Noen her som jobber natt?

Solrosfrön

Forelsket i forumet
Altså, bare nattevakter?

Jeg jobber på sykehuset, har gått over på nattstilling pga at vi ikke har fått bhgplass til plutten, og vi må forsøke å få hjulene til å gå rundt.
Hvordan tenker dere å gjøre det? Såvidt jeg forstår er det bedre å jobbe bare natt, enn rundturnus, da man slipper å snu om døgnet så brått hele tiden.
Vi har ikke mulighet til, rent praktisk, at jeg går over på dag/aften, så er litt spent på hvordan vi skal få til dette :)

Jobber ikke ren nattevaktstilling, men har tredelt turnus med endel mer nattevakter enn vanlig for tredelt. Har funket greit for meg ihvertfall. Heller netter enn mange sein-tidlig etter hverandre. De er verre, ihvertfall på slutten

Ok, supert :) Kan jeg spørre hvor dere jobber? Jeg jobber på en travel og tung, kirurgisk sengepost, men tenker at kroppen sier fra når det er nok. Sist jobbet jeg helt ut, men nettene ble fjernet da. Jordmor sa da at stress og tungt arbeid ikke er farlig for fosteret når kroppen er vant til det fra før.

Jobber på nyfødt avdeling, så ikke mange tunge løft på meg gitt. Ikke mye løping heller. Men kan være ganske intensivt og krevende dersom man har ustabile pasienter.

Okei :)

Lurer litt på hva som skjer hvis jeg ikke skulle greie å gå natt. (Ja, tar sorgen på forskudd :P ) For jeg kan sikkert komme over på dag/aften, men det går ikke opp for oss. Ikke går det kollektiv transport herfra så tidlig, og ikke går det opp med samboerens jobb. Kan jeg feks bli "omplassert" til postsekretær? Helt i orden for meg, bare jeg slipper å tasse hjemme :)
Haha uff.. Må liksom bare ha alt klart så jeg vet hva jeg har å forholde meg til..

Skjønner! Har flere venner på nyfødt, så vet hvor hektisk det kan være :)

Okei :)

Lurer litt på hva som skjer hvis jeg ikke skulle greie å gå natt. (Ja, tar sorgen på forskudd :P ) For jeg kan sikkert komme over på dag/aften, men det går ikke opp for oss. Ikke går det kollektiv transport herfra så tidlig, og ikke går det opp med samboerens jobb. Kan jeg feks bli "omplassert" til postsekretær? Helt i orden for meg, bare jeg slipper å tasse hjemme :)
Haha uff.. Må liksom bare ha alt klart så jeg vet hva jeg har å forholde meg til..
Jeg jobber også på sykehus, 3 delt og vi har krav på tilrettelegging. Både i form av arbeidsoppgaver og tider uten at det påvirker økonomisk. Snakk med verneombudet og sjefen.

Jeg jobber også på sykehus, 3 delt og vi har krav på tilrettelegging. Både i form av arbeidsoppgaver og tider uten at det påvirker økonomisk. Snakk med verneombudet og sjefen.

Ok, ja, de var greie med tilrettelegging sist altså. Men tenker på at det er jeg som gjør meg "vanskelig" når jeg ikke får til å gå todelt pga livssituasjonen?!
Det er jo derfor jeg går natt..
Jeg har vel ikke krav på tilrettelegging annet enn det som gjelder graviditeten - ikke nødvendigvis familiesituasjonen hjemme..?!

Sorry hvis det blir mye gjentakelser her, men mister litt oversikten når jeg skriver fea mobil :)

Ok, ja, de var greie med tilrettelegging sist altså. Men tenker på at det er jeg som gjør meg "vanskelig" når jeg ikke får til å gå todelt pga livssituasjonen?!
Det er jo derfor jeg går natt..
Jeg har vel ikke krav på tilrettelegging annet enn det som gjelder graviditeten - ikke nødvendigvis familiesituasjonen hjemme..?!

Sorry hvis det blir mye gjentakelser her, men mister litt oversikten når jeg skriver fea mobil :)
Jobber du på sykehus har de jo nok av resurser til det. Vi skal ikke jobbe annet enn dag hos oss og kan komme senere/ gå tidligere om det passer oss bedre. Jobber på Akuttpsyk så vi har mye regler ift sikkerhet så ikke sikker på hva som er OUS og hva som er Akuttpsyk regler..

Okei, da kan det jo se ut til at ting ordner seg uansett.. Hehe, da kan jeg bare slappe av og ta ting som de kommer :) Takk for svar!

Back
Topp