I går var det sommerfest på jobben. Og i og med at jeg plutselig ble gravid så ble det jo lite alkohol på meg.
Min unnskyldning var tydeligvis for dårlig, for jeg brukte "jeg kjører". DET var det mange som ikke skjønte.
-Du visste jo at vi skulle ut i dag.
-Det finnes busser.
-Sett igjen bilen, kona mi kjører deg hjem i kveld
-Ta deg en øl nå, det rekker å være ute av systemet til du skal dra uansett.
Herregud, så slitsomt det var å hele tiden måtte gjenforklare til alle at jeg helt fint klarte meg uten og at jeg skulle kjøre.
Det blir så mye lettere når magen vises kjenner jeg.
Og ja, en ting til nå som jeg er så godt i gang med klagningen. Forretten vet dere.. Det var et fat med spekemat.... Og der satt jeg da... Panikken spredde seg.. Også sier den nærmeste kollegaen min som fikk vite det tidligere i uka: Det var jo synd, du liker jo ikke spekemat du! Og jeg bare: Nei, men jeg spiser poteten og rømmen jeg!
Også fikk hun spekematen. haha! Takk gud hennes kjappe tankegang!
Før noen kaller meg hysterisk. Jeg vet at norsk mat antakelig er helt fritt for listeria og toxo, men jeg tar ingen sjanser når det kommer til barna.
Det er bare 9 små måneder og det takler jeg fint.
Åh, så langt dette ble! Beklager! Jeg hadde mye på hjertet en fredagsmorgen.
Min unnskyldning var tydeligvis for dårlig, for jeg brukte "jeg kjører". DET var det mange som ikke skjønte.
-Du visste jo at vi skulle ut i dag.
-Det finnes busser.
-Sett igjen bilen, kona mi kjører deg hjem i kveld
-Ta deg en øl nå, det rekker å være ute av systemet til du skal dra uansett.
Herregud, så slitsomt det var å hele tiden måtte gjenforklare til alle at jeg helt fint klarte meg uten og at jeg skulle kjøre.
Det blir så mye lettere når magen vises kjenner jeg.
Og ja, en ting til nå som jeg er så godt i gang med klagningen. Forretten vet dere.. Det var et fat med spekemat.... Og der satt jeg da... Panikken spredde seg.. Også sier den nærmeste kollegaen min som fikk vite det tidligere i uka: Det var jo synd, du liker jo ikke spekemat du! Og jeg bare: Nei, men jeg spiser poteten og rømmen jeg!
Også fikk hun spekematen. haha! Takk gud hennes kjappe tankegang!
Før noen kaller meg hysterisk. Jeg vet at norsk mat antakelig er helt fritt for listeria og toxo, men jeg tar ingen sjanser når det kommer til barna.
Åh, så langt dette ble! Beklager! Jeg hadde mye på hjertet en fredagsmorgen.