Blodpudding?

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Har spist blodpudding til middag i dag. Kjøpt ny stekepanne og den var tydeligvis ikke like varm som den forrige - ble ikke helt gjennomstekt. Gjør vanligvis ikke så mye det, smaker greit så lenge det bare er litt i midten. men ble plutselig veldig usikker nå mtp graviditeten..... :/ Noen som vet ?

Har spist blodpudding til middag i dag. Kjøpt ny stekepanne og den var tydeligvis ikke like varm som den forrige - ble ikke helt gjennomstekt. Gjør vanligvis ikke så mye det, smaker greit så lenge det bare er litt i midten. men ble plutselig veldig usikker nå mtp graviditeten..... :/ Noen som vet ?

Ville ikke stresset med det i det hele tatt... Sjansen for å bli smittet av noe sånt er jo så bitte liten. Det dør mange flere i trafikken en folk som blir smittet av listeria/toxoplasmose... ;)

Ville ikke stresset med det i det hele tatt... Sjansen for å bli smittet av noe sånt er jo så bitte liten. Det dør mange flere i trafikken en folk som blir smittet av listeria/toxoplasmose... ;)
Ja sikkert. Men blodpudding er kanskje varmebehandlet?

Aner ikke.. Den består jo av veldig mange ulike ingredienser ikke sant? Tror ikke du skal stresse. Jeg var i bryllup sist helg og fikk servert medium strekt entrecote. Det er jo fyfy, men jeg orker ikke stresse så mye med det. ;)

Blodmat er varmebehandlet tror jeg, så du kan nok ta det helt med ro. Jeg fikk forresten kjempelyst på blodpudding! Vi spiser den sprøstekt med sukker på :) nam!

Venter et lite gull i februar 2014!

Trodde det bare var gamle besteforeldre som spiste sånn :oops:

hvordan spiser dette ?? Og hva smaker det ?

Blodmat er varmebehandlet tror jeg, så du kan nok ta det helt med ro. Jeg fikk forresten kjempelyst på blodpudding! Vi spiser den sprøstekt med sukker på :) nam!

Venter et lite gull i februar 2014!
Takk for svar - var det jeg trodde...

Her spises den stekt med sirup på :)

Trodde det bare var gamle besteforeldre som spiste sånn :oops:

hvordan spiser dette ?? Og hva smaker det ?
Det smaker som blodpudding hehe - vet ikke om noe annet som ligner... Kutter opp i skiver og steker i stekepannen til det blir skorpe på. Vi pleier å ha sirup på (har sirup og smør på blodpannekaker).

Ja blodmat er vel sånn de spiste i gamle dager ;) brukte alt på dyret når man slaktet... Men blodpudding får man kjøpt på de fleste butikker. Blodpannekaker lager jeg selv og kjøper blod.

Det smaker som blodpudding hehe - vet ikke om noe annet som ligner... Kutter opp i skiver og steker i stekepannen til det blir skorpe på. Vi pleier å ha sirup på (har sirup og smør på blodpannekaker).

Ja blodmat er vel sånn de spiste i gamle dager ;) brukte alt på dyret når man slaktet... Men blodpudding får man kjøpt på de fleste butikker. Blodpannekaker lager jeg selv og kjøper blod.

He he da står jeg over :cool:

Jeg hadde heller ikke bekymret meg, tror det er varmebehandlet, ellers hadde blodet kanskje vært litt bløtt og rennende i de pølsene?

Blodpølse er det leeenge siden jeg har spist, tror ikke jeg har spist det siden jeg var barn eller ungdom.. kanskje til jeg oppdaga at det faktisk er BLOD i de ;)
Men husker at smaken var god, brukte sukker oppå.. det er en spesiell krydder i det tror jeg, minner meg litt om jul det krydderet.

Back
Topp