Jeg synes det rett og slett er slitsomt å være på jobbfest

Brødhuet

Forumet er livet
Mailykke <3
I går var det sommerfest på jobben. Og i og med at jeg plutselig ble gravid så ble det jo lite alkohol på meg.

Min unnskyldning var tydeligvis for dårlig, for jeg brukte "jeg kjører". DET var det mange som ikke skjønte.
-Du visste jo at vi skulle ut i dag.
-Det finnes busser.
-Sett igjen bilen, kona mi kjører deg hjem i kveld
-Ta deg en øl nå, det rekker å være ute av systemet til du skal dra uansett.

Herregud, så slitsomt det var å hele tiden måtte gjenforklare til alle at jeg helt fint klarte meg uten og at jeg skulle kjøre.

Det blir så mye lettere når magen vises kjenner jeg.

Og ja, en ting til nå som jeg er så godt i gang med klagningen. Forretten vet dere.. Det var et fat med spekemat.... Og der satt jeg da... Panikken spredde seg.. Også sier den nærmeste kollegaen min som fikk vite det tidligere i uka: Det var jo synd, du liker jo ikke spekemat du! Og jeg bare: Nei, men jeg spiser poteten og rømmen jeg!
Også fikk hun spekematen. haha! Takk gud hennes kjappe tankegang!

Før noen kaller meg hysterisk. Jeg vet at norsk mat antakelig er helt fritt for listeria og toxo, men jeg tar ingen sjanser når det kommer til barna. :) Det er bare 9 små måneder og det takler jeg fint.

Åh, så langt dette ble! Beklager! Jeg hadde mye på hjertet en fredagsmorgen.

Uff, det hørtes utrolig slitsomt ut! Gleder meg til disse første 12 ukene er over, da har jeg verdens beste unnskyldning uten at folk kan fortsette å mase :)

Man skal virkelig ikke ta noen sjanser, det er ikke for ingenting at Matportalen har laget en så god oversikt ;)
God og rask kollega forresten, så bra tenkt!

Så slitsomt at de maste så mye da! Men flink kollega du har som hjalp deg ;) jeg spiser heller ikke spekemat og slikt. Enig i at det bare er 9 mndr, og det finnes jo så utrolig mye annet godt man kan kose seg med :)

Vi var i bryllup i helga, og ingen maste for jeg sa vi måtte kjøre avgårde tidlig neste morgen for å avløse barnevakta. Det var nok ikke helt sant, for foreldrene mine storkoste seg sammen med Simone, men jeg ville ikke si noe enda :)

Det vil jeg rett og slett kalle drikkepress...
På sommeravslutning hos oss så var det mange som skulle kjøre hjem. Hørte ikke en eneste som maste på noen om at de måtte jo kose seg e.l. :P

En skole jeg jobbet på for en stund siden gjorde det veldig ok syns jeg. Der hadde man avslutninger midt i uka. De som ville ta ett glass til maten kunne det, men alle måtte jo på jobb dagen etter så det ble veldig begrenset. Det var bare koselige "avslutninger" der.

Jeg er en som ikke har noe behov for å bli beruset med kollegene mine. Jeg blir fort flau på deres veiene om de gjør noe tull, og det er mange som gjør tull før de selv vil kalle seg fulle ;) men mange endrer litt karakter etter et par øl... syns godt når man ikke inntar alkohol selv.

Men missforstå ikke. Jeg kan gjerne kose meg med en flaske vin med venninnene, bare ikke nå når jeg er gravid ;) eller når jeg ammer :P

I går var det sommerfest på jobben. Og i og med at jeg plutselig ble gravid så ble det jo lite alkohol på meg.

Min unnskyldning var tydeligvis for dårlig, for jeg brukte "jeg kjører". DET var det mange som ikke skjønte.
-Du visste jo at vi skulle ut i dag.
-Det finnes busser.
-Sett igjen bilen, kona mi kjører deg hjem i kveld
-Ta deg en øl nå, det rekker å være ute av systemet til du skal dra uansett.

Herregud, så slitsomt det var å hele tiden måtte gjenforklare til alle at jeg helt fint klarte meg uten og at jeg skulle kjøre.

Det blir så mye lettere når magen vises kjenner jeg.

