg får høre hjertelyden da? Håper det :D

Back
Topp