Brystbetennelse og skjold

Mca81

Forelsket i forumet
Er da nåken som har erfaring med å bruke skjold når en har brystbetennelse grunnet såre brystvorter , altså bakteriell brystbetennelse .. Hjelper det ? Er jo så sjukt vondt å amme skatten min , og eg må jo få tømt dei mest mulig ;) vil ikkje slutte å amme ;-)

Sniker fra juli :)
Først og fremst stakkars deg og god bedring! Brystbetennelse er ikke godt!
Jeg fikk brystbetennelse fordi jeg brukte skjold tror jeg. Skjoldene gjorde så lille ikke klarte å tømme meg ordentlig fikk jeg beskjed om, men vet ikke om det gjelder for alle(?). Jeg måtte pumpe iallfall når jeg hadde det, for å få tømt helt ordentlig.. Ga det jeg pumpet på flaske :)

Uff, vet dessverre ikke da jeg aldri selv fikk til å bruke det med nr en, men vet hvor sykt vondt det er, så føler virkelig med deg!! Håper noen vet. Hadde evt prøvd og sett om det hjalp:)

Jente Mars 2009
Gutt Mars 2011
Gutt August 2013

Tusen takk jenter ;) Håndpumpet no ikveld , det var bare ømt heldigvis ;) Men tungt etter en stund , bare 5 dg siden fødsel ! men melken kom fort igang .. så får eg bare prøve så godt eg kan å amme begge brystene inatt, har jo ikkje skjold tilgjengelig .. Hyppig amming skal jo hjelpe !

Om du er øm, prøv å massere brystet lett mens småtten drikker. Har gjort det med mine, det hjalp, trolig pga. tette melkeganger. Kjente ikke noe særlig klumper.

Om du er øm, prøv å massere brystet lett mens småtten drikker. Har gjort det med mine, det hjalp, trolig pga. tette melkeganger. Kjente ikke noe særlig klumper.
Er sjukt vondt når han drikker på Høgre pupp pga såre Bv , det er ikkje bare ømt .. Så tenkte kanskje at det ville bedre det med skjold , at da ikkje gjorde så fryktelig vondt .. ;)

Uff, vet dessverre ikke da jeg aldri selv fikk til å bruke det med nr en, men vet hvor sykt vondt det er, så føler virkelig med deg!! Håper noen vet. Hadde evt prøvd og sett om det hjalp:)

Jente Mars 2009
Gutt Mars 2011
Gutt August 2013
Om da hjalp .. Herlighet , var en befrielse å amme .. Ikkje vondt i det hele tatt !!!! ;) brystvortene e jo heilt sprukne og blodig :( dette var gode greier ! ;)

fikk trøske / sopp overførtvtil brystvorten med nr 2. da brukte jeg skold noe siden det både gjorde syyykt vondt og fordi jeg begynte å blø fra sårene når han tok tak. var noe bedre med skjold for meg hvertfall.

Back
Topp