Og ja, en ting til nå som jeg er så godt i gang med klagningen. Forretten vet dere.. Det var et fat med spekemat.... Og der satt jeg da... Panikken spredde seg.. Også sier den nærmeste kollegaen min som fikk vite det tidligere i uka: Det var jo synd, du liker jo ikke spekemat du! Og jeg bare: Nei, men jeg spiser poteten og rømmen jeg!
Også fikk hun spekematen. haha! Takk gud hennes kjappe tankegang!

Før noen kaller meg hysterisk. Jeg vet at norsk mat antakelig er helt fritt for listeria og toxo, men jeg tar ingen sjanser når det kommer til barna. :) Det er bare 9 små måneder og det takler jeg fint.

Åh, så langt dette ble! Beklager! Jeg hadde mye på hjertet en fredagsmorgen.

Huff, det er så provoserende at folk ikke gir seg .. Husker en jobbfest da jeg var 7 uker på vei med min første. Til slutt måtte sjefen min si til flere at "JAVEL, mulig hun er gravid, men det er ikke noe dere skal hale og dra ut av henne! Det forteller hun isåfall når hun er klar for det! Så slutt å mas!" .. Husker det enda ;) Når det er sagt har vi personalfest om to uker... Lurer på om jeg skal droppe det... Orker ikke maset ;)

Jeg var i 30-årslag til ei venninne i går, og jeg brukte unnskyldningen at jeg kjørte. I tillegg var jeg ikke i form, og skulle på jobb i dag, så jeg var godt dekket.
Allikevel var det flere som spurte og gravde, om ikke jeg skulle ha noe å drikke, om jeg var gravid, og tulla fælt med det. Jeg nekta ikke, bare smilte og tulla tilbake. Det gikk heldigvis greit.
I tillegg var det ei der som kom ut med den gode nyheten at hun var gravid, og der satt jeg da, og hadde så lyst til å si noe, men klarte å la det være... -Såvidt :smiley-bounce022

Huff, det er så provoserende at folk ikke gir seg .. Husker en jobbfest da jeg var 7 uker på vei med min første. Til slutt måtte sjefen min si til flere at "JAVEL, mulig hun er gravid, men det er ikke noe dere skal hale og dra ut av henne! Det forteller hun isåfall når hun er klar for det! Så slutt å mas!" .. Husker det enda ;) Når det er sagt har vi personalfest om to uker... Lurer på om jeg skal droppe det... Orker ikke maset ;)

HAHA! Nice av sjefen din da! :D

Jeg kommer til å droppe alle framtidige fester før uke 12 tror jeg. Det er jo et enda mas!

Jeg var i 30-årslag til ei venninne i går, og jeg brukte unnskyldningen at jeg kjørte. I tillegg var jeg ikke i form, og skulle på jobb i dag, så jeg var godt dekket.
Allikevel var det flere som spurte og gravde, om ikke jeg skulle ha noe å drikke, om jeg var gravid, og tulla fælt med det. Jeg nekta ikke, bare smilte og tulla tilbake. Det gikk heldigvis greit.
I tillegg var det ei der som kom ut med den gode nyheten at hun var gravid, og der satt jeg da, og hadde så lyst til å si noe, men klarte å la det være... -Såvidt :smiley-bounce022

Folk vet du. Jeg hadde nok tenkt mitt hvis en ung kvinne plutselig ikke skulle hatt noe å drikke på fest, men ALDRI i verden hadde jeg mast og gravd. Neheinei. Ikke min business! :)

Noen ganger har jeg lyst til å rope det ut for å bli ferdig med det. Andre ganger, ikke :P

Enig!! Denne gangen er jeg litt sånn "jaja, hvis folk tror det så får de tro det da, jeg gidder ikke juge".. Men samtidig vil jeg ikke at ryktet skal gå før sønnen min vet det. Han skal få tro han er førstemann som vet det ;) Og han skal hvertfall ikke få høre det av noen andre enn oss!

Det er akkurat det til meg også. Jeg vil at ungene mine skal få vite det "først" før vi går public.:) Samt at jeg vet at svangerskapet er langt nok til at feks min mor kommer til å plage vettet av meg med alle bekymringene sine. Så hun får ikke vite noe før hun spør selv. hahaha! Nei da.. JO da.. Neida.. Jeg vet ikke :P

Hehe :) Har fortalt det til foreldrene våre alt vi. Og søsken. Men de holder tett :)

Back
Topp